Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Doe ik ook. En als ze dan stampij maken bied ik aan het dubbele van hun stroomkosten te betalen als ze me een rekening kunnen laten zien. Meestal is er dan weer een zieltje gewonnen...

Hmmm, dus na het handelen als bedoeld in voormeld artikel bied je aan om alsnog te betalen, zelfs het dubbele? Een dergelijk handelen zal bij - stel - De Bijenkorf niet voorkomen dat men toch aangifte zal doen.
 
Na Sicilië willen we ook Vlieland eens proberen te bereiken. Ik vind dat wel spannend :eek: en kan wel een tip gebruiken: in de parkeergarage van de veerterminal zouden vier laadpalen staan, maar kun je daar een paar dagen blijven staan... iemand?
Je zou denken van niet, anderzijds zullen veel parkeerders toch voor meer dan één dag staan, dus daar wordt op gerekend?

(Ik kan vanuit thuis best langs Drachten op de heenweg, maar ik denk dat we de overtocht van 09:00 proberen te pakken en als we dan eerst nog moeten gaan laden, moeten we wel heeeel vroeg van huis).
 
Na Sicilië willen we ook Vlieland eens proberen te bereiken. Ik vind dat wel spannend :eek: en kan wel een tip gebruiken: in de parkeergarage van de veerterminal zouden vier laadpalen staan, maar kun je daar een paar dagen blijven staan... iemand?
Je zou denken van niet, anderzijds zullen veel parkeerders toch voor meer dan één dag staan, dus daar wordt op gerekend?

(Ik kan vanuit thuis best langs Drachten op de heenweg, maar ik denk dat we de overtocht van 09:00 proberen te pakken en als we dan eerst nog moeten gaan laden, moeten we wel heeeel vroeg van huis).

Lastig iets van te zeggen want ik weet niet wat je route naar de pont zal zijn. Ik begrijp dat je de auto dan een paar dagen in de parkeergarage laat staan dus dan hooguit klein beetje vampire drain. Als Drachten niet te ver van de route ligt zou ik zeggen dat die 20 minuten extra er ook niet zoveel toe zal doen en dan verder geen zorg meer.
 
Deze zaterdag vlieg ik vanaf schiphol een weekje weg.
Zijn er parking tips voor de wagen 1 week toch enigszins veilig kwijt te geraken?

En ik kom vanuit Aalst, wat zijn de eventuele laadmogelijkheden.
In 1x naar schiphol en daar laden zodat die niet leeg staat.
Of eerder in oosterhout (al ligt dat niet echt op de baan).
 
Deze zaterdag vlieg ik vanaf schiphol een weekje weg.
Zijn er parking tips voor de wagen 1 week toch enigszins veilig kwijt te geraken?

En ik kom vanuit Aalst, wat zijn de eventuele laadmogelijkheden.
In 1x naar schiphol en daar laden zodat die niet leeg staat.
Of eerder in oosterhout (al ligt dat niet echt op de baan).

Als het zaterdag in de ochtend is kun je gerust laden bij het SeC in Amsterdam. Een paar kilometer om en vandaar niet ver naar Schiphol. 20 minuutjes laden, koffie, en dan gewoon parkeren op Schiphol zoals je altijd doet. Jammer dat de nieuwe dan nog niet klaar is, dat zou perfect zijn geweest.
 
Als het zaterdag in de ochtend is kun je gerust laden bij het SeC in Amsterdam. Een paar kilometer om en vandaar niet ver naar Schiphol. 20 minuutjes laden, koffie, en dan gewoon parkeren op Schiphol zoals je altijd doet. Jammer dat de nieuwe dan nog niet klaar is, dat zou perfect zijn geweest.

Het zal zo rond 9u zijn denk ik dat we daar aankomen. Is dat 'ochtend' genoeg?
Heb je tips voor parkeerplaatsen ook?
Ooit (pakweg 10jaar geleden) zo eens een soort valet gedaan en door problemen met het anti carjacking systeem gezien op wat voor een plaats die wagens dan staan, op elkaar geplakt en vaak heel rap met wat schade terug komen.
Dus daar ben ik niet zo'n grote fan van.
 
Het zal zo rond 9u zijn denk ik dat we daar aankomen. Is dat 'ochtend' genoeg?
Heb je tips voor parkeerplaatsen ook?
Ooit (pakweg 10jaar geleden) zo eens een soort valet gedaan en door problemen met het anti carjacking systeem gezien op wat voor een plaats die wagens dan staan, op elkaar geplakt en vaak heel rap met wat schade terug komen.
Dus daar ben ik niet zo'n grote fan van.

Om 9 uur kun je gerust laden, grote kans dat je de enige bent. De taxi's zijn dan nog lang niet aan een laadbeurt toe. Parkeren doe ik altijd, nu ook met de Tesla, op het langparkeren via Smart Parking. Daar gratis shuttle naar vertrekhal. Nog nooit iets gehad.
 
image.png
Na Sicilië willen we ook Vlieland eens proberen te bereiken. Ik vind dat wel spannend :eek: en kan wel een tip gebruiken: in de parkeergarage van de veerterminal zouden vier laadpalen staan, maar kun je daar een paar dagen blijven staan... iemand?
.
Iets verder van de haven, heb ik recent de P aan Skieppedykje 1 gedaan. Hebben 4 laadplekken.
Ze gaan daar "actief" mee om.
Je moet dus sleutel&laadpas achterlaten (als je voor meerdere dagen komt) zodat ze de EV's kunnen verplaatsen (indien nodig).
Als ze vol zijn, even vriendelijk doorvragen, en alles komt goed.
Zie de speld, denk dat ik een laadpaal heb doorboord
 
Het zal zo rond 9u zijn denk ik dat we daar aankomen. Is dat 'ochtend' genoeg?
Heb je tips voor parkeerplaatsen ook?
Ooit (pakweg 10jaar geleden) zo eens een soort valet gedaan en door problemen met het anti carjacking systeem gezien op wat voor een plaats die wagens dan staan, op elkaar geplakt en vaak heel rap met wat schade terug komen.
Dus daar ben ik niet zo'n grote fan van.
Ervaringen uit het verleden.... blijven niet per se 10 jaar hetzelfde. Met Centralparking.nl op Schiphol nooit problemen gehad, ze laden ook desgewenst de Tesla bij met de UMC wat je samen zonder pendelbus ellende 2 uur scheelt. Uitstappen en wegwezen, instappen en wegwezen. En op een week is het goedkoper dan zelf parkeren.
 
Ik moet in oktober ook naar Schiphol vanuit Antwerpen. Ik heb de P3 langparkeren gereserveerd, met tien euro extra opleg voor vooraan in de nieuwe parkeergarage te staan met bredere vakken en oplaadmogelijkheid. Al is dat laatste niet te reserveren en blijft het dus gissen. Maar ik verwacht op 13 oktober dat de SUC in Schiphol wel reeds actief zal zijn.

Ik heb de valet opties ook bekeken, samen met de niet altijd positieve reviews en een filmpje van de chaos voor de terminals en heb dan maar wijselijk besloten die omgeving te mijden en hem zelf te parkeren en vijf minuten op een gratis shuttle te zitten en heel die mierennest te ontwijken met de eigen wagen.