Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mercedes EQC-400

This site may earn commission on affiliate links.
Yes, Onrustig en rommelig geluidsbeeld. Voordat ik een MS had genoot ik van B&O. Met de systemen die Audi toen had (2007-2010) boden ze heel wat beters dan bij de huidige systemen. Als je hoort waar de subwoofer zit heb je het niet goed gedaan. Het systeem in het premium interieur van Tesla komt uit met goede waarderingen uit enkele testen in vergelijking met serieuze merken. Nadeel is dan wel weer dat soms bij hoog volume en veel laag de deurpanelen gaan rammelen.
 

Attachments

  • 93DF896B-3E61-42CA-83C4-A22397211BF8.jpeg
    93DF896B-3E61-42CA-83C4-A22397211BF8.jpeg
    441.4 KB · Views: 80
View attachment 464142 View attachment 464141

Gisteren voor het eerst er een rijdend gespot.

Best een fraai uiterlijk.

Afgelopen woensdag voor het eerst een ECQ zien rijden in Duitsland. Wat me opviel:
1. Dat het ding van veraf nogal lijkt op een Audi e-tron.
2. Dat met de vormgeving toch nog twee uitlaten zijn gesuggereerd (screenshot van jouw foto)
 

Attachments

  • 045F6D31-AFCE-4D10-906C-6887D4E03163.png
    045F6D31-AFCE-4D10-906C-6887D4E03163.png
    697.7 KB · Views: 45
Gister belande ik achter een EQC. Duidelijk een nieuwe berijder, nog volop aan het genieten van het aan/uit gevoel van een EV. Elk stoplicht haantje de voorste, af en toe zinloos 'tussengas' (gaten dichtknallen), kortom; zijn wittebroodsweken. (dat kennen we allemaal nog wel). Toen kwam er een mogelijkheid om naast hem te gaan staan. Bij een (linkerbaan-technisch uitdagend) stoplicht, want al vrij snel erna werden de 2 banen er 1, en hield de linkerbaan op.

Even getwijfeld, moet ik zijn 'king of the road' gevoel verstoren? Maar het jongetje in mij won.

Ik dacht nog; als hij 'gaat', dan ga ik mee. En hij ging. Bij groen zag ik in mijn ooghoek dat hij volle pijp ging. Handschoen geworpen, die pak ik op. Hierdoor vertrok ik met enige achterstand, maar wat een ongelooflijke klappen deelt die P dan uit. In een oogwenk er langs en met wagenlengtes voorsprong invoegen. Op zo'n moment zou je even wat camera-shots van de inzittenden in de andere cabine willen zien:)

Het was vlakbij huis dus bij binnenkomst zat de befaamde Tesla-grin nog op mijn gezicht. Toen ik vrouwlief desgevraagd het hoe en waarom van deze grijns uitlegde kreeg ik maar 1 reactie; "Hoe oud was je ook alweer??:rolleyes:"

disclaimer: ik ben een rustige rijder (op de openbare weg) en geen petje achterstevoren pietamientje type. Maar deze kon ik niet laten lopen;-)

Schermafbeelding 2019-11-08 om 08.35.46.png
 
B&O wordt door velen wel als de top gezien in autohifi land. Burmester niet bepaald en dat hoor je. Maar Tesla doet dat zeker niet slecht.
The Tesla sound system is so good it can get you arrested

Ga eens luisteren naar een Mark Levinson systeem in een Lexus (maar uitzondering).
De meeste auto audio systemen hebben een label met een naam die niks te maken heeft met het echte spul dat ze verkopen. Krell zit in een Kona en een echt Krell systeem kost 2 kona's.......
Met je eens, de Tesla viel mij reuze mee (beetje kunstmatig, maar het werkt vrij goed).

Maar is ook maar net wat je referentie is en wat je belangrijk vindt, ken zat mensen die het al snel mooi vinden. "moet je die bas horen" en ik hoor dan alleen maar boem boem boem en denk dan als jij dat mooi vindt, prima :confused:
 
B&O wordt door velen wel als de top gezien in autohifi land. Burmester niet bepaald en dat hoor je. Maar Tesla doet dat zeker niet slecht.
The Tesla sound system is so good it can get you arrested

Indertijd, toen de grote merken nog de grote en vooral heel dure merken waren was Burmester top notch, in hetzelfde rijtje met Krell en Mark Levinson. Daar betaalde je tenminste 10.000 euro voor een voor- of eindversterker en stond B&O op een positie een heel stuk lager (want ze moesten het alleen van hun uiterlijk hebben, hifi technisch waren ze niet bijzonder). Die 10.000 euro was dan hun low-end prijs, je kon ook tussen de 50.000 en 100.000 euro aftikken als je dat wilde.

De wereld is inmiddels veranderd, en de dure merken krijgen hun spul niet meer verkocht in de volumes die nodig zijn, dus verkopen ze hun naam aan van alles en nog wat. Zo ook aan auto fabrikanten waar 2e rangs spul wordt gefabriceerd met de klinkende namen. In mijn auto zit spul, zogenaamd van Krell. Geloof het maar niet, dat is alleen het label om het duur te laten klinken. B&O heeft een stapje omhoog gezet, met name door hun Klasse D versterkers, genaamd ICE.

Nou heeft een auto de akoestiek van een plastic zak, dus echt heel veel maakt het niet uit om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien, hoewel DSP's wonderen kunnen verrichten.

Had ik al verteld dat ik al heel lang high end spul heb staan? En dat ik dat eigenlijk achteraf zonde van het geld vind? ;) :p
 
  • Informative
Reactions: CL600
Net in Italië met een relatie meegereden in zijn nieuwe EQC. Wat een wagen zeg. Ik heb zelf test gereden in de etron en die kan sowieso hier niet aan tippen. Ze zeiden bij Tesla al dat de EQC de eerste serieuze concurrent is. Bij dezen bevestigd
Kwaliteit super, groot. Mijn car of choice als hij dit jaar nog te leveren was geweest