You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met een gemiddelde van krap 100 km per uur, gedurende meer dan 1 uur, kwam ik met mijn p85 (niet d) en 21 inch vorige week (met wat regen) rond de 15,4 uit. Dus bijna 30% hoger verbruik met 20% lagere snelheid kan ik niet heel knap noemen.Aangezien er niet zo heel veel bekend is over de EQC en ik deze een week van een klant mee heb, dit was het verbruik vandaag. Valt me niet heel erg tegen. Normale woon werk rit met 80% snelweg. View attachment 568106
Zeker, een S is zuiniger. Een Ioniq ookMet een gemiddelde van krap 100 km per uur, gedurende meer dan 1 uur, kwam ik met mijn p85 (niet d) en 21 inch vorige week (met wat regen) rond de 15,4 uit. Dus bijna 30% hoger verbruik met 20% lagere snelheid kan ik niet heel knap noemen.
Een Kona ook, en niet een klein beetje zuiniger.Zeker, een S is zuiniger. Een Ioniq ook
Exact dat.Het mooie is dat elke keer als een eTron of EQC genoemd wordt dit wordt vergeleken met een Model S of Models 3. Als de Model X een wat hoger verbruik heeft dan een Ioniq dan wordt er meteen geroepen dat een Model X veel groter is.
Dat red ik met mijn 3 niet eens...Met een gemiddelde van krap 100 km per uur, gedurende meer dan 1 uur, kwam ik met mijn p85 (niet d) en 21 inch vorige week (met wat regen) rond de 15,4 uit. Dus bijna 30% hoger verbruik met 20% lagere snelheid kan ik niet heel knap noemen.
Bij max 100 of 80 km per uur... Lijkt me wel.Dat red ik met mijn 3 niet eens...
Ff voor de stats.Het mooie is dat elke keer als een eTron of EQC genoemd wordt dit wordt vergeleken met een Model S of Models 3. Als de Model X een wat hoger verbruik heeft dan een Ioniq dan wordt er meteen geroepen dat een Model X veel groter is.
Je moet S.Cx vergelijken. Frontaal oppervlak x weerstandscoëfficiënt. Daarnaast speelt ook de rolweerstand mee die lineair afhankelijk is van het gewicht van de auto.
Verschillen die dan, in gelijkblijvende omstandigheden, nog overblijven zijn te wijten aan een efficiëntieverschillen in de aandrijflijn. Die zullen eerder beperkt zijn. Wat ook speelt is welk verbruik door de boordcomputer wordt meegenomen. Sommige merken nemen randverbruik niet mee. Verliezen bij stilstand worden volgens mij door geen enkel merk meegenomen, maar liggen bij Tesla wat hoger dan bij andere merken. Ze hebben ook geen of bijna geen invloed op de range.
Ik heb in het verleden eens wat waarden opgezocht, maar ze zijn misschien na een modelaanpassing niet meer helemaal juist. Heel wat gegevens zijn afkomstig van automobile propre.
View attachment 568296
De s.cx scheelt weinig met een model X, en heeft te maken met de keuze van het merk om het toch op basis van een ice een EV te maken. Vrij hoog en bijvoorbeeld voorraam rechtop.Om de efficiëntie van de aandrijflijn te vergelijken moet je idd deze waarden meenemen. Echter om te benoemen of de autofabrikant een puike prestatie heeft geleverd met de auto niet, het ontwerp van de auto maakt daar immers onderdeel van uit.
Als ik dan op dit verbruik uit kom ben ik positief verrast en dacht een leuk info moment te doen aangezien er niet zoveel over de EQC te vinden. Maar als je dat niet op prijst stelt en liever extreme scores hiermee wil vergelijken, be my guest.
De s.cx scheelt weinig met een model X, en heeft te maken met de keuze van het merk om het toch op basis van een ice een EV te maken. Vrij hoog en bijvoorbeeld voorraam rechtop.
Ik vind het raar om te zien dat je jouw allerbeste score (zonder foto overigens) in een Model S probeert af te zetten tegen een normale woon werkverkeer rit in een EQC. Dus ik heb niet de teller vlak voor de snelweg op 0 gezet en timer weer uit gezet toen mijn gemiddelde snelheid lekker hoog was of eerst aan een snellader gehangen maar gewoon van werk naar huis gereden.
Als ik dan op dit verbruik uit kom ben ik positief verrast en dacht een leuk info moment te doen aangezien er niet zoveel over de EQC te vinden. Maar als je dat niet op prijst stelt en liever extreme scores hiermee wil vergelijken, be my guest.
Ik heb nog even de EQC naast de S gezet voor je, zodat je kan zien dat hij inderdaad niet zo heel groot is.
View attachment 568302
Kun je ook een foto maken met de model S voor, perspectief is a bitchDe s.cx scheelt weinig met een model X, en heeft te maken met de keuze van het merk om het toch op basis van een ice een EV te maken. Vrij hoog en bijvoorbeeld voorraam rechtop.
Ik vind het raar om te zien dat je jouw allerbeste score (zonder foto overigens) in een Model S probeert af te zetten tegen een normale woon werkverkeer rit in een EQC. Dus ik heb niet de teller vlak voor de snelweg op 0 gezet en timer weer uit gezet toen mijn gemiddelde snelheid lekker hoog was of eerst aan een snellader gehangen maar gewoon van werk naar huis gereden.
Als ik dan op dit verbruik uit kom ben ik positief verrast en dacht een leuk info moment te doen aangezien er niet zoveel over de EQC te vinden. Maar als je dat niet op prijst stelt en liever extreme scores hiermee wil vergelijken, be my guest.
Ik heb nog even de EQC naast de S gezet voor je, zodat je kan zien dat hij inderdaad niet zo heel groot is.
View attachment 568302
Weinig perspectief aan hoor.Kun je ook een foto maken met de model S voor, perspectief is a bitch
Met welke gemiddelde snelheid zit je rond de 250? Ik merk met mijn model s een enorm verschil wanneer ik 130 rij of de huidige toegestane maximum snelheid overdag in Nederland van 100.Ik vind 198Wh/km vrij knap. Ik ben 250Wh gewoon in mijn Model X.
Ik denk dat ze even plomp overkomen, maar de X heeft een relatief bruikbare derde rij, autopilot en het supercharger netwerk.