Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet in oktober ook naar Schiphol vanuit Antwerpen. Ik heb de P3 langparkeren gereserveerd, met tien euro extra opleg voor vooraan in de nieuwe parkeergarage te staan met bredere vakken en oplaadmogelijkheid. Al is dat laatste niet te reserveren en blijft het dus gissen. Maar ik verwacht op 13 oktober dat de SUC in Schiphol wel reeds actief zal zijn.

Ik heb de valet opties ook bekeken, samen met de niet altijd positieve reviews en een filmpje van de chaos voor de terminals en heb dan maar wijselijk besloten die omgeving te mijden en hem zelf te parkeren en vijf minuten op een gratis shuttle te zitten en heel die mierennest te ontwijken met de eigen wagen.

Laat mij even weten hoe je dat beviel aub. Ik vertrek op 29/10 ook voor een weekje vanuit schiphol en twijfel nog tussen de smart parking en excellence parking.
Excellence is zeer duur, maar kan dan wel vertrekken met een gerust geweten.
 
Even een andere vraag. Iemand ervaring met Ibiza. Wij gaan in november naar Valencia met de S en willen overvaren naar Ibiza. Iemand ervaring hiermee? Laadpunten op Ibiza lijken geen probleem, maar ga hierover even mailen met een locale EV partij. Maar als iemand als eens met een model S daar geweest is graag tips en trics.
 
Deze zaterdag vlieg ik vanaf schiphol een weekje weg.
Zijn er parking tips voor de wagen 1 week toch enigszins veilig kwijt te geraken?

En ik kom vanuit Aalst, wat zijn de eventuele laadmogelijkheden.
In 1x naar schiphol en daar laden zodat die niet leeg staat.
Of eerder in oosterhout (al ligt dat niet echt op de baan).
Als je vroeg vertrekt kun je een nacht boeken bij een hotel, veelal zijn er combi's van hotel en parkeren.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Deze zaterdag vlieg ik vanaf schiphol een weekje weg.
Zijn er parking tips voor de wagen 1 week toch enigszins veilig kwijt te geraken?

En ik kom vanuit Aalst, wat zijn de eventuele laadmogelijkheden.
In 1x naar schiphol en daar laden zodat die niet leeg staat.
Of eerder in oosterhout (al ligt dat niet echt op de baan).


Ga je via de E19 ?
Dan ligt Oosterhout op de route, als je via Utrecht rijdt.
Ik merk weinig of geen verschil met de route via Rotterdam.

Je kan dan eventueel zelfs een kleine omweg maken via Tesla-Amsterdam.

Ik gebruik ook P3 - langparkeren .
Of de Ibis (heeft -of had- een aanbieding met overnachting en parking); als de vlucht vrij vroeg in de ochtend is.
 
Goed nieuws weer. Tot nu toe was Wenen een probleem. 4 stalls en een groeiende populatie en natuurlijk steeds meer op doorreis.

Deze SuC wordt uitgebreid van 4 naar 8 stalls. Zo te zien gaat het snel en hopelijk met de herfstvakantie al klaar.

De laatste keren daar in de rij moeten staan, maar die kans is nu veel kleiner.

Schermafbeelding 2016-09-22 om 19.31.15.png
 
  • Like
Reactions: Keezje
Heeft iemand een idee hoe het staat met de SuC in Burgos? Overweeg binnenkort Madrid aan te doen en dan zou een werkende SuC in Burgos m'n trip een stuk eenvoudiger maken.

Op het Spaanse tesla forum (www.clubtesla.es) staat dat de bouwwerkzaamheden aan deze supercharger al een tijd geleden zij n afgerond, maar de aansluiting op het middenspanningsnet nog niet gereed is. Hoe lang dat nog gaat duren is onbekend...

Ik zie dat er ook weinig alternatieven zijn tussen de supercharger van Bayonne en Madrid, in ieder geval geen chademos. Een 22 kW type 2 lader heb je wel in Burgos bij het "Museo de la evolución humana". Iets verder richting Madrid heb je de "Parador de Lerma", waar je gebruik kunt maken van een 22 kW CEE stopcontact terwijl je daar overnacht of eet.
 
Dank CO2CLEAN & Daniel74, ik zie ook weinig problemen om in Madrid te komen. In het slechtste geval gewoon via de DC's (lekker veel etentjes onderweg ;)) maar met een SuC in Burgos (of Ariza zelfs) zou het wat eenvoudiger zijn. Bedankt voor de info in ieder geval!
 
