Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
1700km Amsterdam-Berlijn-Polen-Amsterdam vrijdag heen en vannacht weer terug.
Relaxed ritje gewoon met de AP aan op 130-150km/h . Beetje verraderlijk is dat gele strepen bij wegwerkzaamheden ook gelezen worden door AP maar de enen keer beter dan de andere. Daar moet echt met de hand gereden worden.

In Berlijn bij het SeC/SuC nog een Russische MS aangetroffen. Over vakantie in Europa gesproken!

De navigatie heeft ons keurig door Frankfurt am Oder de grens over geleid ipv de snelweg die 10km muurvast stond vanwege NATO controles of zoiets. Terroristen beschikken blijkbaar niet over Tesla's en kunnen dus niet via deze route de grens over. Bij het hotel gewoon aan een wandcontactdoos buiten mogen laden en de volgende dag weer vol terugreizen.

Bij Lauenau en Hohenwarsleben zijn nu ook Chademo laders in aanbouw. Mocht ooit de wachttijd daar oplopen is er in elk geval nog een alternatief. De Superchargers in Duitsland die ik ken worden niet ruim bezet, je kunt er vrij makkelijk tegen de 600km/h laden. Te leeg voor sommige ICE-ers die er maar gaan staan omdat het kan of om parkeerschade te ontwijken..
 

Attachments

  • IMG_20160715_2015374.jpg
    IMG_20160715_2015374.jpg
    379.7 KB · Views: 46
  • IMG_20160717_2120159.jpg
    IMG_20160717_2120159.jpg
    358.7 KB · Views: 44
  • IMG_20160717_2120535.jpg
    IMG_20160717_2120535.jpg
    246.8 KB · Views: 44
:eek:Gisteren toch een stressmoment gehad.
ap een bepaald moment bij wegenwerken in oostenrijk koos ik de verkeerde kant. Linkerkant, een vak van 2m met aan beide kanten betonblokken over een lengte van maar liefs 11km lang.
Autosteer ging niet aan en alle sensoren rondom stonden rood. Kwam er op de koop toe nog een klein autotje porren.
tegen 80km/u ben ik er door gereden en volledig verkrampt er uit gekomen
Dat had ik ook bij de ring van Luik richting het zuiden, ik wilde niet door Luik heen rijden en kwam op zelfde soort stuk weg waar ik ook met een slakkengang doorheen reed, gelukkig heb ik geen AP zodat ik nog weet hoe te sturen :D
 
Naar welke site kijk jij voor de file informatie? Ik wil met 2 weken ook over Lille-Parijs etc. naar Z-Frankrijk op de heen weg. Dan hoef ik niet helemaal vol te laden in Urnond wat lang duurt,
Dit was het advies van de navigatie, en toen ik op de Google maps kaart keek was het inderdaad erg rood boven Lille.
Alternatief is Zaventem ipv Urmond. Is ook iets korter. Ik kwam met 45% in Urmond aan en had aan een kop koffie en een plas genoeg om weer verder te kunnen tot Metz
 
Perfecte timing, ik ga volgende week naar daar, en begon me al af te vragen hoe ik daar ging laden :)

Weet er iemand of de Tesla internetverbinding heeft in Tsjechië?

Ga er maar van uit dat dat het geval zal zijn. Mocht het ergens een keer niet zo zijn en je telefoon wel 3 of 4G kun je, voor eventjes, je telefoon als hotspot inschakelen maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
 
  • Informative
Reactions: Cohiba
Gisteren terug gekomen van mijn eerste vakantie met de Model S en manmanman, WAT een feest om met de Tesla op vakantie te gaan zeg!
Wat heeft Tesla dit toch allemaal goed ingezien en uitgevoerd, mijn respect voor het bedrijf is er alleen maar door toegenomen.

Ten eerste in iets meer dan 2 jaar tijd even het dekkende netwerk van Superchargers in Europa uit de grond stampen: zelfs met mijn 'oude' 60kWh batterij kon ik diverse Superchargers overslaan, en er zijn er inmiddels genoeg om spontaan je route te veranderen. Het wachten is vaak korter dan je denkt, de tripplanner geeft een heel goed overzicht van je geschatte en huidige verbruik (en het verbruik in het zuiden en in bergachtig gebied is sowieso vaak veel lager dan je denkt).
En tijdens mijn vakantie in Italie komen er zo maar weer even twee Superchargers in het land bij, chapeau !
De SC staan af en toe nog niet echt op hele logische locaties; ver van de snelweg bij een hotel is alleen maar handig als je daar wil overnachten. Maar door de samenwerking met hotels aan te gaan en de laders op eigen terreinen te plaatsen hebben ze denk ik veel bureaucratische rompslomp kunnen voorkomen. Nu het zo'n grote vlucht neemt en het aantal SC eind volgende jaar 2x zoveel wordt zal dat nog wel snel verbeteren neem ik aan.

En dan nog even 200 Destination Chargers erbij, eind van de zomer ook verdubbelt volgens de planning.
Ik zat uiteindelijk in Toscane maar op 1 plek waar het laden echt heel langzaam ging, en - surprise surprise- er bleek op 5km afstand in een haven een nieuwe DC te zitten, ook toegankelijk voor gasten. "Probleem" - wat niet echt een probleem was - opgelost.

Je vraagt je toch af hoe alle andere autofabrikanten zo hebben kunnen zitten slapen.
Als die in 2018 tot 2020 eindelijk met EV's komen met een goede range dan heeft Tesla al een gigantische voorsprong op ze genomen.

En wat een genot om met de MS over de Franse tolwegen te zoeven....

Mille Grazie Tesla !
 
Last edited:
Wat een verschil nu tegen 186Wh/km aan het sjollen naar Frankrijk aan 135km/uur AP tussen Metz en Beaune. In de winter haal ik dat niet eens op 110km/uur met de verwarming op 19 en zetelverwarming aan.

Minder lang stoppen aan de SuC's, toch mist er eentje tussen Metz en Beaune
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
En nu heb ik nog een vraagje:

Jullie gaan allemaal lekker op vakantie mijn kant op ( Zuid-Duitsland) maar nu ga ik lekker op vakantie naar Nederland de 2e week van augustus.
Bestaat er eigenlijk de mogelijkheid bij Tesla in Tilburg rond te neuzen? Mijn vader in Amsterdam noemt mij al "Juf Tesla" en heeft reuze zin in een ritje naar Tilburg samen met mij.
Wie weet, waar ik daarvoor terecht kan?
Voor een proefritje aanmelden in Amsterdam Zuidoost zal het ook wel te laat zijn...
 
Pff. Mijn madam wou weer mee naar de SuC in Zvolen.
We zijn hier om 13 uur aangekomen en het is nu bijna 16 uur en ze heeft me net komen vertellen dat ze nog tot 17 uur "werk" heeft.:eek:
Als er ooit zo een SuC locatie bij ons komt, zal ze het toch niet van mij te weten komen.;)
Dus mannen, zeg nu niet dat ik niet gewaarschuwd heb.
20160722_153541.jpg
20160722_105647.jpg

Morgen zijn we hier weg;)
 
  • Funny
  • Love
Reactions: FVO and NicoV