You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf!
Wel bizar dat laders openingstijden kennen zeg... Dat is echt te gek voor woorden!
En goed om te lezen dat zo'n rit eigenlijk geen grote offers vraagt. Mooi!
En goed om te lezen dat zo'n rit eigenlijk geen grote offers vraagt. Mooi!
Zojuist gelezen dat de Supercharger in Wenen online is! Dat scheelt zaterdag een dikke twee uur en maakt nog meer dat het geen grote offers vraagt! Het gaat snel zo!
Ben reuze benieuwd naar je reisverslag FVO!Bon, terwijl de meesten hier blijkbaar aan het plannen of vertrekken zijn, zit onze eerste vakantie van het jaar er sinds gisteren op. :crying:
Ik zal vandaag beginnen aan mijn verslag..
Mooi! Zie net op Supercharge.info dat de permit voor een SC in Regensburg (Dld) er is, zal ook wel binnen maand werkend zijn.
Zit op dit moment zonder stekkerbak maar met m'n trekker, die nog niet verkocht was in Z-Frankrijk. Hoor ik zojuist dat m'n trekker verkocht is. Volgende keer moet ik wel met m'n stekker:biggrin:. Hoop dat de uitrol van de SC's door Europa nu dan maar snel gaat. Van de zomer nog maar een keer met het vliegtuig naar Kroatië, hopelijk kunnen we dan volgend jaar eens een mooie roadtrip met de Tesla doen.
Het is voor mij een kwartiertje naar de luchthaven R'dam, 2 uur vliegen naar Split en dan weer een half uurtje naar de jachthaven. Daar ga ik niet voor rijden. Niet met een PC Hooftstraat trekker en niet met een PC Hoofstraat stekkerbak.Nou, met een beetje avontuur zal het deze zomer ook al wel mogelijk zijn. Met een laatste, 22Kw mits je uiteraard de twinloader hebt, in Klagenfurt kun je al best in Kroatië komen. Voor info voor een maandkaart flatrate (€.29,00) in Oostenrijk kun je contact opnemen met Smatric. Dat was bij mij snel geregeld.
Ik neem aan dat je er toch niet in één keer heen wilt rijden. Dan is een overnachting in de buurt van Salzburg, wij hebben toevallig voor de terugreis weer Hotel Jagdhof Fuschlsee (laders pal voor de hoofdingang) geboekt maar ik hoor ook goede berichten over Hotel Kaiserhof en vandaar kun je met eigenlijk de enige stop waar je moet wachten (die bij overnachten maakt natuurlijk niets uit) in Klagenfurt zo naar Kroatië. Daar zal toch minimaal wel gewoon netstroom zijn. Je zult de auto best wel na aankomst een tijdje op de bestemming stil laten staan en elk uurtje laden is dan meegenomen. Eigenlijk vergelijkbaar met zoals wij in Hongarije zijn gekomen. (Lees voor Klagenfurt dan Eisenstadt).
Ik zou het wel aandurven.
Als ik in Engeland wil opladen aan een 'normaal' stopcontact, hoe doe ik dat dan? Gewoon zo'n Engelse plug -> Europese plug converter meenemen, of moet ik met meer rekening houden?
Het is voor mij een kwartiertje naar de luchthaven R'dam, 2 uur vliegen naar Split en dan weer een half uurtje naar de jachthaven. Daar ga ik niet voor rijden. Niet met een PC Hooftstraat trekker en niet met een PC Hoofstraat stekkerbak.
Is voor die trip ook geen issue, maar wil nog wel wat meer tripjes ondernemen:biggrin:. Bijvoorbeeld naar m'n broer, in Stockholm, die nadat ie een ritje in m'n Tesla had gemaakt binnen een maand een i3 had besteld. Tesla was nog even out of range, maar hij was al vrij snel overtuigd van het elektrisch rijden.Nou, dan is het helemaal geen issue. Al zouden er 50 SC"ers staan langs die route toch?
Zou moeten werken. Koop wel een geaarde adapter converter! Je kunt ook een gratis laadpas bij Ecotricity - the green energy company, supplier and generator of eco electricity and gas aanvragen voor laden onderweg. Mocht ie er niet op tijd zijn kun je de mijne wel gebruiken.View attachment 48396 Gaat om deze stopcontact.
Als ik in Engeland wil opladen aan een 'normaal' stopcontact, hoe doe ik dat dan? Gewoon zo'n Engelse plug -> Europese plug converter meenemen, of moet ik met meer rekening houden?
Plaats | Afstand | Verbruik | Typical Range aankomst | Tijd aankomst | Typical Range vertrek | Tijd vertrek |
Oirschot | 0 | 400 | 14:07 | |||
Wilnsdorf | 260,2 | ? | 1 | 17:00 | 356 | 18:03 |
Bad Rapenau | 246.2 | 258Wh/km | 3 | ? | 365 | 21:20 |
Aichstetten | 234,5 | 279Wh/km | 1 | 23:20 | 300 | 00:07 |
St Anton | 150,1 | 284Wh/km | 75 | 01:23 | 200 | 01:50 |
Ischgl | 40,1 | 217Wh/km | 154 | 02:22 |
Plaats | Afstand | Verbruik | Typical Range aankomst | Tijd aankomst | Typical Range vertrek | Tijd vertrek |
Ischgl | 0 | 298 | 13:48 | |||
Aichstetten | 192,4 | 202Wh/km | 82 | 15:48 | 382 | 16:50 |
Bad Rappenau | 234 | 234Wh/km | 73 | ? | 375 | 20:01 |
Wilnsdorf | 245 | 271Wh/km | 9 | 22:08 | 400 | 23:31 |
Oirschot | 259,2 | 254Wh/km | 23 | ~01:45 |