Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mercedes EQC-400

This site may earn commission on affiliate links.
@horta Niet kunnen of willen? Kijk b.v. Porsche... verkoop maar nee aan de klant en we gaan in 2020 leveren. Ook Kia en Hyundai zetten vol in op Europa voor 2020. Elke auto die in 2020 geleverd wordt is er één voor de CO2 balans in Europa en de boetes zijn niet mals. Het zal me niet verbazen als er een magazijn bij MB ligt met accu's om over een paar maanden te gaan bouwen en leveren. VS is nu niet interessant: Het fast-charger netwerk is in de VS nog lang niet zo uitgebreid als dat van Tesla met de superchargers. Dus levering een jaar uitstellen is mogelijk niet zo erg, maar het missen van de doelstellingen in Europa wel.
 
Het gaat idd wel om de wereldwijde uitstoot van CO2, maar de boetes komen het eerst in Europa per verkochte auto. Dus eerst Europa schoonpoetsen zodat je de schade kan beperken of boetes zelfs kan voorkomen. De verwachting is dat MB gaat snijden in het AMG aanbod en ook andere modellen zullen aangepast worden (b.v. hybride). En MB staat niet alleen, kijk maar o.a. naar Kia/Hyundai: ook daar gaan de nodige modellen sneuvelen of krijgen een hybride aandrijflijn. Er is berekend dat de boetes in de EU kunnen gaan optellen tot totaal 14miljard euro. Daarom zetten veel fabrikanten nu extra in op Europa, de rest van de wereld volgt later. Heel opportunistisch, zeker, maar ze hebben de resources niet om de hele wereld direct te bedienen.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Getest en afgekeurd. Lelijk van buiten, ok van binnen. Traag, range geen idee, zoveel heb ik r niet mee gereden.

25E96588-5D38-44B6-87B7-FAEC1ADF3340.jpeg
6B42D5CA-5A1D-44C2-A45D-9FB63487444F.jpeg
 
In Juni heb ik voor het eerst in de Mercedes-Benz EQC gereden en heb ik hem besteld. Moet wel zeggen dat ik hem volledige geconfigureerd had naar eigen smaak. Echter na maanden wachten kreeg ik met pijn en moeite te horen dat ze de auto dit jaar niet meer konden leveren. Mercedes-Benz Nederland geeft niet echt een verklaring maar ik denk dat het verband houdt met de terugroepactie van de eerste geproduceerde modellen (mijn auto was al geproduceerd in oktober) en de uitstaat van CO2 die ze vanaf dit jaar moeten halen.

64F6B57D-3713-433A-AA39-A3B30ADCA9EF.jpeg


Dit was het model die ik besteld had, wel alle opties meegenomen. Achteraf ben ik erg blij dat ik inmiddels de MX rij. Hoewel de EQC nog geen volledige geproduceerde EV is, moet ik wel zeggen dat het comfort (rijgedrag) en de opties bijzonder goed zijn. Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe EV's van MB eruit gaan zien.
 
In Juni heb ik voor het eerst in de Mercedes-Benz EQC gereden en heb ik hem besteld. Moet wel zeggen dat ik hem volledige geconfigureerd had naar eigen smaak. Echter na maanden wachten kreeg ik met pijn en moeite te horen dat ze de auto dit jaar niet meer konden leveren. Mercedes-Benz Nederland geeft niet echt een verklaring maar ik denk dat het verband houdt met de terugroepactie van de eerste geproduceerde modellen (mijn auto was al geproduceerd in oktober) en de uitstaat van CO2 die ze vanaf dit jaar moeten halen.

View attachment 495756

Dit was het model die ik besteld had, wel alle opties meegenomen. Achteraf ben ik erg blij dat ik inmiddels de MX rij. Hoewel de EQC nog geen volledige geproduceerde EV is, moet ik wel zeggen dat het comfort (rijgedrag) en de opties bijzonder goed zijn. Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe EV's van MB eruit gaan zien.

amen
 
In Juni heb ik voor het eerst in de Mercedes-Benz EQC gereden en heb ik hem besteld. Moet wel zeggen dat ik hem volledige geconfigureerd had naar eigen smaak. Echter na maanden wachten kreeg ik met pijn en moeite te horen dat ze de auto dit jaar niet meer konden leveren. Mercedes-Benz Nederland geeft niet echt een verklaring maar ik denk dat het verband houdt met de terugroepactie van de eerste geproduceerde modellen (mijn auto was al geproduceerd in oktober) en de uitstaat van CO2 die ze vanaf dit jaar moeten halen.

Kon je de bestelling kosteloos annuleren ? Zou fair zijn van Mercedes en tegen mijn verwachtingen ingaan.
 
  • Like
Reactions: pati07
Met die redenering hoor je niet in de doelgroep die je zelf benoemt @bjefftah. Op directie niveau wil je je niet met iets onbenulligs als range en planning voor je autorit bezighouden. En met ad hominem reacties ook niet.

Ja van die "ik ben wel directeur" directeuren....... blabla...... ken er zat die het wel leuk vinden en er mee bezig zijn. Hokjes..... en ja doe ik nu ook.