Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Laat ik nu net in Grindelwald, Zwitserland zitten. In een dag alles in 1 klap duurder!

Heb je ook een laadpunt gevonden daar? Ik zat in september 3 dagen in Hotel Schweizerhof. Was HET officiële laadpunt in Grindelwald. Bleek een gewoon stopcontact in de garage te zijn. Gelukkig had ik de tijd. Icm een verloopstekker kon ik er met de UMC prima laden alleen geen internet verbinding helaas.
 
Vandaag is de bouw begonnen van SuC Mogendorf (A3 tussen Köln en Frankfurt).

Hopelijk begin februari klaar. Goede lokatie. Voor ons betekent het dat we niet meer via Wilnsdorf naar het zuiden hoeven. En het is een keurige 226 km vanaf Zevenaar.

Schermafbeelding 2015-01-19 om 16.43.42.png
 
Vandaag is de bouw begonnen van SuC Mogendorf (A3 tussen Köln en Frankfurt).

Hopelijk begin februari klaar. Goede lokatie. Voor ons betekent het dat we niet meer via Wilnsdorf naar het zuiden hoeven. En het is een keurige 226 km vanaf Zevenaar.

Hey, geeft een goed alternatief voor mijn trip naar Monaco, kan ik Frankrijk in zijn geheel overslaan. (Metz - Nancy) Ik vertrek 22 feb, Hoop dat hij dan klaar is...
 
Hoe hoog zou het verbruik dan zijn ?

Wat ik mij herinner uit de video's van Björn is dat dat reuze meevalt. Zolang de batterij op temperatuur blijft (door het rijden) en er geen zaken zijn als dikke ploegsneeuw scheelt het niet zo veel. Wel is het zo dat de maximum snelheid daar over het algemeen 70 km/uur is en dat je je daar het beste maar aan kunt houden. Dat maakt het verbruik natuurlijk ook gunstiger dan op de Autobahn.
 
Ben ook wel benieuwd wat je verlies 's nachts is. Dan moet je toch ook de boel warm houden, lijkt me. Of anders heb je een enorm verbruik op het moment dat je wilt gaan rijden, inclusief e beperking op maximum snelheid.

Veelal heeft men daar een soort van standkachel. In Helsinki heb ik gezien dat veel parkeerplaatsen een stopcontact hebben zodat de auto niet beneden een bepaalde temperatuur afkoelt en in de ochtend voorverwarmt. Op shorepower uiteraard.

Ik vermoed, maar weet dat niet zeker, dat men dan in de nacht ingeplugd blijft (als men niet rijdt) en dat zo de batterij een bepaalde temperatuur zal vasthouden.

Maar ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als dat niet zo is en de auto "los" geparkeerd heeft gestaan bij min 25 en alles, dus ook de batterij, zo koud is geworden. Dan zal het er wel inhakken, vrees ik.