Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Het voltage wordt bij mijn lader niet getoond, maar vermits de Tesla als boodschap geeft: "Oplaadkabel fout, zie handleiding oplaadkabel" ga ik ervan uit dat de checks die daarin gebeuren het laden niet vrijgeven. Volgens mij gebeuren de controles hoofdzakelijk in de UMC en niet in de auto. Zoniet zou het probleem blijven bestaan met een Fivari-charger of gelijkaardig want die kunnen het aangeboden netwerk uiteraard niet veranderen. Vreemd dan weer dat de foutenboodschap toch van de auto komt bij het inpluggen.
Of de UMC is stuk. Is het je sindsdien al gelukt elders te laden met de UMC? Het zou ook kunnen dat het pilotsignaal niet doorkomt.

Het zou me toch verwonderen dat het voltage al voor het laden begint te laag zou zijn. Dat het voltage "inzakt" van zodra een flinke stroom getrokken wordt, kan best, maar ik begreep dat het laadproces zelfs niet zover komt.
Klopt,
Als ik aan de net kant inplug dan krijg ik groen licht, direct na het inpluggen in de S verschijnt de melding.
Volgende week zitten we in een huisje verder van een SuC (valence), dan heb ik betere hoop dat het werkt. In mei hebben we nog een hele week via schuko met de UMC geladen bij een huisje in Bagnol en foret
 
Ik zit hier in Frankrijk op de camping en heb natuurlijk het blauwe verloopje gekocht bij Loek, maar laden lukt niet.
Ligt niet aan het verloopje, want een verloopje dat ze hier verkopen van blauwe stekker naar schuko werkt ook niet. Ik heb het ampèrage al omlaag gezet, maar krijg direct nadat ik de UMC in de S plug de melding: "Oplaadkabel fout, zie handleiding oplaadkabel".
Toch wel vervelend, we zitten een half uur rijden van de SuC Vienne af maar hier laden zou toch ook wel fijn zijn.

Zelfde error gisteren in ons vakantiehuisje in Chateuneuf-du-pape. Uieindelijk mijn mobiel laadstation van CrOhm ingezet en dat werkte wel..

Nu staan we te laden in... Valencia! Net 3 dagen open.. Ook Murcia zou nu actief zijn, morgen testen ☺

WP_20160725_15_16_23_Pro.jpg
 
320km met 137km/h?? Heb je de eerste P100? Ik ga het traject komend weekend doen met mijn P85+ Classic. Volgens EVTRIPPLANNER.COM haal ik het niet en zou ik 398km typical nodig hebben voordat traject.

Ga er maar van uit dat het te doen is. De temperatuur doet wonderen. Ik heb met mijn 70D gisteravond het laatste traject gedaan van Wenen naar destination in Hongarije van 340 km met een start van 98% en bij aankomst nog 46 km rest. Verbruik 164 Wh/km. Gemiddelde snelheid onder de 100 maar ook wisselende wegen met daardoor snelheidsverschillen. En, hele gezin en halve huisraad aan boord :)
 
Dank, denk dat ik het ook ga proberen. Ga wel rustig beginnen met 100km/h en gooi het tempo wel omhoog als de tripplanner het toelaat. Zijn er meer mensen met een Classic die die traject in één keer gedaan hebben?

Mijn eerste Tesla was een Classic en daar ging het net zo. Maar dat rustig beginnen is zonder meer goed. Vorige week heb ik een dochter en kleindochter even naar Oostenrijk gebracht en, omdat ik het liefst Erftstadt wilde overslaan en in één keer naar Waldlaubersheim wilde rijden, heb de eerste 100 km het heel rustig aan gedaan. Vooral om de kleindochter niet misselijk te maken reed ik ook rustgevend. In de loop van de reis kon ik wel sneller maar die eerste 100 km heeft op de hele reis een heilzaam effect gehad. Want, in tijd doe je er iets langer over maar in de beleving ben je overal sneller dan wanneer je je best doet om snel te rijden.
 
Een paar Posts terug heb ik geschreven dat het niet makkelijk is, maar als je 100km/h gaat rijden, dan haal je het zeker

Ben al in 2014 toen er nog amper SuC's waren tot bijna 480 km omgekomen op één lading met een P85. bepalende factoren (in volgorde importantie)
- snelheid
- mooi weer (10 graden of liever hoger, was toen 10)
- minimale hoogteverschillen

inderdaad gewoon rustig beginnen - hang maar wat achter een camper of een bus (die gaan doorgaans wat sneller dan een vrachtauto) - hoeft niet eens zo dichtbij te zijn om er al effect van te hebben... die zie je vanzelf wat het betekent.
Enige nadeel is dat je zo lang moeten wachten op een volle accu als je onderweg moet laden.
 
Ok,
Dat geeft mij weer hoop, ik heb hem al op meerdere locaties in FR kunnen gebruiken, zal dus aan de locatie liggen

Mijn ervaring met de UMC is dat het mis gaat als de spanningsverschillen te groot zijn. Zo niet dan is er inderdaad geen probleem. DeJuice Booster 1 is veel minder kritisch wat dat betreft. Ben op ons adres in Italie altijd blij 'm bij me te hebben, maar kon op andere lokaties met de UMC wel prima laden. Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd.
 
E-bull i.o. niet streng zijn s.v.p.;). Ik weet niet welke versie je rijdt. Classics, zoals die ik heb, zijn nou eenmaal niet de zuinigste dus het type maakt nogal uit.
Was geenszins de bedoeling denigrerend te zijn, ik zit hier op de camping in FR waar WiFi slecht in naam bestaat en 3G slechts te gebruiken met m'n arm in de lucht. Vandaar dat ik geen linkje naar mijn post kon plaatsen. Ik heb een classic S85 en m'n vrouw en ik houden er niet van om langzaam te rijden. Heb ook 19" wielen dus zou iets verder moeten komen dan een P85+.
Lang verhaal kort: het lukt als je je snelheid aanpast.
 
320km met 137km/h?? Heb je de eerste P100? Ik ga het traject komend weekend doen met mijn P85+ Classic. Volgens EVTRIPPLANNER.COM haal ik het niet.
In mei de andere kant op ging het ook prima, maar toen heb ik 120-125 gereden.
Met de huidige temperaturen is het makkelijk te doen. Vooral omdat het stuk vanaf de SuC Hauconcourt tot aan het begin van de péage nog altijd 110 max is met wat stukjes 90. Dat is 89 kilometer waar je wat zuiniger aan doet.
 
Want, in tijd doe je er iets langer over maar in de beleving ben je overal sneller dan wanneer je je best doet om snel te rijden.
Ik ben er nog steeds niet uit.

Denk wel dat wat ebullio's vrouw en die van mij betreft, er een programma jouwvrouwindeTesla-mijnvrouwindeTesla gemaakt zou kunnen worden.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we zelden een SuC overslaan.
 

Attachments

  • IMG_20160717_103925.jpg
    IMG_20160717_103925.jpg
    709.3 KB · Views: 39
Ik denk niet dat iemand er ooit nog uit komt :) Maar let wel op de gemiddelde snelheid.

View attachment 187003
Da's 110km/h gemiddeld Hans, tussen 2 SuC, daar wordt mijn vrouw niet blij van, ik overigens ook niet echt.
Heeft er ook mee te maken dat je met zo'n gemiddelde, als het niet druk is, vaak klem gereden wordt omdat iemand je met 2 km/u verschil inhaalt