Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Navraag bij Stena Line en Brittany ferries leert dat ik bij beiden kan laden tijdens de overtochten. Met name het feit dat dat kan van Portsmouth naar Bilbao komt ons goed uit. In theorie zouden wij nu de reis kunnen maken zonder van publieke oplaadpalen gebruik te maken.

- - - Updated - - -

Ik vond het juist ideaal dat ik naar Zeebrugge kon rijden en dan bij aankomst in Bilbao weer met een volle accu van boord te kunnen. Is natuurlijk anders als je al met een volle accu aan boord komt :smile:.

Ik had de verbinding Zeebrugge - Bilbao helemaal niet gezien. Is deze verbinding bedoeld voor passagiers?
 
Met dank aan iemand voor deze https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM
en het gerucht van Gruyère (dan gok ik op Restauroute de la Gruyère)

Heb ik een SC-route door Duitsland/Zwitserland -> Franse alpen opgezet

Den Haag
132 Km
Zevenaar
227 KM
Mogendorf
286 km
Offenburg (geen SC, overnachten)
265 km
Restauroute de la Gruyère
188 km
Bisanne 1500

In Offenburg heb ik diverse laadmogelijkheden van 3 verschillende aanbieders, waaronder RWE (dus Essent), en die zijn allemaal door een local geverifieerd., incl. wijze van activeren pasjes ed. en dat die plaatsen ’s-avonds / ’s-nachts voldoende vrij zijn.

Je zou denken: walk in the park, maar die ritjes van 286 en 265 km kunnen trouwens nog best krap worden in de kou en wind (als ik dat invul op http://evtripplanner.com/planner/carview_beta/?id=o88). Bij 0 graden en windkracht 4 lijk je het zelfs met 90 km/h niet te halen.
265 km, en een mogelijke kans dat je het niet haalt :scared:
En dan wil ik eigenlijk ook nog ski’s op het dak of achter op een soort allesdrager op trekhaak. Wordt het nog erger

Nou ja, eerst afwachten of de SC’s Mogendorf en Gruyère er wel op tijd zijn.
 
Last edited:
Forumleden, vanaf heden beschikbaar een type 3 -> type 2 kabel in mijn bezit, vooral voor Frankrijk en Italie. Hij was nogal prijzig, ruim 600 euri. Ik wil hem best uitlenen aan forumleden voor de spreekwoordelijke fles wijn. Zelf gebruik ik hem voorlopig van 20-28 december. Daarvoor en daarna is hij te leen (let op: als je naar Frankrijk of Italie gaat met mijn kabel, dan verwacht ik wel wijn uit deze landen ;-)

2013-12-05 16.13.31.jpg
 
Forumleden, vanaf heden beschikbaar een type 3 -> type 2 kabel in mijn bezit, vooral voor Frankrijk en Italie. Hij was nogal prijzig, ruim 600 euri. Ik wil hem best uitlenen aan forumleden voor de spreekwoordelijke fles wijn. Zelf gebruik ik hem voorlopig van 20-28 december. Daarvoor en daarna is hij te leen (let op: als je naar Frankrijk of Italie gaat met mijn kabel, dan verwacht ik wel wijn uit deze landen ;-)
Z1970, heb je PM gestuurd. Echt top dat je dit aanbiedt !!
Nu de voor mijn wintersport benodigde SC's steeds concreter worden, ook maar eens gaan kijken hoe ik de ski's mee zou kunnen nemen.
Op het dak of achterop wil ik natuurlijk liever niet (range, range, range). Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar met wat passen en meten heb ik ze er in gekregen (4 paar; 1,43 1,49 1,63 en 1,68 meter). Die grootste moet iets de cabine in steken, maar niet hinderlijk. Die van 1,63 past net aan diagonaal in de trunk.
foto 1 kopie.JPG

foto 2 kopie.JPG
 
Forumleden, vanaf heden beschikbaar een type 3 -> type 2 kabel in mijn bezit, vooral voor Frankrijk en Italie. Hij was nogal prijzig, ruim 600 euri. Ik wil hem best uitlenen aan forumleden voor de spreekwoordelijke fles wijn. Zelf gebruik ik hem voorlopig van 20-28 december. Daarvoor en daarna is hij te leen (let op: als je naar Frankrijk of Italie gaat met mijn kabel, dan verwacht ik wel wijn uit deze landen ;-)

View attachment 37293
Waar gekocht ?
 
