Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Daar ben ik blij mee :biggrin:. Moet binnenkort naar Hamburg en dat is op dit moment toch nog een uitdaging. Dus opschieten met die SuC in Hamburg graag :wink:

Morgen in de namiddag wordt hij aangezet.

Informatie via het duitse TFF forum .

Sneller kan bijna niet. Wel nog onduidelijkheid over wel of niet beschikbaar zijn buiten openingstijden van SeC. Zal morgen wel meer over bekend worden.

Ik las daar ook dat Tesla een sore aan het inrichten is op de Ku-damm in Berlijn. Naast het "vlaggeschip" van Apple. Men timmert nu wel heel goed aan de weg in Duitsland! (Bijna letterlijk te nemen:)
 
Last edited:
Niet alle Ikea vestigingen in het buitenland hebben 22 kW: bij de Ikea in Oviedo (Spanje) is het zelfs maar laden met 13A!

ze2u7ute.jpg

Haha en die oplaadpaal plaatsen ze dan net weer zo dat 'ie 30-50 cm van de parkeerplaatsruimte afsnoept... :)
 
Haha en die oplaadpaal plaatsen ze dan net weer zo dat 'ie 30-50 cm van de parkeerplaatsruimte afsnoept... :)

Inderdaad! Gelukkig loopt voor de parkeerplaats een looproute, dus je staat niet op de rijbaan.

Vanaf zondag zitten wij nog een paar dagen in de Parador van Cangas de Onis. Mark Gemmell (bekend van het forum, wonend in Madrid, al lang in het bezit van een roadster en sinds augustus vorig jaar een MS, zie zijn reisverslag van Tilburg naar Madrid) heeft met de Paradores keten in Spanje geregeld dat daar 32A cee stekkers beschikbaar komen voor het laden.

Vanochtend heb ik gebeld met de Parador, zij hebben nog geen laadpunt, ik word in de loop van de ochtend teruggebeld en hoop dan te horen dat zij voor zondag een 32A stekker beschikbaar hebben!
 
@Hans Noordsij. Kids niet gehoord over de warmte achterin? Zie wel dat je de sunshades hebt. Laat bij de ramen achter ook maar extra tinten omdat er weinig ventilatie achterin is.

Op zich viel het wat mee want het was gisteren hier in Hongarije niet warmer dan 21 tot 23 graden en bewolkt. Dit was ook de eerste dag dat we een flink aantal uren zo gereden hebben, meestal zijn het stukken van < 50 km "als het zo uitkomt en we even meer zitplaatsen nodig hebben". Soms vragen ze er zelf om, de jongste noemt het nog steeds de "achteruit" auto, vanaf de eerste keer dat ze, nog voor de aflevering, eens in die zitjes in een demo mochten zitten.

Als het echt warm is dan zet ik de achterraampjes een klein stukje open als ze helemaal achterin zitten. Dan zie ik in mijn spiegel hun haren boven de bank uit wapperen:) en hebben ze dus wel ventilatie.

De sunshades maken overigens best verschil, was een goede aankoop!

Vanaf vandaag is het weer beter, komen weer richting de dertig graden.
 
Laat ik nou net plannen hebben om eind augustus naar omgeving Vidauban te gaan, ca. 30 km afstand van deze SC. Helemaal top! :biggrin:

Ik heb net en gratis laadpas binnen voor de 3 2x22kW laders in Saint Tropez en de 2x22kW laders in Lourmarin..... echt bizar, 3 werkdagen gratis thuis gezonden..... Afijn, met deze SuC zal ik hem mogelijk minder nodig hebben.
 
Ik heb net en gratis laadpas binnen voor de 3 2x22kW laders in Saint Tropez en de 2x22kW laders in Lourmarin..... echt bizar, 3 werkdagen gratis thuis gezonden..... Afijn, met deze SuC zal ik hem mogelijk minder nodig hebben.

Toen we vorig jaar één dag naar St Tropez zijn geweest, hadden we gelijk gegeten en gedronken, letterlijk maar vooral ook figuurlijk.
Was file-rijden heen èn terug! Maar als je bekijks wil tussen al de dure sportwagens die er rondrijden: dat gaat denk ik wel lukken...:smile:
 
Toen we vorig jaar één dag naar St Tropez zijn geweest, hadden we gelijk gegeten en gedronken, letterlijk maar vooral ook figuurlijk.
Was file-rijden heen èn terug! Maar als je bekijks wil tussen al de dure sportwagens die er rondrijden: dat gaat denk ik wel lukken...:smile:

Heb een Villa gehuurd daar voor 7 dagen.... Kan ook bij de villa laden.. Maar begreep al dat het druk is!

- - - Updated - - -

@pvh mag ik vragen wat voor laadpas je hebt aangevraagd voor Frankrijk ?

http://plusdebornes.net/indexen.htm

Ff online formulier invullen, en voila. 3 dagen later had ik de pas binnen met brief in het Engels... Mogelijk in de toekomst gaan ze geld vragen, maar nu gratis. Overigens kan je bij de VVV in Saint-Tropez een kaart halen gedurende je verblijf. Nu met de SuC in de buurt denk ik niet echt meer nodig. Maar aangezien ik daar 7 dagen ga verblijven, was het voor mij wel makkelijk. Ze hebben type 2 en type 3c aansluitingen.
 
Last edited:
Dit is dan weer echt een verrassing van Tesla. Zodra Mühldorf ook online is kun je dus met alleen SuC's een groot aantal nieuwe vakantiebestemmingen bereiken. Jammer dat er maar beperkt vakantie is, zucht....

Ja, en binnen 3 maanden heb ik een 22kW lader in Zagreb. (als het zo ver is, meld ik het en kunnen jullie hier ook uiteraard gebruik van maken). Dit is 135 km van SuC Ljubljana. Vervolgens kan je 195km verderop terecht in Smiljan 22kW (Dalmatië, richting zuiden, gratis laden bij Nikola Tesla’s Birthplace Museum and Memorial Center). Na 2 uurtjes daar laden op 22kW (en uiteraard museum bezoeken) kan je dan bijvoorbeeld naar Split. Of je gaat even langs Zadar (leuk om uurtje rond te wandelen) en laad je even bij. Ik zal spoedig de laadpunten Kroatië toevoegen. Ze hebben daar namelijk een aantal 22kW die niet op chargemap staan. Veel mensen weten het niet, maar er zijn 2 auto EV fabrikanten in Kroatië, één is de Rimac, een supercar (1000+ hp) en de ander maakt een 3 zitter (erg grappig concept). Ze houden daar EV rally's en hebben een dekkend netwerk van 22kW laders op de route. Ook is er een goede zonnesterkte en een zéér goed wegennet. Dus met zonnepanelen etc is het echt bij uitstek een potentieel EV land.

Als je niet even Zagreb aan wilt doen, kan je ook naar Rijeka (Istrië) om op 22kW te laden. (info volgt) en dan naar het Zuiden.

Afijn, veel nieuwe mogelijkheden zo.
 
Last edited: