Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Op zich van SUC naar SUC lijkt me prima. Heb ook kleine kids die best graag even uitstappen.
Ja kan in een garage parkeren op de wintersport en er is volgens mij zo'n zelfde aansluiting als thuis (3x16A).
Zie foto.
2553404faf772369e3419e100275d761.jpg
 
Op zich van SUC naar SUC lijkt me prima. Heb ook kleine kids die best graag even uitstappen.
Ja kan in een garage parkeren op de wintersport en er is volgens mij zo'n zelfde aansluiting als thuis (3x16A).

Dat lijkt mij ook. En daarnaast zit er ook nog een gewoon stopcontact op.

Je weet alleen niet hoever hij van de auto is. Ik adviseer om een verlengkabel (3x16A) mee te nemen voor het geval dat. Te bestellen bijv. bij de Laadkabelwinkel en waarschijnlijk ook bij bijv. Hornbach te halen. Is éénmalige uitgave maar heb je altijd zekerheid.
 
Het hotel heeft ervaring met tesla's in hun garage dus denk dat laden moet lukken maar een verlengkabel is zeker altijd handig. Zal eens kijken bij Laadkabelwinkel (Luuk toch?) wat er is. Heb ook nog een 3x32A mennekes kabel van 8m maar dan zou je een converter nodig hebben volgens mij (kan dat?) voor deze 3x16A contactdoos.

Ik ben bang van niet of het is kostbaar. In ieder geval duurder dan de 44 euro die Laadkabelwinkel voor een verlengkabel vraagt :)
 
Heb nu 2 wintersportritten gemaakt met Tessie. Met kerst naar Dolomieten en vorige week naar Zwitserland. Moet zeggen dat het mij prima beviel met de Tesla. Het SuC gaat perfect! Beide ritten gemaakt met 5 SuC laadstops (vertrek vanaf Voorburg, bij Den Haag). Slechts 1x echt snelheid terug moeten nemen maar dat was vorige week van Zevenaar naar Wilnsdorf toen ik er halverwege achterkwam dat ik echt te weinig geladen had. Wilde blijkbaar te snel weg bij troosteloos Zevenaar waar in de ochtend nog geen koffie te krijgen was....snelheid eraf (90) want er zit bij Wilnsdorf natuurlijk ook nog een klimmetje en uiteindelijk toch nog met 20 typical over aangekomen. Alle andere stops ruim gehaald!

Ervaring is ook dat laden ter plaatse ook uiteindelijk altijd wel lukt...een stopcontact is altijd te vinden!
 
Ik ga in de voorjaarsvakantie (21 feb - 1 maart) naar Noorwegen voor wintersport.

Route: Haarlem->Emsburen->Hamburg->Kiel->boot->Oslo->Trysil

Ik rijd op een zondag weer terug door Duitsland, en zag op de Tesla site dat je bij SeC Hamburg alleen tijdens kantooruren van de SuC's gebruik kan maken (en dus niet op zondag). Even gebeld met Hamburg, en het terrein is blijkbaar toch elke dag toegankelijk, ook als het SeC niet open is. (Let op, niet 24u/dag, maar volgens mij van 09:00 tot 21:00).

Bij een SeC in Oslo kan ik een Noorse UMC lenen, dus dat gaat ook goed.

Voor de normale laadpalen in Noorwegen is een sleutel nodig, en het zou handig zijn als ik die al vanuit NL kan meenemen, danhoef ik die ter plekke niet meer te regelen.

Heeft iemand zo'n Noors laadpaal sleuteltje te leen? Takk! :smile:
 
Voor de normale laadpalen in Noorwegen is een sleutel nodig, en het zou handig zijn als ik die al vanuit NL kan meenemen, danhoef ik die ter plekke niet meer te regelen.

Heeft iemand zo'n Noors laadpaal sleuteltje te leen? Takk! :smile:
Zelfde 'probleem' hier, ik heb die sleutel ook niet. Ik ga het gewoon helemaal op SuperChargers doen in Noorwegen en anders ergens bij een huis aanbellen voor de 13A.

Je moet een fysieke sleutel voor sommige palen hebben, andere een RFID kaart. Ik weet ook niet hoe daar aan te komen.
 
Zelfde 'probleem' hier, ik heb die sleutel ook niet. Ik ga het gewoon helemaal op SuperChargers doen in Noorwegen en anders ergens bij een huis aanbellen voor de 13A.

Je moet een fysieke sleutel voor sommige palen hebben, andere een RFID kaart. Ik weet ook niet hoe daar aan te komen.

Ik las dat bij openbare RFID palen in principe elke RFID kaart werkt (dus ook je OV kaart oid). Bij de Oslo municipal parking authority "Bymiljøetaten" service desk in Oslo: Hollendergata 5, 0190 Oslo kun je een sleutel krijgen (pas op alle 'sleutel' palen). (bron)

Het is handiger als ik er vooraf eentje kan lenen van iemand (iemand?) Anders kan ik er wellicht een aantal meenemen uit Oslo.
 
bij het eerste SeC in Noorwegen?
Dat was wel het idee inderdaad

Ik las dat bij openbare RFID palen in principe elke RFID kaart werkt (dus ook je OV kaart oid). Bij de Oslo municipal parking authority "Bymiljøetaten" service desk in Oslo: Hollendergata 5, 0190 Oslo kun je een sleutel krijgen (pas op alle 'sleutel' palen). (bron)

Het is handiger als ik er vooraf eentje kan lenen van iemand (iemand?) Anders kan ik er wellicht een aantal meenemen uit Oslo.
Ah, goede tip! Ik ben nu al in Zweden, dus via Oslo wordt lastig.

De OV-chipkaart zal ik volgende week eens testen als ik een publieke paal in Noorwegen tegen kom.
 
Misschien een vreemde vraag, maar heeft er iemand nog vakantie tips?

Heb eigenlijk altijd stedentrips gemaakt, maar nu met een kind van bijna 2 is het wat zoeken naar een andere formule. Hele dag kerken en musea bezoeken en 's avonds eindeloos borrelen lijkt niet meer echt te werken. :tongue:
Voor eind februari had ik eigenlijk de volgende route bedacht:

route_februari2015.png


Dan Haag
Stangengrün (vrienden bezoeken)
Praag
Wenen
Ljubljana
Zagreb (door een aanbeveling van pvh hier)
München of een andere tussenstop terug naar huis

Nu wil ik nog steeds wel Praag bezoeken, maar daarna iets kindvriendelijkers doen in de regio Slovenie/Oostenrijk/Zuid-Duitsland. Een natuurgebied of mooie pittoreske omgeving om te wandelen (door de sneeuw misschien?). Wintersport ben ik niet echt fan van.
Wat ik vooral belangrijk vind, is een bijzondere en gezellige plek om te overnachten en overdag rond te hangen. Hoeft niet heel luxe te zijn en ik houd meer van een ouderwets familiehotel dan van een modern ketenhotel. Laadmogelijkheid zou fijn zijn, maar in de buurt van een SuC niet per se noodzakelijk.
 
Ik las dat bij openbare RFID palen in principe elke RFID kaart werkt (dus ook je OV kaart oid). Bij de Oslo municipal parking authority "Bymiljøetaten" service desk in Oslo: Hollendergata 5, 0190 Oslo kun je een sleutel krijgen (pas op alle 'sleutel' palen). (bron)

Het is handiger als ik er vooraf eentje kan lenen van iemand (iemand?) Anders kan ik er wellicht een aantal meenemen uit Oslo.

@widodh Zie hier voor details, het moet blijkbaar wel een RFID kaart met Mifare Classic chip zijn. (Het gaat om onderstaande laadpalen, ik weet niet of die buiten Oslo ook staan).

ladeNO.jpg


Niemand zo'n metalen Noors laadpaal sleuteltje in de aanbieding? :crying:
 
Intussen is stiekem een supercharger verschenen in Brive-la-Gaillarde zie ik.
Nog één hinderpaal op de route naar de Dordognevallei: Senlis->Brive = 525 km
Mijn voorstel: Vierzon
Of, nog beter: 1 in Orléans en 1 in Limoges