Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Spanje

Ik neem niet het Tesla Service Center ivm openingstijden daarnaast hebben ze alleen 22 KW en geen SC, obv een ander bericht ga ik naar het winkelcentrum bij Charles de Gaulle, 14 laadstations ook 22 KW maar van 06.00 open tot 01.00 dus heb ik wat ruimere tijden waardoor ik mijn aankomst in Barcelona beter kan plannen

Vanaf Nimes ga ik laden in Narbonne of Perpignan bij een Nissan of Renault dealer, er zijn er genoeg maar probeer eerst een laadpaal welke 25 Juli moet opengaan in Gruissan

Dan naar Barcelona (familie bezoek voordat ik weer terug rij naar Roses naar de camping) naar de IKEA in Sabadell, 22 KW punt

Vanaf daar moet je zelf even zoeken naar 1 extra Nissan of Renault dealers met een laadpunt, zo halverwege Barcelona/Valencia dan haal je Valencia wel (laadpunten gezien daar via Chargemap) en dan is het een kleine stap naar Benidorm.

Succes,

De Ikea in Sabadell heeft waarschijnlijk toch geen 22 KW aansluitingen maar 3,7 KW, schiet niet op dus.

Verder heb ik een nieuwe site gevonden, goingelectric.de welke weer wat mogelijkheden aan geeft voor Girona, Figueres, Barcelona maar ook voor Castello de la Plana (Halverwege Barcelona - Valencia) hiermee zou je Benidorm moeten halen.

zie Stromtankstellen Verzeichnis | GoingElectric.de
 
Ik vond het alleen grappig dat Tesla direct na de melding dat ze aangezet waren deze SuC bekend maakte terwijl de rest nog niet helemaal af was. Is in bijna alle gevallen natuurlijk net andersom.

Aha, duidelijk.

Wat wel vreemde is, de nieuwe map op Tesla zalf geeft 38 stippen in Europa aan, maar geeft er 40 in zowel het overzicht als in de adressen. Maar schiet aardig op zo.
 
Wat wel vreemde is, de nieuwe map op Tesla zalf geeft 38 stippen in Europa aan, maar geeft er 40 in zowel het overzicht als in de adressen. Maar schiet aardig op zo.

Ja, het zou kunnen betekenen dat er nog twee al wel in werking zijn gezet (w.o. wellicht Mühldorf) maar dat de stippen nog niet zijn geplaatst. We blijven het volgen. Gaat wel enorm goed zo inderdaad en ze houden ons in spanning. Zou iemand drie jaar geleden geloven waar we nu mee bezig zijn?
 
Ja, het zou kunnen betekenen dat er nog twee al wel in werking zijn gezet (w.o. wellicht Mühldorf) maar dat de stippen nog niet zijn geplaatst. We blijven het volgen. Gaat wel enorm goed zo inderdaad en ze houden ons in spanning. Zou iemand drie jaar geleden geloven waar we nu mee bezig zijn?

Nee, die twee staan wel in het overzicht, alleen nog niet op de kaart. Het gaat om Zweden en Noorwegen.

Maar idd, 3 jaar geleden... inmiddels heb ik een Tesla S, 3x een Renault Zoë en ben voornemens om dit jaar nog 2x Zoë en 2x Nissen E-NV-200 aan te schaffen om het totaal op 8 EV te brengen. Wie had dat ooit gedacht. September ook nog eens aanvangen met 187 zonnepanelen en een 43kW AC lader, 2x22kW 2x11kW, en 4x een configuratie van Shuko, Blauwe 32a, 230V, Rode 3x16a, 3x32a.

Elektrisch rijden... volwassen in 1 jaar.
 
Nee, die twee staan wel in het overzicht, alleen nog niet op de kaart. Het gaat om Zweden en Noorwegen.

Maar idd, 3 jaar geleden... inmiddels heb ik een Tesla S, 3x een Renault Zoë en ben voornemens om dit jaar nog 2x Zoë en 2x Nissen E-NV-200 aan te schaffen om het totaal op 8 EV te brengen. Wie had dat ooit gedacht. September ook nog eens aanvangen met 187 zonnepanelen en een 43kW AC lader, 2x22kW 2x11kW, en 4x een configuratie van Shuko, Blauwe 32a, 230V, Rode 3x16a, 3x32a.

Elektrisch rijden... volwassen in 1 jaar.

Zou schitterend zijn mochten die stopcontacten er als noodlaadpunt op de map voor members4members er bij staan!
 
Zou schitterend zijn mochten die stopcontacten er als noodlaadpunt op de map voor members4members er bij staan!

Ik heb nu al 2x 11kW, 2x 22kW, en 2x CEE 3x16a, zijn zonder kaart, gewoon knopje indrukken, staan nu nog op het achterterrein. Door de weeks tot 19.00 beschikbaar, dan gaat hek dicht maar tot 21.00 zijn er mensen aanwezig. Dus als je eens wilt laden in de buurt van Rotterdam (Spijkenisse), PM maar. Als de verbouwing klaar is, dan zet ik alles beschikbaar op alle websites, gratis laden, gratis koffie en gratis internet ;) Bedrijfsrestaurant heeft goede koffie en lekker eten en UTP bij iedere tafel....