Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
In dit geval gratis inprikken en heel handig gepositioneerd. Het zijn twee laadpunten maar je kunt er van 4 kanten bij, ook de andere kant van de bosjes dus. Leuk speeltuintje voor de kinderen vlakbij. Jammer dat het laadpunt bij de tweede keer laden er na 30mins ermee stopte. Ik kijk nog even of het via chargemap te melden is.
Stond er op chargemap ook niet dat die gratis kon gebruikt worden wannneer er iets geconsumeerd werd in het restaurant van de laadpaaleigenaar? ;)
 
Ja, dat was me eerst niet opgevallen op chargemap en de tekst op de paal was in Frans wat ik niet heel goed beheers. Heel begrijpelijk als het laden gratis is en misschien gaan we er nog een keer lunchen of even koffie drinken. Niet netjes van mij om daar overheen te lezen.
 
Vorige week met de MS naar Barcelona gereden. Had eerst nog een bespreking op het vliegveld in Dusseldorf en daar eind van de middag met 100% SoC vertrokken. Dwars door de Eifel (heerlijk stuk binnendoor, fantastisch om met de Tesla te doen), lekker gegeten bij de Luxemburgse SuC en daarna overnacht bij de SuC in Nancy Sud. Prima hotel, uitstekend ontbijt! 's Ochtends om half zeven weer vertrokken, Beaune maar overgeslagen en in Macon weer geladen. Had wel spijt van die beslissing want moest serieus snelheid minderen (reed 135 op de AP) om Macon te halen en Macon is nou niet precies een leuk plekje om een half uurtje te wachten. Anywayzz, met voldoende range vertrokken voor de etappe naar Valence en daar lunch genoten in het Novotel bij de SuC. Leuk terras aan een riviertje achter het hotel en het eten was prima. Met volle akku vertrokken en met 135 op de AP weer gestopt in Narbonne om even bij te laden om Girona te kunnen halen. Daar tegen zes uur gearriveerd en helemaal vol geladen om zonder bij te laden op en neer naar Barcelona te kunnen. Allemaal super makkelijk en zonder problemen. Nergens hoeven te wachten en opvallend te zien wat 30+ graden doet voor het verbruik. AP zorgt voor een super relaxe reiservaring en de Tesla is sowieso al een fantastische reiswagen. Nu aan de Costa Brava aan een koel biertje en de Tesla aan de shuko - life is great! ;)
 
Vorige week met de MS naar Barcelona gereden. Had eerst nog een bespreking op het vliegveld in Dusseldorf en daar eind van de middag met 100% SoC vertrokken. Dwars door de Eifel (heerlijk stuk binnendoor, fantastisch om met de Tesla te doen), lekker gegeten bij de Luxemburgse SuC en daarna overnacht bij de SuC in Nancy Sud. Prima hotel, uitstekend ontbijt! 's Ochtends om half zeven weer vertrokken, Beaune maar overgeslagen en in Macon weer geladen. Had wel spijt van die beslissing want moest serieus snelheid minderen (reed 135 op de AP) om Macon te halen en Macon is nou niet precies een leuk plekje om een half uurtje te wachten. Anywayzz, met voldoende range vertrokken voor de etappe naar Valence en daar lunch genoten in het Novotel bij de SuC. Leuk terras aan een riviertje achter het hotel en het eten was prima. Met volle akku vertrokken en met 135 op de AP weer gestopt in Narbonne om even bij te laden om Girona te kunnen halen. Daar tegen zes uur gearriveerd en helemaal vol geladen om zonder bij te laden op en neer naar Barcelona te kunnen. Allemaal super makkelijk en zonder problemen. Nergens hoeven te wachten en opvallend te zien wat 30+ graden doet voor het verbruik. AP zorgt voor een super relaxe reiservaring en de Tesla is sowieso al een fantastische reiswagen. Nu aan de Costa Brava aan een koel biertje en de Tesla aan de shuko - life is great! ;)

Zo is het! Geweldig hoe we alle benzinestations links kunnen laten liggen. Na volledig op SuC de 1446 km hierheen te hebben kunnen rijden waarna de shuko bij mijn schoonouders kalmpjes de batterij oplaadde zijn we gisteren vertrokken naar Debrecen, 163 km. No problem en bij aankomst mooie plaats in de schaduw onder de bomen met gewoon een stopcontact binnen 5 meter. Tijd gisteren volledig benut om te laden en na overnachting in een hotel daar vandaag ook weer geweest en uiteindelijk weer met 90% op weg terug gegaan. Nu staat hij bij mijn schoonouders weer te laden via shuko maar we hebben alle tijd. Om je te citeren, "life is great".
 
