Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Begin september ga ik naar Guarda in Zwitserland (pakweg omgeving Davos)

Hoe rij ik best vanuit Antwerpen? Alle routeplanners sturen mij via Arlon, Metz, Straatsburg, Mulhouse, Basel, Zürich

Maar dan doe ik veelal tol routes. Is het geen beter idee om via Duitsland te rijden, maar dan wel Oostenrijk vermijden voor hun vignet. En een tip voor een hotel midden in de trip is ook welkom. In Frankrijk is dat natuurlijk handig, zowel de suc Straatsburg als Mulhouse staan aan een hotel.
 
Begin september ga ik naar Guarda in Zwitserland (pakweg omgeving Davos)

Hoe rij ik best vanuit Antwerpen? Alle routeplanners sturen mij via Arlon, Metz, Straatsburg, Mulhouse, Basel, Zürich

Maar dan doe ik veelal tol routes. Is het geen beter idee om via Duitsland te rijden, maar dan wel Oostenrijk vermijden voor hun vignet. En een tip voor een hotel midden in de trip is ook welkom. In Frankrijk is dat natuurlijk handig, zowel de suc Straatsburg als Mulhouse staan aan een hotel.
Pas op hoor, straks wil je ook nog Hollander worden.....;)
 
  • Funny
Reactions: HWS and pvkeep
Vorige week in 7 dagen een rondje gereden met de Model S. (Nederland-Duitsland-Denemarken-Zweden-Noorwegen-Zweden-Denemarken-Duitsland-Nederland)

Lastigste stuk was de oversteek van Noorwegen (Storjord) naar Zweden (Skellefteå). De auto (85) vol gedrupeld tot 385 km en toen de aangegeven 382 km rit gestart door de hoogvlakten van Zweden en Noorwegen. Via rendieren en elanden in ongeveer 5 uur gereden met eerst voorzichtig 60km en later gemiddeld 70km per uur bij grofweg 12 graden celcius. Eindresultaat (laatste stukje wat sneller) 100 km precies over op de teller. Weet nu dus dat ik nog steeds 500km range heb als dat zou moeten :).

Overigens totale trip was iets meer dan 6350 km.

Groeten,
GVW
 

Attachments

  • Route_Noorwegen_Aug2017.jpg
    Route_Noorwegen_Aug2017.jpg
    88.8 KB · Views: 67
Ach ja lekker rustig touren en overnachten in de auto zelf. Heb een vlak bed gemaakt en ruim 2 meter lengte (en ruim voldoende breedte achterin. Thuis een laptop (met remote toegang) laten meedraaien met Vissible Tesla waarmee de verwarming 's nachts automatishc goed geregeld was en de auto van buiten op slot is en zonder dat de lampen hoeven te blijven branden.

Volgende keer alleen een iets dikker matras regelen :)

Groeten
GVW
 
Hallo allemaal! Met mijn gezin ben ik op vakantie in Bretagne. Lekker bijladen via het tv stopcontact uit de stacaravan. ;-)

We zijn van plan om een tripje naar Normandië te maken: Saint Malo (verblijfplaats) - Sainte-Mere-Eglise - Utah Beach - Omaha Beach - Caen (SuperCharger) - Saint Malo.

Nou zou dat op zich makkelijk moeten gaan tot aan Caen (290km, ik rijd een nieuwe 75D). Tussendoor bijladen zou op zich handig zijn. Heeft er iemand nog een (laad)tip die een soortgelijke route heeft gereden?

Bedankt!
 
Last edited:
Ben in 2015 ook in dat gebied geweest - toen er nog amper SuC's waren en daarbij diverse keren gebruik gemaakt van de Chademo-adapter (map). Even een tussenstop inplannen en laden met (doorgaans) 250 km /u. We hebben toen bij E/Leclerc in Caen en ook in Bayeux bij een Nissan dealer geladen.

Heb je die niet bij je dan zou ik via Newmotion een Type-2 tussenstop inplannen op een plek die je het beste uitkomt. diverse mogelijkheden. Het is jammer dat die 22kW laders niet meer in de auto zitten. Voor dit soort lange dagtrips is 100 km/u bijladen ideaal - tijdens een lunch-stop bijvoorbeeld.

450 km ga je ook niet achter elkaar willen rijden. Caen - St Malo is overigens nog geen 200 km. Uitdaging zit denk ik meer in eerste stuk dat je beschrijft (bijna 300 km). Maar er zijn onderweg wel diverse 22kW laadpunten op je route. Heb je al naar DEC-opties gekeken?
 