Z1970, heb je PM gestuurd. Echt top dat je dit aanbiedt !!
Nu de voor mijn wintersport benodigde SC's steeds concreter worden, ook maar eens gaan kijken hoe ik de ski's mee zou kunnen nemen.
Op het dak of achterop wil ik natuurlijk liever niet (range, range, range). Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar met wat passen en meten heb ik ze er in gekregen (4 paar; 1,43 1,49 1,63 en 1,68 meter). Die grootste moet iets de cabine in steken, maar niet hinderlijk. Die van 1,63 past net aan diagonaal in de trunk.
View attachment 37602
View attachment 37603
Martijn, toch wel super dat je met de MS op wintervakantie gaat! Charging onderweg is inderdaad een uitdaging, maar hoe los je het probleem van de vampire drain op wanneer de wagen een week in de bergen stil staat? Mijn ervaring is dat op een beetje hoogte het in de Alpen 's nachts makkelijk -20 graden kan zijn, hetgeen dacht ik wel een aanslag is op de accu.
Wat betreft de ski's, waarom huur je ze niet ter plekke? Zo duur is dat tegenwoordig niet meer en de kwaliteit is uitstekend.
 
Martijn, toch wel super dat je met de MS op wintervakantie gaat! Charging onderweg is inderdaad een uitdaging, maar hoe los je het probleem van de vampire drain op wanneer de wagen een week in de bergen stil staat? Mijn ervaring is dat op een beetje hoogte het in de Alpen 's nachts makkelijk -20 graden kan zijn, hetgeen dacht ik wel een aanslag is op de accu.
Wat betreft de ski's, waarom huur je ze niet ter plekke? Zo duur is dat tegenwoordig niet meer en de kwaliteit is uitstekend.
Nou, zeker is het nog niet dat we met de S gaan. Die SC tussen Keulen en Frankfurt (Mogendorf) liefst nog een richting Karlsruhe, en die in Zwitserland (Estavayer-le-lac) moeten wel klaar zijn. Anders wordt het toch nog een keer de 9 jaar oude prius.
Vampire drain / vorst: heb een plek in parkeergarage, en hoop daar een stopcontact te vinden. Anders 1,5 dag buiten op de parkeerplaats aan stopcontact vanuit het appartement aan een heel lang verlengsnoer. Dan is er nog een camper-camping in de buurt (hebben blauwe 16 A), en nog wat eventuele alternatieven. Laatste back-up wordt een type 3 laadpaal bij Renault op 30 km afstand die voor iedereen "open staat" (type 3->2 kabel dus nodig).
Ski's huren?: niet als de eigen ski's (en de rest van de bagage) in de auto passen, hooguit voor die langste die nu een stukje de cabine in moeten steken.
 
Duitse forum biedt inderdaad ook veel nuttige info.

Laatste update daar over de SuperChargers: Jettingen-Scheppach (voor München) is operationeel! En Bad Rappenau (bij Heilbronn) ziet er zo goed als af uit.
Dit betekent dat zodra SC Mogendorf ook af is, we al met gemak vanuit NL naar München kunnen rijden, bijv. Den Haag naar München, Duitsland - Google Maps
Je kunt dan steeds om de circa 200 km laden dus ook goed doorrijden. ;-)

Duits draadje over de SuperChargers: Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Bijbehorende kaart: https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM
 
Duitse forum biedt inderdaad ook veel nuttige info.

Laatste update daar over de SuperChargers: Jettingen-Scheppach (voor München) is operationeel! En Bad Rappenau (bij Heilbronn) ziet er zo goed als af uit.
Dit betekent dat zodra SC Mogendorf ook af is, we al met gemak vanuit NL naar München kunnen rijden, bijv. Den Haag naar München, Duitsland - Google Maps
Je kunt dan steeds om de circa 200 km laden dus ook goed doorrijden. ;-)

Duits draadje over de SuperChargers: Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Bijbehorende kaart: https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM


Wow, goed nieuws! Binnenkort even naar Gerlos knallen dan!
 
Wil misschien volgende week naar Flachau rijden voor een paar dagen. Het is echter 315km vanaf de laatste SC in Jettingen-Scheppach, wat wel krap is met koude temperaturen.

Hoe kan ik een beetje nauwkeurig deze trip plannen?
 
Wil misschien volgende week naar Flachau rijden voor een paar dagen. Het is echter 315km vanaf de laatste SC in Jettingen-Scheppach, wat wel krap is met koude temperaturen.

Hoe kan ik een beetje nauwkeurig deze trip plannen?

De weg tot de laatste SC zal wel een eitje zijn, kijk of je een range charge kunt doen bij de laatste SC.

Tevens een korte pauze tussendoor :

Volgens plugfinder.de is hier een 22kw lader :

Salzachtalbundesstraße 135
5081 Anif

Als je hier een uurste pauze pakt, heb je 70km extra speling... ?