Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Off to Cambridge for the weekend on Friday. This will be the first long range trip that we've done that doesn't rely entirely on superchargers.

The first issue is that it's 300km from here to Calais and then either 48km or 65km to the first likely (Ecotricity) 22kW charge point. Even though the new 5.9 typical range estimate indicates that this should be possible, it seems like a borderline risk to me. So probably we'll head to Oosterhout first (80km), max out on electrons and then head to Calais (270km).

No chargers on the Calais Dover ferries, so we're taking the Le Shuttle to Folkstone. Then planning a 2-3 hour lunch stop to juice up for the leg to Cambridge. Ecotricity were extremely efficient in providing me with a charge pass.

In principle we will arrive on Cambridge needing a full charge. Our friends only have a 220V household socket, so bought an earthed 13 A UK to Schuko adapter that fits the UMC. But there seem to be quite a few public charge points around Cambridge. There's one quite close to our friends that's Type 2, 1x32A - somewhat better than the alternative. Further investigations revealed that there's "Source East" network which provides most of the Cambridge area charge points, but of course one needs a pass... The pass costs 10 quid, payable by credit card. I've had mine delivered to our friends.

There's a big "plus" with the Source East charge pass - they have "roaming" agreements with other charge point companies! Yeah! But wait... their definition of roaming is that you can charge in the Midlands or London (but not the North West). Typical UK view of "roaming" - nothing that matters exists outside the UK...

It will be interesting to see whether the new 5.9 typical range is achievable or just another fictive figure. I'm also looking forward to the joy of driving the S long distance again and the smug feeling that four of us can go to Cambridge and back for the cost of a channel crossing. The wife is also planning to stuff the frunk full of Sainsbury's goodies. Can't decide whether the stinky Stilton will be better stored upwind in the frunk or downwind in the "cellar" of the boot...

Rob.
 
zat ook net te kijken, alleen moeten we naar het gardameer en is verona geen station meer... Plus, de kosten van op een neer kwamen op 1300 eu, en beperkte beschikbaarheid in de zomervakantie... toch maar ff duimen voor een supercharger in Noord italie...

Naar het Gardameer? Dat kan toch via de Snelladers? Vanaf St Anton, Oostenrijk is het 311km.
 
zat ook net te kijken, alleen moeten we naar het gardameer en is verona geen station meer... Plus, de kosten van op een neer kwamen op 1300 eu, en beperkte beschikbaarheid in de zomervakantie... toch maar ff duimen voor een supercharger in Noord italie...

Check ff of hij er uberhaupt wel op past: ik heb dat (Tesla op de autotrein naar Zuid Frankrijk) een half jaar geleden een keer bekeken, volgens mii was-ie te breed!
 
Wil 26 mei nog een weekje naar Z-Frankrijk. Helaas nog totaal geen nieuws aan het SuperCharger front in Europa:cursing::cursing::cursing: Zal m'n klassieker (2011) maar weer uit de garage rollen:crying:. Gelukkig heb ik m nog.

Komaan zeg, waar is je zin voor avontuur? Hoe is de Oost-Indische Companie anders ontstaan? :tongue:

Nog 12 nachtjes slapen en wij trekken met z'n drieën naar een huisje van vrienden in de buurt van Narbonne.
De route? Wilnsdorf, Bad Rappenau, Lully, Annecy (overnachting met 230V laden), Avignon (een uurtje laden bij Ikea), Narbonne.
 
Komaan zeg, waar is je zin voor avontuur? Hoe is de Oost-Indische Companie anders ontstaan? :tongue:

Nog 12 nachtjes slapen en wij trekken met z'n drieën naar een huisje van vrienden in de buurt van Narbonne.
De route? Wilnsdorf, Bad Rappenau, Lully, Annecy (overnachting met 230V laden), Avignon (een uurtje laden bij Ikea), Narbonne.
Allez, ge kent mijne vrouw nie:wink:. En zo wordt het wel een heel kort verblijf. 4 dagen reizen, 3 dagen vakantie:confused:. Veel plezier met uw avontuur, helaas heb ik wat minder tijd dan in de tijd van de koloniseringen:biggrin:.
 
Uitstap LEGOLAND. Maasmechelen Bad-Rappenau : 388 Km, onhaalbaar. Omweg via Wilnsdorf 50 Km.

Alternatief: Via ADAC-RWE paal, bereik ik na 109 Km : 32A 400V, omweg 1 Km. (prijs?)
Alternatief: Via Prive Paal, bereik ik na 276 Km: 32A 400v, omweg 4km. 20cent/Kw

Kan ik hiermee tijd sparen? Bij 1e paal gewoon voltanken duur 1u30? Bij 2e paal ook 100 Km bijtanken duur 1u30? Haal ik dan de totale 388 km?
Omweg 50 km is ook 30 min en laden supercharger 1uur?

Ik denk dat er niet veel verschil is en wil dan liever de omweg maken. Maar op zoek naar de meest normale (snelste, kortste) weg zoek ik alternatieven.
 
Uitstap LEGOLAND. Maasmechelen Bad-Rappenau : 388 Km, onhaalbaar. Omweg via Wilnsdorf 50 Km.

Alternatief: Via ADAC-RWE paal, bereik ik na 109 Km : 32A 400V, omweg 1 Km. (prijs?)
Alternatief: Via Prive Paal, bereik ik na 276 Km: 32A 400v, omweg 4km. 20cent/Kw

Kan ik hiermee tijd sparen? Bij 1e paal gewoon voltanken duur 1u30? Bij 2e paal ook 100 Km bijtanken duur 1u30? Haal ik dan de totale 388 km?
Omweg 50 km is ook 30 min en laden supercharger 1uur?

Ik denk dat er niet veel verschil is en wil dan liever de omweg maken. Maar op zoek naar de meest normale (snelste, kortste) weg zoek ik alternatieven.

Aan de supercharger hang je geen uur. Met als voordeel dat je niet op je snelheid hoef te letten als je ernaar toe rijd. Dat zou altijd mijn voorkeur hebben. Als ik vanuit landgraaf naar Amsterdam rijd pik ik Oosterhout altijd even mee. My 2ct.
 
Komaan zeg, waar is je zin voor avontuur? Hoe is de Oost-Indische Companie anders ontstaan? :tongue:

Nog 12 nachtjes slapen en wij trekken met z'n drieën naar een huisje van vrienden in de buurt van Narbonne.
De route? Wilnsdorf, Bad Rappenau, Lully, Annecy (overnachting met 230V laden), Avignon (een uurtje laden bij Ikea), Narbonne.

How are you going to do Bad Rappenau to Lully. It's 418km according to Navigon. Sounds like a challenge to me...
 
Indeed.. can de done.. did a test the other day 85 km p/h behind a truck.. potential range was almost 500 km.

It's just not very exciting -;)

Hmmm... I'm still debating whether to risk the direct 360km route to the Ecotricity charge point in Kent on Friday. I would want to have a 20km reserve in case the 1st charge point is occupied. So I have been wondering if I can achieve max typical - and make the check in time for the eurotunnel train.

But you guys inspire me with your bravery taking on 418km through the Alps. Maybe I should go for it...