Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken.
20200709_153324.jpg


20200709_145829.jpg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: NielsA
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken. View attachment 562458
Mooi rottig!

ik wist alleen niet dat Arezzo in Nederland lag? ;-)
 
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken. View attachment 562458
bellen met teslas noodnummers?
 
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken. View attachment 562458
Mooi rottig!

ik wist alleen niet dat Arezzo in Nederland lag? ;-)
??
 
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken.
GRRR Tesla moet dit toch echt op orde krijgen !
 
  • Like
Reactions: Superendo
Nou daar sta je dan bij Arezzo italie. Kan je niet meer laden.... mijn auto is er een van mistergreen. Die al maanden hoog en laag beweerd dat alles goed gaat hoewel ik gratis superchargen heb kreeg ik toch bedragen te zien in mijn scherm. En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.

Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app. Toch maar een Ceditcard toegevoegd in tesla.com je zou niet willen stil staan toch?

En vandaag in Arezzo was het zover. Geen SuC meer... Tesla onbereikbaar mistergreen weet het oik niet meer. Jammer joch met 4 kinderen langs de weg. Het is nu 18.36 en iedereen zit aan zijn eten is mij alweer vergeten... ga een hotel opzoeken. View attachment 562458

??
Je schrijft dit in het draadje over superchargers in Nederland, vandaar mijn slechte grap. Sorry
 
  • Like
Reactions: Armandus
Ze wijzen allemaal naar elkaar lease geeft aan adminstratie tesla. Tesla geeft aan lease is account responsible. Daarna je word terug gebeld. Dus ik denk ga maar eens bellen omdat ik niet hoor... nu neemt niemand meer op... sta je dan met je gezin. Vrouw geeft aan nooit meer Tesla

mijn vrouw gaf dat al aan na de eerste reis met een tesla. Gelukkig is mij zo iets niet overkomen, anders had ze een taxi gepakt naar het eerste vliegveld of trein station.
 
  • Disagree
Reactions: SvenSKAMrT
Ontegenzeggelijk moet je soms wat meer plannen bij een Tesla. Maar wat betekent dat nu eigenlijk in de praktijk, is het niet grotendeels gewenning aan een andere manier van jezelf vervoeren?

Ach ja.....
  • In het verleden met de ICE ging ik eens nadenken om te gaan tanken als ik nog ongeveer 75 tot 100 kilometer kon rijden en stopte dan meestal bij de eerste pomp die langs mijn route lag.
  • Nu met mijn EV ga ik eens nadenken om te gaan laden als ik nog ongeveer 75 tot 100 kilometer range heb en dan stop ik meestal bij het eerste laadstation die langs mijn route ligt.
Ohhh, nu ik er over nadenk is er eigenlijk niet veel veranderd:rolleyes:

Alleen als ik op vakantie ga wil ik wel graag weten of er in de buurt van mijn eindbestemming een laadpunt is. Niet dat ik er anders niet heen zou gaan, maar dan weet ik in elk geval waar ik ter plaatse rekening mee moet houden.
 
Mijn Model S uit 2013 (gratis laden) wordt sinds vanochtend ineens niet meer toegelaten aan de SuC: payment required.
... En jawel gisteren in italie een melding dat ik een payment method moet opgeven.
Maar dit kan ik niet omdat de auto niet meer zichtbaar is in tesla.com wel in de app.
GRRR Tesla moet dit toch echt op orde krijgen !

Dat baart toch wel wat zorgen. Gebruik de SuC's vrijwel niet, maar als ik er sta is dat wel omdat het dan ook echt nodig is.

Had n.a.v. het bericht van @michelh ook een cc ingevoerd op tesla.com, maar realiseer me - na het bericht van @Armandus - dat ook bij mij de auto helemaal niet meer zichtbaar is in mijn account.
Hoe ziet een gevuld account eruit? Ik lijk een auto en de knopjes facturen/geschiedenis te missen?
Annotation 2020-07-09 203555.png

@Armandus heeft het invullen van een cc op tesla.com - ondanks dat hierin de auto niet zichtbaar was - wel de SuC weer "unlocked"?
 
Rottig zeg! Maar met 73% kan je nog wel even ergens een Ionity paal oid opzoeken? Overigens heb ik als betaalmethode SEPA bij mijn leaseauto, deze week even getest voor de zekerheid omdat mijn auto ook van mij account was gehaald en deze werkte probleemloos.
 
Ze wijzen allemaal naar elkaar lease geeft aan adminstratie tesla. Tesla geeft aan lease is account responsible. Daarna je word terug gebeld. Dus ik denk ga maar eens bellen omdat ik niet hoor... nu neemt niemand meer op... sta je dan met je gezin. Vrouw geeft aan nooit meer Tesla

Ai, dat is ellendig. Vorige week hetzelfde gehad (eigen auto). Ver van huis, SeC gebeld, doorverwezen naar verkoop, facturen laten schrappen (want onterecht verzonden), waarna verkoop doorgaf aan SeC dat SuC-toegang mocht worden gereactiveerd: alles bij elkaar 3 dagen zonder SuC (er zat een weekend tussen). Dankzij JuicePass unlimited 30 weinig last van gehad (deze maand gratis laden bij Ionity). Veel succes!
 
Zo en dan had iemand een opmerking over dat er bij V3 SuC in Uden niks veranderd was. Inmiddels gaat het over SuC’s in Italie, creditcard koppelingen, mistergreen, de onbereikbaarheid van Tesla en een hele uitgewerkte chademo routekaart.

Zal maar niet zeggen dat er vandaag Tesla bedrijvigheid in Uden is gespot voor mensen daar weer over gaan neuzelen. ;)
 
Ach ja.....
  • In het verleden met de ICE ging ik eens nadenken om te gaan tanken als ik nog ongeveer 75 tot 100 kilometer kon rijden en stopte dan meestal bij de eerste pomp die langs mijn route lag.
  • Nu met mijn EV ga ik eens nadenken om te gaan laden als ik nog ongeveer 75 tot 100 kilometer range heb en dan stop ik meestal bij het eerste laadstation die langs mijn route ligt.
Ohhh, nu ik er over nadenk is er eigenlijk niet veel veranderd:rolleyes:

Alleen als ik op vakantie ga wil ik wel graag weten of er in de buurt van mijn eindbestemming een laadpunt is. Niet dat ik er anders niet heen zou gaan, maar dan weet ik in elk geval waar ik ter plaatse rekening mee moet houden.

met een ice zit je tijdens een lange rit (bij vol vertrek) misschien 1x bij de 100km. Met een tesla moet je een paar keer nadenken. Nog los, dat ik bij een tesla ook gelijk nadenk om er een ontbijt van te maken etc.
 
@phrank nee had geen tijd meer voor een retrofit ccs op mijn X. Italie was spontaan geboekt

@sweep nee cc in account had en heeft geen zin.

@michelh heb ik ook dat is handig voor chademo heb ik ook gebruikt nu, en straatpaal. Maar ionity gaat het niet worden voor een retrofit... die ik nu echt ga doen.

Inmiddels heeft Tesla gisteravond de SuC unlocked voot 1x succen. De volgende SuC zou er een betaal knop in mijn scherm moeten komen. Zodat ik verder kan. Ze zijn nu aan het uitzoeken waar het fout gaat. Omdat de auto gewoon free supercharging moet hebben. Voor nu even een workaround.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: phrank and sweep
Heb laatst geladen met de JuicePass in Nederland en het werkt prima, maar er is in BE/NL echter haast niets te vinden boven de 22kW, behalve in Arnhem, Rhede en bij Luik! Ook was mijn laadstation van 22kW stiekem slechts 11kW - ik kon de film Joker half afkijken voor een opmerking "je zou vandaag toch laden?" later die dag van mijn vrouw. :p

Ook bij de lange ritten even goed kijken waar "Type 2 43kW" te vinden is, want het is wel erg karig - Frankrijk kom je niet door (slechts 1 laadstation in de buurt van Sens, die niet eens aanklikbaar is). Dus hier ga ik maar Duits oefenen om die €30 eruit te krijgen. :rolleyes: