Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga volgende week naar Praag, alleen ik baal nog steeds van Wilnsdorf. Vanaf Middelburg is dat 382km. Ik kan om rijden via Oosterhout, maar dat is 50km extra en vanaf Oosterhout is het nogmaals 331km. Dan moet ik nog steeds laden tot ~370km en dat duurt lang.

Helaas kan ik vanaf Middelburg naar Wilnsdorf nergens een 22kW lader vinden langs de snelweg (echt er naast). Dan kan ik daar even stoppen, want ik ga geen 400km non-stop rijden even een paar kWh er bij laden in 30 minuten.

Het ergste vind ik terug vanuit Wilnsdorf, want dan moet ik daar een range charge doen om terug naar Middelburg te rijden.

De RWE laders in Duitsland heb ik nog nooit getest, maar wat ik begrijp is het meerendeel daar ook gewoon 11kW. De enige die langs mijn route ligt is deze: 10 Strangenhäuschen Aachen: charge point in Aachen
 
Ik ga volgende week naar Praag, alleen ik baal nog steeds van Wilnsdorf. Vanaf Middelburg is dat 382km. Ik kan om rijden via Oosterhout, maar dat is 50km extra en vanaf Oosterhout is het nogmaals 331km. Dan moet ik nog steeds laden tot ~370km en dat duurt lang.

Helaas kan ik vanaf Middelburg naar Wilnsdorf nergens een 22kW lader vinden langs de snelweg (echt er naast). Dan kan ik daar even stoppen, want ik ga geen 400km non-stop rijden even een paar kWh er bij laden in 30 minuten.

Het ergste vind ik terug vanuit Wilnsdorf, want dan moet ik daar een range charge doen om terug naar Middelburg te rijden.

De RWE laders in Duitsland heb ik nog nooit getest, maar wat ik begrijp is het meerendeel daar ook gewoon 11kW. De enige die langs mijn route ligt is deze: 10 Strangenhäuschen Aachen: charge point in Aachen

Ik weet niet wanneer je precies rijdt, maar als het gewoon overdag is, en niet op zondag, dan kun je, met maar een paar kilometer om, even snel aan de SuC bij het SeC in Tilburg. Dan rijdt je verder Noord om Tilburg en komt weer op de weg naar Eindhoven i.p.v. Zuid. Volgens mij niet zo veel om. Wilnsdorf is dan iets van 280 km, geen probleem.

Schermafbeelding 2014-07-22 om 14.53.17.png
 
Ik weet niet wanneer je precies rijdt, maar als het gewoon overdag is, en niet op zondag, dan kun je, met maar een paar kilometer om, even snel aan de SuC bij het SeC in Tilburg. Dan rijdt je verder Noord om Tilburg en komt weer op de weg naar Eindhoven i.p.v. Zuid. Volgens mij niet zo veel om. Wilnsdorf is dan iets van 280 km, geen probleem.

View attachment 54329
Vanuit Middelburg gaat mijn snelste route juist via Antwerpen, dan richting Heerlen en dan Aken.

Ik ga dus direct België in en niet via Nederland. Omrijden via danwel Oosterhout of Tilburg is zo'n 40km extra. Dan kan ik die tijd dat ik daar over doe (30 minuten) beter aan een 22kW paal staan die strak naast de snelweg staat.

Tot nu toe lijkt de RWE paal de beste optie. Een SuperCharger in Zuid-Limburg zou zó welkom zijn :)
 
Vanuit Middelburg gaat mijn snelste route juist via Antwerpen, dan richting Heerlen en dan Aken.

Ik ga dus direct België in en niet via Nederland. Omrijden via danwel Oosterhout of Tilburg is zo'n 40km extra. Dan kan ik die tijd dat ik daar over doe (30 minuten) beter aan een 22kW paal staan die strak naast de snelweg staat.

Tot nu toe lijkt de RWE paal de beste optie. Een SuperCharger in Zuid-Limburg zou zó welkom zijn :)

Je hebt gelijk. Daar had ik niet aan gedacht. Daar moet inderdaad nog een oplossing voor komen. Geleen en in de buurt van Kerpen lijken me dan mooie locaties, de laatste met name voor A61 reizigers.
 
Vanuit Middelburg gaat mijn snelste route juist via Antwerpen, dan richting Heerlen en dan Aken.

Ik ga dus direct België in en niet via Nederland. Omrijden via danwel Oosterhout of Tilburg is zo'n 40km extra. Dan kan ik die tijd dat ik daar over doe (30 minuten) beter aan een 22kW paal staan die strak naast de snelweg staat.

Tot nu toe lijkt de RWE paal de beste optie. Een SuperCharger in Zuid-Limburg zou zó welkom zijn :)
Volgens Google maps scheelt de route via Antwerpen en die via Breda-Tilburg maar 10 minuten reistijd (excl de tijd om van de snelweg naar de lader te rijden). Lijkt me dan beter dan aan een 11Kw laadpaal gaan staan.
 
Je hebt gelijk. Daar had ik niet aan gedacht. Daar moet inderdaad nog een oplossing voor komen. Geleen en in de buurt van Kerpen lijken me dan mooie locaties, de laatste met name voor A61 reizigers.
Ja, ergens in die hoek, daar kruisen best veel snelwegen elkaar.

Bij de Renault dealer heb ik al eens gestaan, die was nog best ver van de snelweg (veel verkeerslichten) en ze hadden liever niet dat je daar kwam laden.

Volgens Google maps scheelt de route via Antwerpen en die via Breda-Tilburg maar 10 minuten reistijd (excl de tijd om van de snelweg naar de lader te rijden). Lijkt me dan beter dan aan een 11Kw laadpaal gaan staan.
Ja, inderdaad. Eerst naar Oosterhout en dan naar Wilnsdorf is 15 minuten extra. Vanaf Oosterhout naar Wilnsdorf is 311km, dat is beter te doen denk ik.

Thuis een range charge, dan blazen naar Oosterhout en daar tot zo'n 360km laden. Ga denk ik die route maar pakken.
 
Ja, ergens in die hoek, daar kruisen best veel snelwegen elkaar.

Bij de Renault dealer heb ik al eens gestaan, die was nog best ver van de snelweg (veel verkeerslichten) en ze hadden liever niet dat je daar kwam laden.


Ja, inderdaad. Eerst naar Oosterhout en dan naar Wilnsdorf is 15 minuten extra. Vanaf Oosterhout naar Wilnsdorf is 311km, dat is beter te doen denk ik.

Thuis een range charge, dan blazen naar Oosterhout en daar tot zo'n 360km laden. Ga denk ik die route maar pakken.

Deze is iets korter, maar je gaat langer moeten laden. Wel aan 22kW daar en met een TNM pas. Maar ik zou toch jouw route nemen. Geen gedoe met pasjes en stress of het wel gaat werken.
 
Ja, inderdaad. Eerst naar Oosterhout en dan naar Wilnsdorf is 15 minuten extra. Vanaf Oosterhout naar Wilnsdorf is 311km, dat is beter te doen denk ik.

Thuis een range charge, dan blazen naar Oosterhout en daar tot zo'n 360km laden. Ga denk ik die route maar pakken.


Inderdaad. Alvast een goede reis. Nog even tip. De nav wil je waarschijnlijk dwars door Keulen sturen. Ik heb dat de eerste keer gedaan maar het kost veel tijd in vergelijking met de paar kilometers dat het korter is. De beste ervaringen heb ik met gewoon zo snel mogelijk naar de A3 te gaan, dus bij Venlo rechtdoor en dan weg blijven volgen totdat je bij de A3 komt, dan richting Frankfurt totdat de Nav je eraf stuurt in oostelijke richting.

Alternatief kan zijn om bij Venlo richting A61 te gaan en dan tot Kerpen, dan richting Keulen en na de brug over de Rijn weer de Nav volgen.

Je weet dat laatste stuk naar Wilnsdorf flink klimt hè?

Succes!!
 
Inderdaad. Alvast een goede reis. Nog even tip. De nav wil je waarschijnlijk dwars door Keulen sturen. Ik heb dat de eerste keer gedaan maar het kost veel tijd in vergelijking met de paar kilometers dat het korter is. De beste ervaringen heb ik met gewoon zo snel mogelijk naar de A3 te gaan, dus bij Venlo rechtdoor en dan weg blijven volgen totdat je bij de A3 komt, dan richting Frankfurt totdat de Nav je eraf stuurt in oostelijke richting.

Alternatief kan zijn om bij Venlo richting A61 te gaan en dan tot Kerpen, dan richting Keulen en na de brug over de Rijn weer de Nav volgen.

Je weet dat laatste stuk naar Wilnsdorf flink klimt hè?

Succes!!
Ik vertrouw rondom steden vaak meer op eigen instinct dan de Tesla navigatie ;)

Ik ben al eerder in Wilnsdorf geweest, dus het is me bekend hoe de klim daar naar toe gaat.
 
Ik heb al 2 maal in Aken geladen bij de Citroendealer aan de Neuenhofstrasse. 22kW, met TNMpas dus niet gratis, maar niet erg ver van snelweg af vind ik

Heb mijn route uitgestippeld en kom vaak AC 43 KW tegen, betekent dat dan dat mijn Tesla nog sneller kan laden dan de 22 KW (heb duolader) of gebruikt de auto daadwerkelijk maar max 22 KW ? Neem zelf aan het laatste maar vraag het toch nog maar even.
 
Tip...google eens op Total laadpalen belgie, in ANtwerpenop de rijnkaai totalmet 3x16a
Laatst kwam ik vanuit Maastricht, en vlak voor Antwerpen kies ik dan...
1. Rustig doorrijdennaar Zierikzee, 2.toch nog via Oosterhout Suc, 3. Total Antwerpen, let op 1e keerlaadkaart kopen overdag, daarna met kaart 4,00 per 10 minuten....24/7.
In noodgeval nog zeemaps punten. In Goes snellader chademo, bij nissan of gratis laden 3x16 bij ingang stadskantoor!
 
De RWE laders in Duitsland heb ik nog nooit getest, maar wat ik begrijp is het meerendeel daar ook gewoon 11kW. De enige die langs mijn route ligt is deze: 10 Strangenhäuschen Aachen: charge point in Aachen

Ik heb er enkele getest, werkt prima via de RWE app, maar in steden zijn ze veelal geICEd, er staat in Duitsland ook geen bord bij dat je daar niet mag gaan staan, dus ik kon het de eigenaren van de voortuigen ook niet echt kwalijk nemen. Jammer is het wel.
Uiteindelijk wel kunnen laden mbv de 8M kabel en een parkeerplaats twee vakken verderop.
 
In Tilburg hoorde ik afgelopen vrijdag dat er 'binnenkort' een SuC in 'Limburg' geplaatst wordt. Helaas niet meer info en zal waarschijnlijk niet meer op tijd zijn....

Staat niets op de "coming soon" kaart, zou dit Belgisch Limburg kunnen zijn ? Als ik kijk zou ik met wat fantasie misschien Brussel - Luik kunnen voorstellen in het meest Zuid-Westelijke van Limburg
 
Last edited: