Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ben een korte trip aan het plannen voor volgende week naar Salzburg. Wil daarna graag nog 2 dagen door naar Garda. Gezien de beperkte tijd daar ben ik op zoek naar een goed hotel in de buurt van Affi en bij voorkeur direct aan het meer. Heeft er iemand nog tips voor een dergelijk hotel?
Daarnaast is advies obv jullie ervaring voor snelste route van daaruit terug naar Nl zijn ook welkom...
Wij verbleven in september in Hotel Ideal Sirmione. Middenin de oude stad, dichter geraak je dus niet bij het meer ;-) Laden was geen enkel probleem, kabeltje richting de bureau en laden aan 12A...
 
Dank voor jullie reacties! Is maar voor 2 nachten dus bij voorkeur op zoek naar een hotel. Goed om te zien dat je evt bij Ideal kan bijladen. Heb net de 10A adapter bij Conrad besteld.
Zelf ook al paar hotels in de buurt van Affi gevonden echter lijkt er op dat het toch al druk aan het worden is, op de sites staat dat er geen kamers meer beschikbaar zijn, zal onderweg vast een aantal bellen. Overigens in Salzburg bij Gmachl Bergheim geboekt. Zij hebben een DeC, dus ga daar vol weg en bij SuC Brenner beetje bijladen en door naar Affi.
 
Vandaag waren de omstandigheden ideaal om lekker lange afstanden te rijden. Ik heb Wassenaar Arlon gedaan en had nog 7% over. Als ik in de Ardennen wat gedoseerd gereden had was zelfs Metz haalbaar geweest, 430 km.
Zijn er al verdere voorzieningen in Arlon? M.a.w. is het hotel al in gebruik?

Wij gaan eind juni naar zuid Frankrijk. En ik hoop dit jaar Uden - Arlon te doen. In Arlon 90% laden. Dan even kort bijladen in Metz (ja, andersom is verstandiger, maar aangezien we pas tegen 23.00 bij Metz zullen zijn, willen we die stopt kort houden. Metz vinden we s'nachts geen fijne locatie).
En vervolgens Metz naar Beaune. Of zou Arlon Beaune met rustig rijden haalbaar zijn als je bij Arlon met 100% vertrekt?
 
Vandaag waren de omstandigheden ideaal om lekker lange afstanden te rijden. Ik heb Wassenaar Arlon gedaan en had nog 7% over. Als ik in de Ardennen wat gedoseerd gereden had was zelfs Metz haalbaar geweest, 430 km.
Ik zou willen dat ik tijd en een reisdoel had om eens rustig echt ver te rijden. Bij de temperaturen van vandaag haal ik op de A13 minder dan 150Wh/km bij 100 km/u, dat zou betekenen dat ik met mijn P85 met max range 384 typical in range mode tot 500 kan rijden (maar zo vlak en rechtuit over een heel traject is waarschijnlijk onmogelijk). Misschien als ik in de zomervakantie in mijn uppie (maar vol bepakt) naar de Amalfi kust rij, kan ik de verleiding eens weerstaan om het pedaal in te trappen en dan een persoonlijk record vestigen... Voorburg - Wiesbaden bijvoorbeeld. En dan nog één stop in Aichstetten voor de leg naar Melegnano, totaal twee stops naar Milaan ... mag dat dan in een krant? :rolleyes: Of moet dan Melegnano - Arezzo - Mercato San Severino ook met slechts één stop worden gedaan?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Zijn er al verdere voorzieningen in Arlon? M.a.w. is het hotel al in gebruik?

Wij gaan eind juni naar zuid Frankrijk. En ik hoop dit jaar Uden - Arlon te doen. In Arlon 90% laden. Dan even kort bijladen in Metz (ja, andersom is verstandiger, maar aangezien we pas tegen 23.00 bij Metz zullen zijn, willen we die stopt kort houden. Metz vinden we s'nachts geen fijne locatie).
En vervolgens Metz naar Beaune. Of zou Arlon Beaune met rustig rijden haalbaar zijn als je bij Arlon met 100% vertrekt?
Arlon is nog steeds niet af. Maar de planning is wel in juli officieel open te gaan. Gezien de puinhoop lijkt het me ambitieus. Ik ben maar bij de Merc dealer gaan plassen en daarna doorgereden naar Metz.
Nu sta ik met 1% in Beaune. Het kostte 69kWh om die afstand te overbruggen met de cc op 134.
 
Ik was afgelopen weekend in Antwerpen maar de laadpalen zijn daar toch iets lastiger te spotten dan in NL. Volgens de NewMotion app zouden er 2 moeten zijn bij een kerk in het centrum maar na 3 rondjes kon ik niets vinden. Toen maar geparkeerd zonder laden. Misschien handig als er meer info zou zijn dat het bv in een parkeergarage zit ofzo.
 
Ik was afgelopen weekend in Antwerpen maar de laadpalen zijn daar toch iets lastiger te spotten dan in NL. Volgens de NewMotion app zouden er 2 moeten zijn bij een kerk in het centrum maar na 3 rondjes kon ik niets vinden. Toen maar geparkeerd zonder laden. Misschien handig als er meer info zou zijn dat het bv in een parkeergarage zit ofzo.
misschien dat chargemap.com een nauwkeurigere locatie geeft (iig vaak ook met foto)?
 
IMG_7502.JPG
Mooie aanvulling bij SuC Maienfeld Zwitserland. Gaan van 8 naar 14.