IMG_8014.JPG
Ben in 2015 ook in dat gebied geweest - toen er nog amper SuC's waren en daarbij diverse keren gebruik gemaakt van de Chademo-adapter (map). Even een tussenstop inplannen en laden met (doorgaans) 250 km /u. We hebben toen bij E/Leclerc in Caen en ook in Bayeux bij een Nissan dealer geladen.

Heb je die niet bij je dan zou ik via Newmotion een Type-2 tussenstop inplannen op een plek die je het beste uitkomt. diverse mogelijkheden. Het is jammer dat die 22kW laders niet meer in de auto zitten. Voor dit soort lange dagtrips is 100 km/u bijladen ideaal - tijdens een lunch-stop bijvoorbeeld.

450 km ga je ook niet achter elkaar willen rijden. Caen - St Malo is overigens nog geen 200 km. Uitdaging zit denk ik meer in eerste stuk dat je beschrijft (bijna 300 km). Maar er zijn onderweg wel diverse 22kW laadpunten op je route. Heb je al naar DEC-opties gekeken?
Zou proberen bij een DeC middag eten doen. Je kunt Mischien de Corridor op de snelweg gebruiken met de New Motion als er nood is. Was met TNM gratis.
 
Dank voor de tips! Via apps als TNM / PlugSurfing / Plugshare vind ik weinig opties eigenlijk. Chademo heb ik bij me, maar is ook net uit de route zoals ik kan zien.

Omaha Beach Golf Club is wel een mooie DeC optie, hoop dat ze 'm openstellen voor niet-klanten. Mooie lunch locatie wellicht.
Tot op heden in Frankrijk en Spanje geen problemen gehad met laden en lunchen met DeC. De Chademo adapter kun je ook prima gebruiken bij de Corri-door
 
Weet niet in hoeverre iedereen de kaart van Frankrijk een beetje kent... maar juist tussen Sant Malo en Caen heb je geen Corri-door laadpunten -;)
Er zit wel een Chademo in Saint-Lo - als ik je goed begrijp kom je daar langs. Nissan - Saint-Lo. Alhoewel een Nissan dealer natuurlijk niet de leukste plek is om even te wachten..
 
Weet niet in hoeverre iedereen de kaart van Frankrijk een beetje kent... maar juist tussen Sant Malo en Caen heb je geen Corri-door laadpunten -;)
Er zit wel een Chademo in Saint-Lo - als ik je goed begrijp kom je daar langs. Nissan - Saint-Lo. Alhoewel een Nissan dealer natuurlijk niet de leukste plek is om even te wachten..
Tsja zegt weer iets over mij Topografische kennis van Frankrijk. Mischien dat andere er wel iets aan hebben naar aanleiding van het kaart.
 
Laden bij een Nissan dealer... Niks mis mee (als het écht niet anders kan), haha.

Chademo in Saint-Lo zou een optie kunnen zijn voor wat juice vroeg op de route. Heb even een vraag uitstaan bij een hotel vlakbij Omaha Beach (Domaine de l'Hostreiere). Zou mooi zijn als dat lukt. Plan B is de golf club. Plan C is denk ik Chademo in Saint-Lo en Plan D is de 'no guts, no glory' optie: niet laden tot Caen. ;-)
 
Laden bij een Nissan dealer... Niks mis mee (als het écht niet anders kan), haha.

Chademo in Saint-Lo zou een optie kunnen zijn voor wat juice vroeg op de route. Heb even een vraag uitstaan bij een hotel vlakbij Omaha Beach (Domaine de l'Hostreiere). Zou mooi zijn als dat lukt. Plan B is de golf club. Plan C is denk ik Chademo in Saint-Lo en Plan D is de 'no guts, no glory' optie: niet laden tot Caen. ;-)
Volgens ChargeMap een gratis 22-43 lader via sms bij de Intermarche. Saint-Lô maar als ik de tekst door Google Translate gooi betwijfel ik het. Als je tijdens openingstijden komt kan je denk ik binnen betalen of een kaart halen.

Dit staat erbij als tekst:
2 places matérialisées en vert avec sur chacune :43 KW (type 2), 22 kW (evplug)ou 3 kW ( domestique)
3 Type d'identification possible : SMS ,carte magasin ou badge RFID
Ouvert 24/24 avec carte magasin.

Pour arreter la charge proprement on doit repasser sa carte sur la borne ou renvoyer un sms en tapant 0000 au 0670050907 (numéro de la borne)

Gratuit pour les porteurs de carte du magasin ou téléphone renseigné.
Pour les autres utilisateurs : forfait 1€ + 1€/heure + 0.35cts/kw.

2x Prises domestiques EF (capots bleus)
2x Prise de type 2 43kW
2x Prise de type 3c 22kW
 
Last edited: