Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
:)
Hoi jongens!
Bedankt voor de 3c info!
:)
Ik ga me dan binnenkort maar een 3c => Type 2 kabel aanschaffen...

Toegestaan? Toch nog een vraagje:
als men die kabel heeft... kan men dan (op de meeste plaatsen) gratis laden.. of heeft men zoals in duitsland verschillende laadpassen of zo nodig????

- - - Updated - - -

Hoi S-19910, mag ik vragen waar je die kabel kocht (website?)?

Nog prettige feestdagen en een leuk Tesla S jaar!
 
:)
Hoi jongens!
Bedankt voor de 3c info!
:)
Ik ga me dan binnenkort maar een 3c => Type 2 kabel aanschaffen...

Toegestaan? Toch nog een vraagje:
als men die kabel heeft... kan men dan (op de meeste plaatsen) gratis laden.. of heeft men zoals in duitsland verschillende laadpassen of zo nodig????

is vrij duur op de site.
je kan hem eenvoudig zelf maken, ik vind bvb :
ScreenShot105.jpg

en dan
ScreenShot106.jpg


komen natuurlijk nog wat verzendkosten bij.

de kabel + mennekes stekker kan je waarschijnlijk korter bij (Loek ?) ook vinden.
(best ook even nakijken of beide piloot-adres in de kabel zitten.)

- - - Updated - - -

:)

Hoi S-19910, mag ik vragen waar je die kabel kocht (website?)?

Nog prettige feestdagen en een leuk Tesla S jaar!


bedoel je deze ?

ScreenShot106.jpg



http://shop.zerocarbonworld.org


of deze ?

ScreenShot107.jpg


http://www.automobile-propre.com/bo...ques/21-cable-de-recharge-type-3a-type-2.html

(die heb ik niet gekocht...)
 
Hoi S-19910!

Nogmaals bedankt voor de info... Leuk een 3c stekker apart.. en ik heb nog een Type 2 stekker liggen (eigenlijk foutief aangekocht)... Nu nog aan die speciale kabel zelf geraken + weten welke pin met welke pin verbonden dient te worden...
Enig idee waar ik die blote kabel kan aankopen per meter?
 
Hoi S-19910!

Nogmaals bedankt voor de info... Leuk een 3c stekker apart.. en ik heb nog een Type 2 stekker liggen (eigenlijk foutief aangekocht)... Nu nog aan die speciale kabel zelf geraken + weten welke pin met welke pin verbonden dient te worden...
Enig idee waar ik die blote kabel kan aankopen per meter?



bij Lapp kan je de kabel vinden...
ScreenShot108.jpg





en bij Legrand had ik ergens de pin-belegging gevonden. kan het niet zo meteen vinden.
edit : hier dus : http://docdif.fr.grpleg.com/general/legrand-fr/NP-FT-GT/LE05287AA-04.pdf
 
Last edited:
Hoikens S-19910....
Grrrr als particulier kan ik blijkbaar niet bij Lapp registreren en dus geen kabel aankopen....
Dus verder zoeken .... want zo een kabel zal men met een heel rol moeten aankopen en dus niet een paar meter...


goh, voor eigen gebruik zou ik een 5*2.5 kabel en een 2*0.5 kabel gebruiken. dan met 'colsonbandjes' aan mekaar. of tapen.
 
Ik heb zo ook zo twee kabels zelf opgebouwd.
De type 3 is feitelijk alleen een ander design maar verder aansluittechnisch identiek aan de type 2
CP met zelfs dezelfde weerstanden opgebouwd.
Je kan zelfs een verloop maken van type 3 naar type 2 met 7 aders verbonden (en dus zonder weerstand van CP naar PE) hiermee kan je je normale type 2 kabel gebruiken aan een type 3 laadstation.
Het enige wat je dan niet hebt is de vergrendeling tussen verloop en je type 2 kabel.
Mocht je de extra kabel geen bezwaar vinden is een losse type 3 stekker en de type 2 kabel natuurlijk beter
de weerstandjes tussen CP en PE zijn 220 ohm voor een 32 Amp kabel en 680 ohm voor een 16 Amp variant.
De communicatie over PP tussen laadpunt en auto is uniform voor zowel Type 1, 2 en 3

Mocht iemand een losse type 3 stekker gaan bestellen houd ik me aanbevolen om mee te liften op deze bestelling.

nb. Een losse 6 aderige kabel ben ik nog niet tegen gekomen

goh, voor eigen gebruik zou ik een 5*2.5 kabel en een 2*0.5 kabel gebruiken. dan met 'colsonbandjes' aan mekaar. of tapen.
 
Mocht iemand een losse type 3 stekker gaan bestellen houd ik me aanbevolen om mee te liften op deze bestelling.

nb. Een losse 6 aderige kabel ben ik nog niet tegen gekomen


Als er voldoende interesse is, wil ik wel eens horen - indien Loek geen plannen heeft in die richting. Loek ??

- zowel voor een losse 6-aderige kabel (5*2.5 + 1*0.5) van Lapp. Of dit doorgaat zal afhangen van de interesse en de minimum lengte die we moeten bestellen.
- als voor een laadkabel type3C voor Model-S. Indien we met wet te weinig zijn voor losse Lapp-kabel, zal deze èènzijdig (zijde wagen dus) voorgekableerd zijn.

Graag een PM.
 
Jullie begrijpen dat nu ik hier ongepland in Bretagne / Normandië ben beland toch wel spijt heb van het gebrek aan de tweede lader.
Ik weet niet welke dienst je hebt gebruikt maar al onze schepen zijn zonder vertraging in Bilbao aangekomen. Het kan daar behoorlijk spoken dus het is in de winterperiode echt van belang voor een kwaliteitsrederij met moderne schepen te kiezen. Al realiseer ik me dat je daar nu niks meer aan hebt :smile:.

- - - Updated - - -

Wij gaan in februari naar Fiss. Dit zou via de SC route goed te doen moeten zijn aangezien Fiss maar ongeveer 50km voorbij St Anton is. Ik vraag mij alleen af hoeveel moeite het gaat kosten om de SC in St Anton te bereiken. Ligt hij vlak bij de snelweg en is het snel er op en er af, of moet je een uur de berg op en vervolgens weer er af om verder te rijden? Iemand bekend met het gebied?
De afstand tussen de snelladers is steeds zo'n 250 kilometer. Als ik tot 80 procent (meest efficient bij snelladers) laad en nog een marge voor reserve inbouw moet ik op dit soort trajecten niet veel harder dan 120 gaan rijden. En dat is echt afzien in een model S. Ben heel benieuwd hoe dat straks in de praktijk gaat. Ga zelf ook naar Fiss maar heb voor dit jaar toch maar besloten om te gaan vliegen :smile:.
 
Ik weet niet welke dienst je hebt gebruikt maar al onze schepen zijn zonder vertraging in Bilbao aangekomen. Het kan daar behoorlijk spoken dus het is in de winterperiode echt van belang voor een kwaliteitsrederij met moderne schepen te kiezen. Al realiseer ik me dat je daar nu niks meer aan hebt :smile:.

- - - Updated - - -

De afstand tussen de snelladers is steeds zo'n 250 kilometer. Als ik tot 80 procent (meest efficient bij snelladers) laad en nog een marge voor reserve inbouw moet ik op dit soort trajecten niet veel harder dan 120 gaan rijden. En dat is echt afzien in een model S. Ben heel benieuwd hoe dat straks in de praktijk gaat. Ga zelf ook naar Fiss maar heb voor dit jaar toch maar besloten om te gaan vliegen :smile:.

Brittany ferries! De kapitein had nooit moeten vertrekken. We hadden een tussenstop in Roscoff (iets ten oosten van Brest) waar de bemanning is vervangen. Om 9 uur 's ochtends vertrokken wij uit Roscoff richting Bilbao, om 14.00 kwam het bericht van de kapitein dat hij rechtsomkeer ging maken. Vervolgens zijn wij pas laat in de avond (ik weet niet meer hoe laat, ik lag kotsziek in onze hut...) in Brest aangekomen. Door het slechte weer kon de boot de haven niet invaren, we hebben de hele nacht in een baai ten zuiden van Brest gelegen.

Onze boot was de Cap Finistere, een schip uit 2001, ik geloof iets van 200 meter lang (voelde in de storm aan als een veeeel kleinere boot). Op de website van Brittany ferries staat verdere info over het schip.
 
Wij gaan in februari naar Fiss. Dit zou via de SC route goed te doen moeten zijn aangezien Fiss maar ongeveer 50km voorbij St Anton is. Ik vraag mij alleen af hoeveel moeite het gaat kosten om de SC in St Anton te bereiken. Ligt hij vlak bij de snelweg en is het snel er op en er af, of moet je een uur de berg op en vervolgens weer er af om verder te rijden? Iemand bekend met het gebied?

