Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
eerder 90km/h!

Klopt, maar ook binnenwegen en had harder gekund. Ik heb geen vrouw die zo snel mogelijk wil. Ze heeft liever dat ik er wat langer over doe

Foto wellicht deels off topic maar geeft wel aan hoe wij er bij zitten.
image.jpeg
 
Dank, denk dat ik het ook ga proberen. Ga wel rustig beginnen met 100km/h en gooi het tempo wel omhoog als de tripplanner het toelaat. Zijn er meer mensen met een Classic die die traject in één keer gedaan hebben?

Moet volgens mij met een S85 of S90 makkelijk kunnen. In juni met m'n S70 had ik zonder tussenstop iets van 5% stroom tekort gekomen. Begon op 97% en heb door zware regen zeker tussen Nancy en Metz rustig gereden, maar het stuk tussen Beaune en Nancy, op de schier eindeloze laatste kilometers door het binnenland na dan, rond de 130 km/uur.
 
Da's 110km/h gemiddeld Hans, tussen 2 SuC, daar wordt mijn vrouw niet blij van, ik overigens ook niet echt.
Heeft er ook mee te maken dat je met zo'n gemiddelde, als het niet druk is, vaak klem gereden wordt omdat iemand je met 2 km/u verschil inhaalt
138+ begint ergens op te lijken. Maar ook tussen Milaan en Bologna redt je dat niet met alleen links inhalen. En als ik dan bij de SuC sta, twijfel ik toch voortdurend tussen snel wegwezen en rustig aan rijden, en rustig wachten en dan weer snel rijden. Zolang de kids zitten te appen is de tweede optie aangewezen.
 
138+ begint ergens op te lijken. Maar ook tussen Milaan en Bologna redt je dat niet met alleen links inhalen. En als ik dan bij de SuC sta, twijfel ik toch voortdurend tussen snel wegwezen en rustig aan rijden, en rustig wachten en dan weer snel rijden. Zolang de kids zitten te appen is de tweede optie aangewezen.
In Italië kan de rechter baan nog wel eens de snelste zijn, iedereen rijdt daar met minimale tussenruimte op de linker baan, je wordt daar niet voor vol aangezien als je op de rechterbaan rijdt :confused:
 
Mijn ervaring in Italië:

Ze rijden "allemaal als gekken" maar.... accepteren het ook als jij dat ook doet...
In NL zijn er die rare capriolen uithalen, en vervolgens boos worden als een ander dat doet...

(en ja, in beide landen zijn daar weer uitzonderingen op)
 
Vandaag aangekomen in de Belgische Ardennen met een stopje in Urmond. Ons zoontje Simon van 3 was helemaal onder de indruk van 'zijn' Tesla:

image.jpg


Nu geneuterd in Belgie, laden gaat niet. Het laden in Urmond was dus niet voor niks. Met chargemap gelukkig genoeg in de buurt gevonden die de app van newmotion nog niet kent...
 
Vandaag aangekomen in de Belgische Ardennen met een stopje in Urmond. Ons zoontje Simon van 3 was helemaal onder de indruk van 'zijn' Tesla:

View attachment 187627

Nu geneuterd in Belgie, laden gaat niet. Het laden in Urmond was dus niet voor niks. Met chargemap gelukkig genoeg in de buurt gevonden die de app van newmotion nog niet kent...
In welke streek zitten jullie ergens als ik vragen mag?
 
In dit geval gratis inprikken en heel handig gepositioneerd. Het zijn twee laadpunten maar je kunt er van 4 kanten bij, ook de andere kant van de bosjes dus. Leuk speeltuintje voor de kinderen vlakbij. Jammer dat het laadpunt bij de tweede keer laden er na 30mins ermee stopte. Ik kijk nog even of het via chargemap te melden is.
 
Moet volgens mij met een S85 of S90 makkelijk kunnen. In juni met m'n S70 had ik zonder tussenstop iets van 5% stroom tekort gekomen. Begon op 97% en heb door zware regen zeker tussen Nancy en Metz rustig gereden, maar het stuk tussen Beaune en Nancy, op de schier eindeloze laatste kilometers door het binnenland na dan, rond de 130 km/uur.

Ritje Metz Beaunne vanacht gedaan. Vertrokken met 95%. Na 50km werden de gele waarschuwingen (rij minder dan 100 of 95km/hr to reach your destination) een rode dat ik moest gaan laden. Hij wilde mee zelfs enige tijd terug terugsturen... (terug naar Metz en later terug naar Nancy). Uiteindelijk 150km 95km/h gereden. Laatste stuk in stapjes kunnen vesnellen. Gemiddeld maar net boven de 100km/h... maar de 320km gehaald met 3km resterend. Voelde als erg erg traag. Rest van de reis verder gedaan met de strategie 'hard (er) rijden en vaker stoppen' en steeds maar 20-30 min laden van 0 naar 70-80%. Gemiddeld dan ruim boven 115km/h haalbaar (inclusief laadtijd). Alle Superchargers hadden er overigns zin in vanacht 575-650km/h ;-) wat wel erg prettig is als je op doorreis bent. Kinderen vinden het vaker stoppen erg prettig. Nog nooit zo weinig herrie op de achterank gehad.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: FrankNL and Rick A.