Even weer dit draadje wat teruglezen... Volgende week probeer ik alleen en in 1 dag Eindhoven-Altea te gaan rijden, gekkenwerk zegt m'n vrouw maar ik denk dat het wel gaat lukken.
Vertrek donderdag heel vroeg sochtends om 4 uur en dan is het doel rond middernacht aan te komen. Onderweg nog een viertal heel korte stops ivm mensen via blablacar (sooft betaald liften) oppikken/afzetten.
Eindhoven-Metz moetnet lukken met een 100% lading en rustig beginnen dus Urmond kan ik overslaan, maar als ik het zo lees hierboven dan stop ik liever ook even in Nancy om Beaune met gemak te halen. Dan redelijk vol laden en proberen Valence in 1x te halen. Daarna waarschijnlijk overal even stoppen, maar wellicht dat ik Aldea kan overslaan. Als iemand nog opmerkingen of tips heeft laat het me weten. Ik heb nog 383km range bij vol en hou wel van doorrijden dus stop liever een keer extra dan dat ik achter een vrachtwagen moet hangen.
En dan hopen dat het vakantiehuis van die vriend van me een werkende schuko heeft ;)
 
Even weer dit draadje wat teruglezen... Volgende week probeer ik alleen en in 1 dag Eindhoven-Altea te gaan rijden, gekkenwerk zegt m'n vrouw maar ik denk dat het wel gaat lukken.
Vertrek donderdag heel vroeg sochtends om 4 uur en dan is het doel rond middernacht aan te komen. Onderweg nog een viertal heel korte stops ivm mensen via blablacar (sooft betaald liften) oppikken/afzetten.
Eindhoven-Metz moetnet lukken met een 100% lading en rustig beginnen dus Urmond kan ik overslaan, maar als ik het zo lees hierboven dan stop ik liever ook even in Nancy om Beaune met gemak te halen. Dan redelijk vol laden en proberen Valence in 1x te halen. Daarna waarschijnlijk overal even stoppen, maar wellicht dat ik Aldea kan overslaan. Als iemand nog opmerkingen of tips heeft laat het me weten. Ik heb nog 383km range bij vol en hou wel van doorrijden dus stop liever een keer extra dan dat ik achter een vrachtwagen moet hangen.
En dan hopen dat het vakantiehuis van die vriend van me een werkende schuko heeft ;)
Dag Loek,

Circa 2000 km rijden in 20 uur lijkt mij onmogelijk. Dat is in een gewone auto al een uitdaging, maar met laden erbij uitgesloten. Probeer jezelf niet gek te maken, je komt tot waar je komt. Als dat niet Altea is dan is het een hotel onderweg.
 
Denk dat 20uur idd erg optimistisch is, 24u is denk ik realistischer. Ben wel eens langer onderweg geweest: in mijn studententijd in een ruk (paar x tanken) naar Malaga gereden oa.
Tegenwoordig met autopilot dat scheelt enorm in energie/concentratie tov een normale auto, en de rustmomenten tijdens het laden zorgen mooi voor wat ontspanning.
We zullen zien hoe het gaat, heb er iig zin in.
In een hotel overnachten zou ik wel als een verlies zien overigens ;)
 
Even weer dit draadje wat teruglezen... Volgende week probeer ik alleen en in 1 dag Eindhoven-Altea te gaan rijden, gekkenwerk zegt m'n vrouw maar ik denk dat het wel gaat lukken.
Vertrek donderdag heel vroeg sochtends om 4 uur en dan is het doel rond middernacht aan te komen. Onderweg nog een viertal heel korte stops ivm mensen via blablacar (sooft betaald liften) oppikken/afzetten.
Eindhoven-Metz moetnet lukken met een 100% lading en rustig beginnen dus Urmond kan ik overslaan, maar als ik het zo lees hierboven dan stop ik liever ook even in Nancy om Beaune met gemak te halen. Dan redelijk vol laden en proberen Valence in 1x te halen. Daarna waarschijnlijk overal even stoppen, maar wellicht dat ik Aldea kan overslaan. Als iemand nog opmerkingen of tips heeft laat het me weten. Ik heb nog 383km range bij vol en hou wel van doorrijden dus stop liever een keer extra dan dat ik achter een vrachtwagen moet hangen.
En dan hopen dat het vakantiehuis van die vriend van me een werkende schuko heeft ;)

Zoals Daniel al meldt lijkt mij dit ook onmogelijk. Er staat al ruim 17 uur voor de rit van zo'n 1900 km en dat is exclusief laden. Minimaal 6x een half uur laden en je bent al over de 20 uur heen. Maar ik wens je veel succes en hoor graag hoe ver je bent gekomen en hoe het bevallen is!
 
Ik deed Nancy-Barcelona in 13 uur met bij aankomst in Barcelona nog ruim voldoende lading om de SuC inTarragona te halen, had daar theoretisch zo'n 13,5 uur voor nodig gehad. Tel daarbij 4 uur op om vanuit Ehv in Nancy te komen en om genoeg SoC te hebben om Beaune te halen dan zit je op 17/18 uur. Dan moet je nog vanaf Tarragona door naar Altea dus denk dat 24 uur realistisch is inderdaad. Rijden met de AP is minder vermoeiend maar 24 uur achter het stuur is wel lang... Goede en veilige reis gewenst Loek!
 
Ik ga in november met de tesla naar Valencia. De vrienden gaan vliegen, maar mijn vrouw en ik doen het natuurlijk met de auto. Nu ga ik dit in tegenstelling tot Luuk wel in twee dagen doen. Maar ik zit te zoeken wat een mooie plek nabij supercharger is om de reis te breken. We vertrekken op een donderdag en willen dus vrijdag eind van de middag begin van de avond aankomen in Valencia. Iemand een tip voor een leuke slaapplek? Het wordt waarschijnlijk of Albaret-Sainte-Marie Supercharger of Narbonne Supercharger waar we willen stoppen.
 
Last edited:
Ik neem aan dat er al weleens een plaatje van SuC Moers geplaatst is hier, maar soms is er toch weer iets anders te zien.

:) / :( / :mad:
 

Attachments

  • IMG_20160806_205053.jpg
    IMG_20160806_205053.jpg
    396.3 KB · Views: 61