Wij zijn er afgelopen week geweest. De locatie Sankt Anton verschilt sterk van de andere SC locaties. Om te beginnen zijn er maar twee laadplekken. De twee keer dat ik met de Tesla ter plekke ben geweest om te laden was er een niet bereikbaar vanwege geparkeerde niet-tesla's. De andere charger de eerste keer kunnen gebruiken maar was de tweede keer defect (laden ging zeer traag). Beide keren ben ik 's avonds langs gegaan. Grootste probleem is de ligging midden in het dorp, mensen die gaan skieen parkeren er hun auto of Tesla eigenaren komen 's morgens laden en laten hem de hele dag staan. Ook dan zijn ze dus niet bruikbaar voor mensen die op doorreis zijn. Ik ben van plan om Tesla nog te vragen wat zij hier aan kunnen doen. Een langere laadkabel in combinatie met de mogelijkheid om een geparkeerde Tesla op afstand los te laten koppelen zou een oplossing kunnen zijn. Als je op doorreis de lader in Sankt Anton moet gebruiken dan adviseer ik je vooralsnog dat buiten de openingstijden van het skigebied te doen.

- - - Updated - - -

image.jpg
Sankt Anton
 
Wij zijn er afgelopen week geweest. De locatie Sankt Anton verschilt sterk van de andere SC locaties. Om te beginnen zijn er maar twee laadplekken. De twee keer dat ik met de Tesla ter plekke ben geweest om te laden was er een niet bereikbaar vanwege geparkeerde niet-tesla's. De andere charger de eerste keer kunnen gebruiken maar was de tweede keer defect (laden ging zeer traag). Beide keren ben ik 's avonds langs gegaan. Grootste probleem is de ligging midden in het dorp, mensen die gaan skieen parkeren er hun auto of Tesla eigenaren komen 's morgens laden en laten hem de hele dag staan. Ook dan zijn ze dus niet bruikbaar voor mensen die op doorreis zijn. Ik ben van plan om Tesla nog te vragen wat zij hier aan kunnen doen. Een langere laadkabel in combinatie met de mogelijkheid om een geparkeerde Tesla op afstand los te laten koppelen zou een oplossing kunnen zijn. Als je op doorreis de lader in Sankt Anton moet gebruiken dan adviseer ik je vooralsnog dat buiten de openingstijden van het skigebied te doen.

- - - Updated - - -

View attachment 39434Sankt Anton

Ik weet het, rustig blijven.... Maar ik krijg er wel neigingen van. Zoals: alle raststättes tussen NL en Oostenrijk blokkeren ;)
 
Oeps, die foto's van St Anton zien er niet heel hoopvol uit en Fiss in 1 keer halen wordt wel tricky. Gezien het feit dat wij in de derde week van feb gaan = Krokus Midden Nederland, denk ik niet dat het veel beter gaat worden, tenzij de Oostenrijkers lijfstraffen gaan invoeren voor een dergelijk vergrijp :smile: Vrees toch dat het de ICE wordt of het vliegtuig. Iets anders: Als ik een "reply with quote" probeer op een post dan krijg ik kort het bericht dat de post pas geplaatst wordt na review (of zoiets) om vervolgens nooit geplaatst te worden. Doe ik iets fout?
 
Wij zijn er afgelopen week geweest. De locatie Sankt Anton verschilt sterk van de andere SC locaties. Om te beginnen zijn er maar twee laadplekken. De twee keer dat ik met de Tesla ter plekke ben geweest om te laden was er een niet bereikbaar vanwege geparkeerde niet-tesla's. De andere charger de eerste keer kunnen gebruiken maar was de tweede keer defect (laden ging zeer traag). Beide keren ben ik 's avonds langs gegaan. Grootste probleem is de ligging midden in het dorp, mensen die gaan skieen parkeren er hun auto of Tesla eigenaren komen 's morgens laden en laten hem de hele dag staan. Ook dan zijn ze dus niet bruikbaar voor mensen die op doorreis zijn. Ik ben van plan om Tesla nog te vragen wat zij hier aan kunnen doen. Een langere laadkabel in combinatie met de mogelijkheid om een geparkeerde Tesla op afstand los te laten koppelen zou een oplossing kunnen zijn. Als je op doorreis de lader in Sankt Anton moet gebruiken dan adviseer ik je vooralsnog dat buiten de openingstijden van het skigebied te doen.

- - - Updated - - -

View attachment 39434Sankt Anton

Bestaat er eigenlijk een type 2 verlengkabel? Dan kan je nog wat in dit soort situaties. Verder is het echt klote natuurlijk, maar het lijkt ook niet duidelijke aangegeven dat er niet geparkeerd mag worden. Je kunt niet van de hele wereld verwachten dat ze een Tesla SC herkennen.