Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
En nu heb ik nog een vraagje:

Jullie gaan allemaal lekker op vakantie mijn kant op ( Zuid-Duitsland) maar nu ga ik lekker op vakantie naar Nederland de 2e week van augustus.
Bestaat er eigenlijk de mogelijkheid bij Tesla in Tilburg rond te neuzen? Mijn vader in Amsterdam noemt mij al "Juf Tesla" en heeft reuze zin in een ritje naar Tilburg samen met mij.
Wie weet, waar ik daarvoor terecht kan?
Voor een proefritje aanmelden in Amsterdam Zuidoost zal het ook wel te laat zijn...

Ik heb tegen die tijd de X, en ga dan ook op was SuC locaties staan om forumleden een rondje te laten rijden, dus als het om het rijden met een X gaat, stuur me maar een PM. Ik ben toevallig ;) op 29 Juli in Tilburg, en kan dan eens vragen wie wat zou kunnen regelen. Ook daarvoor is het wel handig als ik je goed kan introduceren:)
 
  • Like
Reactions: MissAutobahn
Wat een verschil nu tegen 186Wh/km aan het sjollen naar Frankrijk aan 135km/uur AP tussen Metz en Beaune. In de winter haal ik dat niet eens op 110km/uur met de verwarming op 19 en zetelverwarming aan.

Minder lang stoppen aan de SuC's, toch mist er eentje tussen Metz en Beaune

Viel me ook op dat de navigatie van Tesla dat vandaag voorstelde (met m'n 85D): rechtstreeks van Metz naar Beaune (of nog van Châlons-en-Champagne naar Beaune). Telkens meer dan 300 echte km. Dan moet je wel (als je leeg aankomt) een uur of zo laden in Metz of Châlons, volgens de navigatie (dus waarschijnlijk wel nog 10 minuten meer).

Tussen Metz en Beaune is er wel een (overigens zeer aangename) SuC, in Nancy. Een beetje secundaire wegen wel om terug op de autosnelweg te raken.

Is 10 minuten laden in Metz, en pakweg 45 minuten in Nancy, en dan naar Beaune (zo doe ik dat altijd vanuit Brussel) niet beter dan rechtstreeks Metz-Beaune proberen te doen?

Wie heeft nog ervaring met de oefening "rechtstreeks Metz-Beaune", of nog "Châlons-Beaune"?
 
En nu heb ik nog een vraagje:

Jullie gaan allemaal lekker op vakantie mijn kant op ( Zuid-Duitsland) maar nu ga ik lekker op vakantie naar Nederland de 2e week van augustus.
Bestaat er eigenlijk de mogelijkheid bij Tesla in Tilburg rond te neuzen? Mijn vader in Amsterdam noemt mij al "Juf Tesla" en heeft reuze zin in een ritje naar Tilburg samen met mij.
Wie weet, waar ik daarvoor terecht kan?
Voor een proefritje aanmelden in Amsterdam Zuidoost zal het ook wel te laat zijn...
Ja hoor, in Tilburg is ook een kleine showroom zoals in Amsterdam of Aartselaar.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
En nu heb ik nog een vraagje:

Jullie gaan allemaal lekker op vakantie mijn kant op ( Zuid-Duitsland) maar nu ga ik lekker op vakantie naar Nederland de 2e week van augustus.
Bestaat er eigenlijk de mogelijkheid bij Tesla in Tilburg rond te neuzen? Mijn vader in Amsterdam noemt mij al "Juf Tesla" en heeft reuze zin in een ritje naar Tilburg samen met mij.
Wie weet, waar ik daarvoor terecht kan?
Voor een proefritje aanmelden in Amsterdam Zuidoost zal het ook wel te laat zijn...
Ja hoor, in Tilburg is ook een kleine showroom zoals in Amsterdam of Aartselaar.
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ
Wie heeft nog ervaring met de oefening "rechtstreeks Metz-Beaune", of nog "Châlons-Beaune"?
Ik doe Nancy nooit meer, teveel omweg vind ik. En als je goed plant in Metz een leuke stop. Je eet met 2 voor een 12 Euro in de crescendo en je bent tegen dan vol geladen. Dan laden in Beaune... Volgende stop was zelfs Vienne omdat we iets te lang aan het babelen waren met een andere Tesla rijder.

Al bij al Ninove - Carpentras op 11uur en 20 min kunnen rijden via Luxemburg. Dus een 1000 km, Is toch wel vlot.
 
De feiten lijken inderdaad nogal in het nadeel van @AnalysiZ te spreken, maar ik moet hem in deze toch in bescherming nemen.
Hij MOET echt 29 juli in Tilburg zijn.
Ja, toeval bestaat heus :)

Nou zeg, ik begrijp hem héééél goed hoor.

Zijn agenda voor deze maand zal er wel ZO uitzien ;)
kalender-29-juli-2016.jpg


...en IK verheug me op de 2e week van augustus, het spaceship van @AnalysiZ dan ergens in Nederland te mogen bekijken :)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: FrankNL and Xfrank
... Tussen Metz en Beaune is er wel een (overigens zeer aangename) SuC, in Nancy. Een beetje secundaire wegen wel om terug op de autosnelweg te raken.

Wat is er eigenlijk zo goed aan Nancy? Ik ben er 1 keer geweest in de winter, 50 meter zicht door de mist toen, dus ik heb niet alles gezien. Ik heb er enkel een leeg hotel gevonden, en om de shopping mall te bereiken moest je ver gaan (min 10 min wandelen), tussen de auto's door, langs de baan, dwars over de parking, donker, gevaarlijk, ...

Kortom, wat is de gouden tip?

Metz vind ik best wel praktisch. We laten een plaatsje in de frunk vrij en doen daar dan de inkopen voor de eerste dag op de bestemming (of thuis bij terugrit). Dan kunnen we meteen aan de apero beginnen bij aankomst.
 
Wat is er eigenlijk zo goed aan Nancy? Ik ben er 1 keer geweest in de winter, 50 meter zicht door de mist toen, dus ik heb niet alles gezien. Ik heb er enkel een leeg hotel gevonden, en om de shopping mall te bereiken moest je ver gaan (min 10 min wandelen), tussen de auto's door, langs de baan, dwars over de parking, donker, gevaarlijk, ...

Kortom, wat is de gouden tip?

Metz vind ik best wel praktisch. We laten een plaatsje in de frunk vrij en doen daar dan de inkopen voor de eerste dag op de bestemming (of thuis bij terugrit). Dan kunnen we meteen aan de apero beginnen bij aankomst.

Jammer genoeg geen gouden tip: gewoon een leuke Ibis Styles hotel/restaurant/bar in Nancy. Overdag is Metz ook wel te doen (moet daar op de terugweg ook altijd eten/laden, voor de stretch naar Brussel) maar na zonsondergang toch minder leuk.

Mijn vraag was eigenlijk: doen jullie Metz-Beaune (of nog Châlons-Beaune) in één ruk, en tot hoeveel 'typical' laden jullie dan in Metz (of Châlons)? Dat je Metz-Beaune (320 km) @ 135 km/u in één ruk zou kunnen doen is natuurlijk sowieso aangenaam nieuws :)
 
Jammer genoeg geen gouden tip: gewoon een leuke Ibis Styles hotel/restaurant/bar in Nancy. Overdag is Metz ook wel te doen (moet daar op de terugweg ook altijd eten/laden, voor de stretch naar Brussel) maar na zonsondergang toch minder leuk.

Mijn vraag was eigenlijk: doen jullie Metz-Beaune (of nog Châlons-Beaune) in één ruk, en tot hoeveel 'typical' laden jullie dan in Metz (of Châlons)? Dat je Metz-Beaune (320 km) @ 135 km/u in één ruk zou kunnen doen is natuurlijk sowieso aangenaam nieuws :)
Met mijn classic s85 hebben we in mei van beaune naar Metz gereden na een 99% charge, dat ging niet soepel, wind tegen de eerste 2 uur 105 km/u gereden, het laatste uur 120.
Ging dus niet soepel, met een 90D is dat allemaal een stuk makkelijker
 
Mijn vraag was eigenlijk: doen jullie Metz-Beaune (of nog Châlons-Beaune) in één ruk, en tot hoeveel 'typical' laden jullie dan in Metz (of Châlons)? Dat je Metz-Beaune (320 km) @ 135 km/u in één ruk zou kunnen doen is natuurlijk sowieso aangenaam nieuws :)
Moet wel zeggen dat de eerste keer was dat dit zo vlot ging, wintermaanden is het 110 km/u. Of door een software update?

Range mode aan, SOC 92% - rated 400.2 km
Morgen terug, zullen zien wat het dan geeft

De 90D heeft een totaal ander laadpatroon, gaat veel sneller tegenwoordig. Haal geen 600KM/uur meer maar die gaat langer door.
Vroeger haalde ik op 50% SOC nog 66,7kW piek, nu is dat 93.5kW.
Dus daardoor is de rit ook minder lang geworden, geweldig!
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Carl and CO2CLEAN
Ik zit hier in Frankrijk op de camping en heb natuurlijk het blauwe verloopje gekocht bij Loek, maar laden lukt niet.
Ligt niet aan het verloopje, want een verloopje dat ze hier verkopen van blauwe stekker naar schuko werkt ook niet. Ik heb het ampèrage al omlaag gezet, maar krijg direct nadat ik de UMC in de S plug de melding: "Oplaadkabel fout, zie handleiding oplaadkabel".
Toch wel vervelend, we zitten een half uur rijden van de SuC Vienne af maar hier laden zou toch ook wel fijn zijn.