Last edited:
Goed nieuws weer. Tot nu toe was Wenen een probleem. 4 stalls en een groeiende populatie en natuurlijk steeds meer op doorreis.

Deze SuC wordt uitgebreid van 4 naar 8 stalls. Zo te zien gaat het snel en hopelijk met de herfstvakantie al klaar.

De laatste keren daar in de rij moeten staan, maar die kans is nu veel kleiner.

View attachment 195606
Las op het Duitse forum dat deze 4 stalls blijft. Alleen het vermogen gaat omhoog. Liezen (Oostenrijk) is goed als klaar.
 
Het gaat richting Oost-Europa inderdaad nog niet hard. Een reis naar Roemenië (vlakbij Targu Mures) met de Model S zie ik nog niet zitten; ik ben niet zo'n avonturier als Daan.
Het "2016" kaartje op Supercharger | Tesla Nederland laat er nog steeds eentje in of nabij Budapest zien.
En met een zuidelijke omweg zou volgens dat kaartje zelfs Targu Mures op superchargers haalbaar moeten zijn. Ik realiseer me dat dat kaartje weinig realistisch meer is wat betreft 2016.
 
Kent iemand de route langs de kust naar het noorden van Zweden? Ik heb daar eind januari een event en als de bouw een beetje doorzet zou ik het tegen die tijd volledig met SuCs moeten kunnen bereiken.
Maar heb geen idee van wat voor een soort weg het is, wat voor een gemiddeld verbruik ik in januari daar zou halen e.d.
Daarbij zou ik toch elke dag zo'n 800km moeten rijden en is het maar 5,5 uur licht overdag in januari o_O
IMG_0590.jpg
 
Kent iemand de route langs de kust naar het noorden van Zweden? Ik heb daar eind januari een event en als de bouw een beetje doorzet zou ik het tegen die tijd volledig met SuCs moeten kunnen bereiken.
Maar heb geen idee van wat voor een soort weg het is, wat voor een gemiddeld verbruik ik in januari daar zou halen e.d.
Daarbij zou ik toch elke dag zo'n 800km moeten rijden en is het maar 5,5 uur licht overdag in januari o_O
View attachment 197074

Voor gemiddeld energiegebruik zou ik kijken naar Youtube filmpjes van Bjorn in Noorwegen. Google Maps geeft aan (voor een deel van de rit) dat 470km een 5 uur in beslag neemt. Dus gemiddeld rond de 90 a 100 km/u. Als ik de rit langer maak (van zuid naar noord langs kust) blijft het gemiddelde rond de 100km/u zitten.

Wat blijkt, ons zeer gewaardeerde forumlid @widodh heeft een deel van de route gereden in Zweden: Driving to the Arctic with my Tesla Model S! – Widodh
 
  • Like
Reactions: robertvg
Kent iemand de route langs de kust naar het noorden van Zweden? Ik heb daar eind januari een event en als de bouw een beetje doorzet zou ik het tegen die tijd volledig met SuCs moeten kunnen bereiken.
Maar heb geen idee van wat voor een soort weg het is, wat voor een gemiddeld verbruik ik in januari daar zou halen e.d.
Daarbij zou ik toch elke dag zo'n 800km moeten rijden en is het maar 5,5 uur licht overdag in januari o_O
View attachment 197074
Heb daar idd gereden zoals ook in de blogpost staat die hier boven wordt geciteerd.

Je kan/mag er vaak 100 en dan zit je rond de 200 a 220Wh/km. Ik post dit mobiel, dus zoeken is lastig, maar op mijn blog staat een Google docs sheet met alle data er in.

Wegen zijn gewoon goed, maar houdt rekening met ijs! Goede banden en gezond nadenken zijn belangrijk.

Rijden in de sneeuw is heel, heel, heel vermoeiend. 800km op een dag kan je vergeten. Na 500km ben je met twee personen kapot.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Wij gaan in de herfstvakantie naar Zwitserland, maar kunnen op zaterdag pas laat in de middag vertrekken, dus ik denk dat we gaan overnachten ergens langs de A61 tussen Koblenz en Mannheim.

Heeft iemand een tip voor een hotel met oplaadmogelijkheid op eigen terrein of op loopafstand? Mag simpel zijn, als het maar schoon is (en dat zit in D meestal wel goed).
 
  • Like
Reactions: René ZAP