Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_5943.PNG

Ben nog niet geweest maar had ik opgeslagen voor de komende winter.

Startseite - Landhaus Elbert
 
  • Informative
Reactions: Daan B
Zelf gevonden via ChargeMap
Eén oplaadpunt...ik vrees dat ik onderweg naar de Dolomieten dus maar een ander hotel moet gaan zoeken als jij daar al staat ;)

SuC Waldlaubersheim ligt hier 10 minuten rijden vandaan, dat is prima te doen mocht het nodig zijn. Ik zelf vind het wel prettig om een hotel nog dichterbij een SuC te nemen. Dan kan ik vrouw en kinderen 's avonds bij aankomst op de hotelkamer dumpen en zelf, liefst op zeer korte afstand, nog even de auto volgooien en mijn rustmomentje pakken met knalharde muziek :). Dat scheelt dan weer een stop onderweg.
Zo heb ik vorig jaar in een hotel in Wiesbaden gezeten, op 200 meter van de SuC van Wiesbaden. Deze SuC staat zelf achter het Courtyard hotel trouwens (Courtyard Wiesbaden-Nordenstadt), maar die zat toen vol of had geen familiekamers, ik weet eigenlijk niet meer waarom ik daar niet ben beland. Maar op zich is het ideaal als je je auto nog even 45 minuten aan een SuC kunt hangen tijdens het ontbijt.
 
Eén oplaadpunt...ik vrees dat ik onderweg naar de Dolomieten dus maar een ander hotel moet gaan zoeken als jij daar al staat ;)

SuC Waldlaubersheim ligt hier 10 minuten rijden vandaan, dat is prima te doen mocht het nodig zijn. Ik zelf vind het wel prettig om een hotel nog dichterbij een SuC te nemen. Dan kan ik vrouw en kinderen 's avonds bij aankomst op de hotelkamer dumpen en zelf, liefst op zeer korte afstand, nog even de auto volgooien en mijn rustmomentje pakken met knalharde muziek :). Dat scheelt dan weer een stop onderweg.
Zo heb ik vorig jaar in een hotel in Wiesbaden gezeten, op 200 meter van de SuC van Wiesbaden. Deze SuC staat zelf achter het Courtyard hotel trouwens (Courtyard Wiesbaden-Nordenstadt), maar die zat toen vol of had geen familiekamers, ik weet eigenlijk niet meer waarom ik daar niet ben beland. Maar op zich is het ideaal als je je auto nog even 45 minuten aan een SuC kunt hangen tijdens het ontbijt.
@jm71 Hoeft niet want ik heb een hotel aan de SuC van Kaiserslautern op de weg naar Italië.
 
SuC Waldlaubersheim ligt hier 10 minuten rijden vandaan, dat is prima te doen mocht het nodig zijn. Ik zelf vind het wel prettig om een hotel nog dichterbij een SuC te nemen.

Ja, dichtbij Waldlaubersheim heb ik eerst gekeken, maar de hotels die ik kon vinden zijn allemaal bezet. En Wiesbaden ligt toch weer zo'n 20 km van de route, dus is ook niet ideaal. Daarom is Rheinböllen wel mooi, als het laden bij het hotel niet lukt, kan ik ook mijn momentje voor mijzelf nemen, dat compenseert de 10 km afstand wel :D.

Ga even kijken of we echt met een tussenstop gaan reizen en dan boeken. Dank voor de tips!!
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Mijn vrouw en ik gaan 10 november richting Valencia om daar 11 november aan te komen. Nu zoek ik tips om te overnachten. De optie waar wij aan denken is Orange Supercharger (geen hotel op supercharger kaart) of Nimes Supercharger (C-Suite Hotel). iemand ervaring met een hotel in de buurt van de supercahrger en welke is de beste. Wij willen de eerste dag lang rijden (zo'n 12-14 uur), zodat de tweede dag met een uurtje of 9 tot 11 te doen is naar Valencia.

Na het weekend gaan we op maandag naar Ibiza en donderdag weer op naar huis. Naar ik begrijp zijn we de eerste Nederlandse Tesla op het eiland. Ben al even bezig om alles omtrent laden geregeld te krijgen, maar nu lijkt het gewoon te kunnen met een app. van Energia. We gaan het zien. De aandacht is nu al overweldigend, ben benieuwd als we er zijn.
 
Last edited:
De optie waar wij aan denken is Orange Supercharger (geen hotel op supercharger kaart) of Nimes Supercharger (C-Suite Hotel). iemand ervaring met een hotel in de buurt van de supercahrger en welke is de beste.
Wij hebben al meerdere keren een kamer geboekt bij Ibis Centre in Orange.
Simpel, maar erg goede bedden, goed ontbijt en vriendelijk personeel, slechts op enkele km van de SuC.
Als je via booking.com boekt is het ook nog eens erg goedkoop, zo'n 60 euro voor een nacht.
Alle kamers met airco (hoewel nu misschien minder van belang) en rustig.
Er is ook een Ibis nòg dichter bij de SuC van Orange, maar die ken ik niet.
Ik schat in dat je de SuC daar alleen voor jou zult hebben. :)
 
Wij gaan in de herfstvakantie naar Zwitserland, maar kunnen op zaterdag pas laat in de middag vertrekken, dus ik denk dat we gaan overnachten ergens langs de A61 tussen Koblenz en Mannheim.

Heeft iemand een tip voor een hotel met oplaadmogelijkheid op eigen terrein of op loopafstand? Mag simpel zijn, als het maar schoon is (en dat zit in D meestal wel goed).
Bellevue Rheinhotel in Boppard. Laadpunt in parkeergarage. Mooi hotel aan de Rijn. Uitstekend ontbijt.
 
  • Informative
Reactions: Daan B
Bellevue Rheinhotel in Boppard. Laadpunt in parkeergarage. Mooi hotel aan de Rijn. Uitstekend ontbijt.

Dat is nog eens Duitse romantiek. Maar de kamers zijn niet "verfügbar" op 15 oktober, dus geen optie.

Ben nog niet geweest maar had ik opgeslagen voor de komende winter.

Startseite - Landhaus Elbert

Deze had nog wel plek, zelfs een 5 persoons familiekamer. Heb even gebeld of ik de laadplek kon reserveren. De dame van het hotel moest erg lachen om deze vraag, want de "E-Tankstelle" is niet heel vaak in gebruik, zei ze. Duitsers en EV's, het wil nog niet echt vlotten... :(

Maar goed, voor de zekerheid toch maar laten vastleggen dat de EV-Tankstelleschlüssel voor mij apart gelegd wordt. Dat is lekker, dan vertrekken we de volgende dag met volle accu en rijden we snel door naar Wallis.

(By he way: ik kijk bijna dagelijks op supercharge.info of de SuC in Steg-Hohtenn eindelijk klaar is, maar hoewel die in mei al ver voorbereid was (heb daar in deze thread nog een foto van geplaatst) staat die nog steeds "under construction". Op het Duitse forum werd toen al beweerd dat hij "midden oktober" zou worden opgeleverd, leek me toen wat pessimistisch, maar inmiddels hoop ik dat ze dat gaan halen. Zou mij namelijk erg goed uitkomen....)
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Nog even de flexibiliteit van een Tesla. Gisteren naar schoonouders gereden. Laatste stuk vanaf SuC Wenen naar bestemming is met bijna 350 km tegen de grens van wat typical op mijn 70D aangeeft (356 km). Meestal gaan we als het warmer is maar nu was het in de avond rond 4 graden. Met hele gezin bij je wil je geen problemen dus doe ik de eerste 100 km erg rustig aan. Nu weggereden bij SuC Wenen en eerste stuk consequent op 80 km/uur. Daarmee haalde ik wel een verbruik van 139 Wh/km. Heel geruststellend voor als het echt een keer nodig is. Eenmaal daarna kon ik met een gerust hart weer wat harder en ben zo met gecalculeerde 27 km rest aangekomen.

En dan is het fijn om de UMC te pakken en met het verlengsnoertje te gaan laden. Als het groene lampje eenmaal knippert kunnen we met een gerust hart gaan slapen. Nu, 10.47 uur, weer tot boven de 160 km geladen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SMU and simonsmidt