L@urens
Family, Racing, Karting, MTBing
Afgelopen week met 5-man van Enschede naar Rust (D) v.v. via de twee Superchargers op de route.
De 'legs' waren 240km, 240km en 180km. Waarbij de 2e SC 35km van de route af ligt. Dus 650km enkele reis. Dat was korter: zo'n 560km met de ICE als je niet langs SCers hoeft te rijden.
Steeds opladen tot 350-390km. Zolang je overdag rijdt en je stopt voor ontbijt, lunch of dinner is de wachttijd geen enkel probleem. Je zit al snel een uur aan tafel te kletsen met z'n allen. Laat in de avond om 22u laden is wat anders, als de koffie op is wil je eigenlijk wel verder rijden... maar dramatisch is het ook niet.
Qua doorrijden was ik wel wat gewend met mijn vorige 535d. In plaats van 4,5u rijtijd (non-stop, volgas, 560km) is het nu 8u (2x stoppen en rustig eten, 650km). In plaats van 200+ nu veel 150-160 gereden. Afhankelijk van de afstand die je tussen SC moet rijden, de hoogteverschillen, temperatuur, etc is dat ook wel zo'n beetje de max om het te halen. Andersom: met 130km/h op de teller kom je met gemak over en is je verbruik 225Wh/km.
Oja, laden met RWE op locatie ging ook prima! Nog een witte Zwitsere Tesla gezien daar.
De 'legs' waren 240km, 240km en 180km. Waarbij de 2e SC 35km van de route af ligt. Dus 650km enkele reis. Dat was korter: zo'n 560km met de ICE als je niet langs SCers hoeft te rijden.
Steeds opladen tot 350-390km. Zolang je overdag rijdt en je stopt voor ontbijt, lunch of dinner is de wachttijd geen enkel probleem. Je zit al snel een uur aan tafel te kletsen met z'n allen. Laat in de avond om 22u laden is wat anders, als de koffie op is wil je eigenlijk wel verder rijden... maar dramatisch is het ook niet.
Qua doorrijden was ik wel wat gewend met mijn vorige 535d. In plaats van 4,5u rijtijd (non-stop, volgas, 560km) is het nu 8u (2x stoppen en rustig eten, 650km). In plaats van 200+ nu veel 150-160 gereden. Afhankelijk van de afstand die je tussen SC moet rijden, de hoogteverschillen, temperatuur, etc is dat ook wel zo'n beetje de max om het te halen. Andersom: met 130km/h op de teller kom je met gemak over en is je verbruik 225Wh/km.
Oja, laden met RWE op locatie ging ook prima! Nog een witte Zwitsere Tesla gezien daar.