Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga in februari naar Zell am See gaan met 5 personen dus heb extra bagageruimte nodig. Ik twijfel of we de Tesla moeten nemen of toch een ICE moeten huren. De vrouw vindt het zonde van het geld en wil het wel proberen :tongue:, zal wel ruim 3 uur extra kosten mbt pauzes en opladen verwacht ik.

Wie heeft er ervaring met dakdragers (whispbar) en dakkoffer (...) ?
 
Ik ga in februari naar Zell am See gaan met 5 personen dus heb extra bagageruimte nodig. Ik twijfel of we de Tesla moeten nemen of toch een ICE moeten huren. De vrouw vindt het zonde van het geld en wil het wel proberen :tongue:, zal wel ruim 3 uur extra kosten mbt pauzes en opladen verwacht ik.

Wie heeft er ervaring met dakdragers (whispbar) en dakkoffer (...) ?
Is jou vrouw het tegenovergestelde van de mijne. Die zegt ik vlieg de volgende keer wel, mag jij lekker met je auto.. Duurt zeker een procentje of 30 langer dan met de ICE.
 
Zo één heb ik er ook :love:
Die zegt, neem zo'n outlander van een collega mee, moet dan 1 auto, 1 x dakdragers en 1 x sneeuwkettingen zien te regelen... pffff, twijfel nog sterk.

Is jou vrouw het tegenovergestelde van de mijne. Die zegt ik vlieg de volgende keer wel, mag jij lekker met je auto.. Duurt zeker een procentje of 30 langer dan met de ICE.
 
Tegen die tijd zal Nivelles wel met 8 stalls online zijn.

daarmee kom je dan zonder problemen bij Senlis (boven Parijs), dan nog Tours en Saintes en je bent in Bordeaux.

De verhalen die ik hier lees zijn verschillend. Wel denk ik dat het uitmaakt of je in een echte vakantieperiode gaat of dat je vrij bent in de keuze. In dat laatste geval zal het denk ik wel meevallen.

Er is ook nog grote kans dat tussen nu en mei één of misschien wel meer van die drie SuC zijn uitgebreid.

Ik zou het er op wagen hoewel ik me de frustraties kan voorstellen van degenen die afgelopen week, in de kerstvakantie en met winterweer, in Frankrijk hebben moeten laden.

In mei zal het beduidend beter zijn. Overigens klagen mijn kinderen (7 en 5) nu al dat we zo kort stoppen bij een SuC in vergelijking met bijvoorbeeld mei van dit jaar. Dan heb ik het wel over Duitsland met een grote dichtheid. Mijn inschatting is dat de kans dat je enorm lang moet laden niet zo groot is als het geen zwarte zaterdag of een broertje daarvan is.


dank voor alle reacties, erg nuttig. Ik denk dat ik wel gewoon ervoor wil gaan, heb niet voor niets een Tesla :)

ander vraagje; kan ik bij het vakantiehuis wat we huren "gewoon" met de bijgeleverde lader laden? De stekker is natuurlijk anders in Frankrijk, maar lukt / mag dat met een adapter? Of moet ik even op zoek naar een publieke laadpaal in de buurt?
 
in principe geen probleem, maar zal niet sneller gaan dan pakweg 9 km per uur. Van belang is dat er weinig variatie in de netspanning zet, de UMC zal dat niet accepteren. Alternatief is een juich booster - is wel te leen via het forum. just to make sure.
Mogelijk heb je verlengkabel nodig, 2,5 mm (dat is dikker dan normaal). en een specifieke Franse stekker (met een pin).

dank voor alle reacties, erg nuttig. Ik denk dat ik wel gewoon ervoor wil gaan, heb niet voor niets een Tesla :)

ander vraagje; kan ik bij het vakantiehuis wat we huren "gewoon" met de bijgeleverde lader laden? De stekker is natuurlijk anders in Frankrijk, maar lukt / mag dat met een adapter? Of moet ik even op zoek naar een publieke laadpaal in de buurt?
 
Ik ga in februari naar Zell am See gaan met 5 personen dus heb extra bagageruimte nodig. Ik twijfel of we de Tesla moeten nemen of toch een ICE moeten huren. De vrouw vindt het zonde van het geld en wil het wel proberen :tongue:, zal wel ruim 3 uur extra kosten mbt pauzes en opladen verwacht ik.

Wie heeft er ervaring met dakdragers (whispbar) en dakkoffer (...) ?

Ik ga Ischgl (of eigenlijk Kappl of See) gewoon doen met m'n Tessie. Vrouw heeft zich er al bij neer gelegd dat het 3 uur extra kost en een stel dat meerijdt zit even 'low in cash' dus die vinden het maar wat prachtig dat we 'gratis' rijden. Ik ben benieuwd!
 
dank voor alle reacties, erg nuttig. Ik denk dat ik wel gewoon ervoor wil gaan, heb niet voor niets een Tesla :)

ander vraagje; kan ik bij het vakantiehuis wat we huren "gewoon" met de bijgeleverde lader laden? De stekker is natuurlijk anders in Frankrijk, maar lukt / mag dat met een adapter? Of moet ik even op zoek naar een publieke laadpaal in de buurt?
Als je een verlengsnoer mee hebt past altijd en kan je m ook omdraaien indien nodig. Bij mij deed de UMC t met 2x verlengsnoer van 20m in de rimboe. Af en toe viel ie uit omdat t voltage nogal fluctueerde denk ik. Kwam soms maar aan 185V. Ff ontkoppelen en weer aankoppelen en hij deed t weer. Denk dat t bij jou wel zal werken. 1 vd verlengkabels was overigens maar 1,5mm maar wel geschikt voor 16A.
 
Nee, dat kost me teveel range vrees ik.
Hmm, interessant, ik zit met een soortgelijke overweging. Ik ben ook bang dat die dakkoffer er teveel in gaat hakken, ook al hebben legio mensen dit al gedaan richting de wintersport. Ik wil wel mijn ski's mee, maar vermijd liever de dakkoffer. Ik kan een deel van de achterbank neerklappen en daar de ski's doorsteken, maar ik heb nog wel twee kinderen achterin (van 8 en 10). Kan ik die fatsoenlijk op 2/3e achterbank laten zitten voor zo'n lange rit, iemand ervaring mee? Jij zegt dat je met twee stellen gaat Onno. Zit er dan ook een stel op 2/3e achterbank, of neem jij geen ski's mee?
 
Ik ben afgelopen kerst naar de Dolomieten gereden (en weer terug). Ski's achterin door bank 1/3 bank neer te klappen. Verder 2 kids achterin (13 en 9) en wij voorin. Ging prima, ruimte zat en geen klachten van de achterbank gehoord. Was een prima rit verder! Gevolgde route: Voorburg - Zevenaar - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Jettingen - Irschenberg - St. Christina v.v..
 
Ik ben afgelopen kerst naar de Dolomieten gereden (en weer terug). Ski's achterin door bank 1/3 bank neer te klappen. Verder 2 kids achterin (13 en 9) en wij voorin. Ging prima, ruimte zat en geen klachten van de achterbank gehoord. Was een prima rit verder! Gevolgde route: Voorburg - Zevenaar - Wilnsdorf - Bad Rappenau - Jettingen - Irschenberg - St. Christina v.v..
Bedankt Anco, goed om bevestiging te horen. Nu mijn vrouw en kinderen nog overtuigen :frown: