In mijn ervaring zijn laadpalen en laadpassen in andere landen eigenlijk altijd meer gedoe en onbetrouwbaar, dan handig, maar ook niet echt nodig. Al het onderweg verkeer kan met de SuC's en de rest met opladen op bestemming. Als je het luxe doet, dan pak je een hotel met destination charger, bij een ander hotel of huisje (zeker buiten de stad) kan je altijd wel 220 regelen en zelfs op de camping kan je prima met 220 opladen. En daarmee kan je de volgende dag gewoon op pad, of haal je de eerste SuC weer. Als 220 niet zou lukken, dan kan je altijd nog in een noodgeval een destination charger opzoeken en in overleg even laden ook als je dr niet slaapt. Een publieke oplaadpaal gebruik ik echt alleen als ik dr toevallig over struikel en hij doet het. Twee jaar geleden hebben we ook zo slovenie en kroatie doorkruist zonder enig probleem. En ondertussen zijn dr een berg destination chargers bijgekomen. De afstanden vallen ook heel erg mee daar, van de SuC in Ljubljana naar diep in Triglavski is max 130 km. Wel essentieel is een goed en lang verlengsnoer en in het geval je naar de camping gaat een adapter van camping aansluiting naar een normaal stopcontact.