Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Melding vermogen beperkt

This site may earn commission on affiliate links.

Enzo63

Active Member
Apr 21, 2021
1,567
904
NL
Zojuist stapte ik in, reed weg en kreeg melding, zie bijlage, dat vermogen beperkt is met een MOGELIJKE oplossing. Ik kon amper wegrijden maar eenmaal op gang ging het wel, maar idd beperkt. Vóór een stoplicht snel uit- en weer ingestapt maar niks. Toen doorgereden naar de winkel en bij terugkomst was alles gelukkig weer normaal. Iemand hier ervaring mee, servicerequest indienen? Bedankt.
 

Attachments

  • 20230511_201341.jpg
    20230511_201341.jpg
    222.3 KB · Views: 281
Zeker even een service request via de app, met timestamp zodat ze in de carlogs kunnen zoeken naar wat er fout ging.
Dank je. Was even in het Engels aan het zoeken hier en is idd een vaker voorkomend probleem dat ook nog eens terugkomt en je maximum snelheid drastisch beperkt, reed zojuist alleen in de stad. Ik maak melding aan.
 
Her verbaast me wel dat ik kennelijk de eerste hier ben die deze melding heeft gekregen. In de VS vele meldingen maar daar is ook de populatie veel groter. Service-afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Hou jullie wel op de hoogte want ik zal niet de enige blijven. Dadelijk de snelweg op, hopelijk niet als schildpadje (symbool naast de melding).
 
Zojuist stapte ik in, reed weg en kreeg melding, zie bijlage, dat vermogen beperkt is met een MOGELIJKE oplossing. Ik kon amper wegrijden maar eenmaal op gang ging het wel, maar idd beperkt. Vóór een stoplicht snel uit- en weer ingestapt maar niks. Toen doorgereden naar de winkel en bij terugkomst was alles gelukkig weer normaal. Iemand hier ervaring mee, servicerequest indienen? Bedankt.

De melding heb je, zeer waarschijnlijk, gekregen omdat de contactors in het batterypack bleven hangen.
Zoals de melding aangeeft kan het bij een volgende rit gewoon weer werken, maar als het vaker gebeurt zullen ze vervangen moeten worden.
Daarvoor moet je batterypack er dan onder uit in Tilburg.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63 and DM231191
Geen ervaring met deze foutmelding bij de Model Y, maar ooit kreeg ik met de X die melding op de snelweg. Van de snelweg afgereden en nadien wilde de auto niet meer starten. De HV batterij was stuk en is onder garantie vervangen. Model X P100D uit 2018 na zo'n 120.000 km.

IMG_0139.jpeg
 
  • Like
Reactions: harrydijkstra