Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ivm bewolking besloten om naar Marseille te gaan. Ik zag dat de Tes om 10.00 aangekomen was in Aix, en aangezien ik geleerd heb van "de Franse slag" besloten om langs Aix te rijden en even te kijken wat de status is. Onderweg naar NL gebeld en doe hebben het SC Aix gebeld en daarna mij geïnformeerd dat hij mogelijk als het meezit vanavond al klaar zou zijn!!! Net hier aangekomen en Maarten net gemist (belde mij maar kreeg voicemail, was hier aan het laden en ging even kijken)
Schijnt dat ze bij Tesla aardig wat hebben moeten forceren om de drive unit hier te krijgen, is ook hedenochtend aangekomen. Monteur zei iets van water in mijn drive unit of as? Blijkbaar finaal afgebroken door roest oid.

We gaan nu naar Marseille en hopelijk vanavond klaar, kan ik hem meenemen.... Of Tes neemt mij mee, kan ook ;)

c86a03642943a9bf5e3b89dc4777a761.jpg
 
Ik heb ook de indruk dat Urmond er niet bijstaat maar het is niet een heel duidelijk plaatje.
Opladen in Zevenaar doe ik soms maar dan blijf ik liever in de Tesla zitten. Uiterst vijandige omgeving...

Even kort berichtje. Was vanochtend bij opening van Zwolle. Daar ving ik op dat men op heel korte termijn een SuC in het zuiden, zonder Urmond te willen noemen uiteraard dat is de verrassing, zal openen maar, belangrijk, op dit moment met twee nieuwe SuC locaties in Nederland bezig is. Waar die andere komt kunnen wij natuurlijk nog naar gissen maar als het zo is dan is er naast de kaartjes op de Tesla site nog een tweede spoor dat waar mogelijk concreet bouwt. Benieuwd waar die andere komt. Zijn veel locaties denkbaar.

In het eigenlijke draadje kom ik er later nog op terug.

Schermafbeelding 2014-08-26 om 13.49.41.png
 
Even kort berichtje. Was vanochtend bij opening van Zevenaar. Daar ving ik op dat men op heel korte termijn een SuC in het zuiden, zonder Urmond te willen noemen uiteraard dat is de verrassing, zal openen maar, belangrijk, op dit moment met twee nieuwe SuC locaties in Nederland bezig is. Waar die andere komt kunnen wij natuurlijk nog naar gissen maar als het zo is dan is er naast de kaartjes op de Tesla site nog een tweede spoor dat waar mogelijk concreet bouwt. Benieuwd waar die andere komt. Zijn veel locaties denkbaar.

Gisteren even bij Vd Valk in Urmond wezen kijken. Nog geen tekenen van Tesla leven te bekennen.
 
Paul, al weer herenigd met je Tesla? :rolleyes:

Staan te wachten erop. Moet nog uitlijnen. Was aangeboden om een S mee te krijgen en hem morgenochtend op te halen maar blijf wachten. Ze hebben echt hard gewerkt eraan. Was maar 1 monteur vandaag.... Hoop echt dat alles goed gaat en ik hem mee kan nemen. Staat overigens hier een S zonder armor plate met steenschade aan de onderkant. Hij had geen armor plate en monteur gaf aan als hij die wel had gehad hij waarschijnlijk niet hier had gestaan. Dus als er nog mensen zijn die twijfelen... Zou het net als ik gewoon laten aanbrengen....
 
Last edited:
Even kort berichtje. Was vanochtend bij opening van Zwolle. Daar ving ik op dat men op heel korte termijn een SuC in het zuiden, zonder Urmond te willen noemen uiteraard dat is de verrassing, zal openen maar, belangrijk, op dit moment met twee nieuwe SuC locaties in Nederland bezig is. Waar die andere komt kunnen wij natuurlijk nog naar gissen maar als het zo is dan is er naast de kaartjes op de Tesla site nog een tweede spoor dat waar mogelijk concreet bouwt. Benieuwd waar die andere komt. Zijn veel locaties denkbaar.

In het eigenlijke draadje kom ik er later nog op terug.

/QUOTE]

zal Schiphol wel zijn voor die 170 taxi's..
 
Als uitlijnen nog het laatste is wat rest, dan moet het goed gaan komen toch? Succes!

Murphy's law... Na testrit lekte drive unit koelvloeistof. Weer op de lift... Bleek nippeltje niet goed dicht te zitten. Bijgevuld en nieuwe testrit. Staan nu te laden op 89kW. Ze denken dat er een paar groepen uitliggen hier.

Maar de service manager en de techneut zijn blijven werken eraan en vertrekken nu naar huis om 21.15. Echt een super service hier gehad....
 
Last edited:
Maar de service manager en de techneut zijn blijven weken eraan en vertrekken nu naar huis om 21.15. Echt een super service hier gehad....

Gelukkig. Goed om te horen. Dus jullie hebben hem weer terug. Ben blij voor jullie dat jullie de oorspronkelijke draad weer kunnen oppakken.

Ik wens jullie een enorm fijne verdere vakantie toe en veel probleemloze kilometers (ter compensatie).

De hond ook weer overtuigd?
 
Hey Paul, dit viel mij vanochtend in Aix op bij jouw band rechtsvoor... Is daar wat mee gedaan door het servicecentrum? Ik ben geen banden expert, maar leek mij niet helemaal lekker als je nog zo'n groot eind gaat rijden.
En voor je verjaardag een setje Alloygators vragen? :eek:
Tot donderdag, we bellen. Eerst morgen een lekker potje golfen op St. Maxime. Wordt wel warm, zo'n 30 graden....:rolleyes:
 

Attachments

  • IMG_2774.JPG
    IMG_2774.JPG
    46.3 KB · Views: 280
  • IMG_2775.JPG
    IMG_2775.JPG
    92.3 KB · Views: 276