TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

MIA/Vamil aanvraag

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by gelden, Dec 25, 2013.

1. gelden

gelden Active Member

Nog even voor de zekerheid: ik heb eerder dit jaar op basis van de definitieve bestelling MIA en Vamil aangevraagd. En bevestiging gekregen dat deze zijn toegekend.
    Moet ik nu na ontvangst van de auto nog iets regelen daarvoor? Iets insturen ofzo? Of kan mijn boekhouder dit nu gewoon toepassen?

2. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Dat laatste.

3. gelden

gelden Active Member

Bedankt.
    Dacht ik al, maar bij dit soort dingen vergis ik me niet graag...

4. Dylan

Dylan Member

Als je die bevestiging hebt gehad betekend dat je het mag toepassen in je boeken, verder is er niets voor nodig. Vergeet ook de KIA niet

5. Arnoud

Arnoud Member

Kun je de gehele factuur van de auto meenemen voor de mia? Hier staat o.a. ook onderhoud op.
    Pen moet je voor een laadpunt een aparte aanvraag doen of kan dit gelijk mee?

6. PaulW5

PaulW5 *****Driver

1. Onderhoud mag niet maar als je het los bij de dealer aanschaft..... leuk voordeel --> Tesla heeft geen dealers. Dus bij mij gaat ie gewoon mee
    2. Voor laadpunt moet je aparte aanvraag doen is andere code nml F2041

7. Arnoud

Arnoud Member

Thanks! Dan moet ik snel in actie komen.
    nog vergeten: winterbanden, als je deze achteraf aanschaft?

8. Dylan

Dylan Member

Nope!

9. Maarten

Maarten Active Member

Het kan zijn dat je HEEL snel in actie moet komen.
    De aanvraag moet binnen de gestelde periode gedaan worden nadat het contract is aangegaan.
    Dat is dus waarschijnlijk voor Tesla-bezitters een flinke tijd voor aflevering!!

10. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Binnen 3 maanden na aangaan vd verplichting. Als het om laadpaal gaat heb je wellicht wat meer rek

11. Rutger

Rutger Member

Het is niet de factuur die aftrekbaar is, maar hetgeen gekocht wordt. Als op je factuur 1 auto staat, en 1 leuke Tesla fleece deken, dan wordt die laatste niet ineens zakelijk aftrekbaar doordat ie zo gezellig met een zakelijke auto op 1 factuur staat. Dat geldt evenzo voor MIA, wat aftrekbaar is, staat op de milieulijst. Daar staat ook in wat niet aftrekbaar is:

1. Niet in aanmerking:
    2. onderhoudskosten;
    Het hangt er dus vanaf hoe het onderhoud verkocht wordt. Als je een auto koopt "inclusief 4 jaar lang gratis onderhoud", en er is dus geen factuurregel voor de post onderhoud doordat deze kosten versleuteld zijn in de kosten van de auto, dan kan ie mee. Als je een aparte factuurregel "4 jaar lang onderhoud" hebt met een prijs daarbij, dan kan ie niet mee. Het is dat laatste in dit geval vrees ik, het onderhoud wordt duidelijk los aangeboden door Tesla.

12. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Dat is natuurlijk wel duidelijk. Daarnaast is er een spreekwoord: wie het onderste uit de kan wil...
    Daarnaast lijkt me dat een extra set wielen + (winter-)banden wel degelijk bij de investering van de auto hoort, dus zou ik verwachten dat die gewoon in aanmerking komen voor KIA/MIA/VAMIL.

13. thimo

thimo Model S driver

Nee, dat is een nageleverde accessoire. Zie Elektrisch vervoer | Agentschap NL

Dat Tesla niet via dealers levert heeft hier geen invloed hierop. De MIA/VAMIL geldt voor wat op en aan de auto zit zoals deze de fabriek uit rolt, plus de afleveringskosten.

14. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Ik weet niet of die 'factuurregel' theorie de juiste is. Vallen dan de afleverkosten er niet onder als ze apart gespecificeerd zijn? Mijn laadpaalfactuur bestaat uit de beide Keba's en apart de montagekosten. Dat een Tesla dekentje er niet onder valt, dat lijkt me evident. Volgens mij zal bij een controle echt naar de inhoud worden gekeken: zijn deze kosten onlosmakelijk verbonden aan het duurzame goed. Over de winterbanden kun je dan twisten, over afleverkosten niet. Onderhoud zal om die reden niet onder mia/kia vallen. Als de auto inderdaad geleverd wordt inclusief 3 jaar onderhoud en het in de totaalprijs is opgenomen, dan kom je er wel mee weg.

15. Arnoud

Arnoud Member

Ik had al mia aangevraagd, alleen ik moest hem nog wat ophogen.
    Het onderhoud is wel apart gespecificeerd. Dus dat zal miet kunnen.

Bij de laadpaal heb je last van de grens van 2300 per investering. Als je hier onder blijft , kun je dan auto een laadpaal optellen voor dit criterium?

16. thimo

thimo Model S driver

De 2300 is over het totaal aan aanvragen in een jaar. Dus als je de laadpaal in hetzelfde jaar plaatst als je de auto aanschaft is het geen probleem.

17. basvk

basvk Active Member

Hallo,

Mag de (type 2) laadkabel ook bij de MIA/Vamil geteld worden? Bij de tekst bij F5070 en in de FAQ op agentschap.nl vind ik er niets over terug. Ik vind wel deze tekst in de milieulijst:
    Het lijkt me dat ik de laadkabel daaronder kan rekenen...? (even ervan uitgaande dat ik het laadstation aan het woonhuis niet zakelijk mag aftrekken en de laadkabel dus niet onder F2041 kwijtkan)

Wat is jullie mening?

18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ja, het lijkt me niet zo moeilijk te verdedigen dat de laadkabel noodzakelijk is en uitsluitend bedoeld is voor de Tesla. Tenzij je prive bijvoorbeeld nog een Renault Zoe hebt en bij controle blijkt dat die kabel in de Renault ligt...
    En hetzelfde vind ik van een extra set wielen met winterbanden. Die zijn in Nederland nog niet verplicht, maar in Duitsland wel. En als je dus regelmatig in Duitsland komt voldoen die winterbanden m.i. ook aan dat criterium.

19. Rutger

Rutger Member

#19 Rutger, Dec 27, 2013
    Last edited: Dec 27, 2013
    Klinkt fair, maar als ik dit lees: Elektrisch vervoer | Agentschap NL dan zou ik toch twijfelen. Winterbanden dus niet, kabel lijkt me toch ook niet.

20. ojee99

ojee99 Onno

Ik zou de kabel ('s: ik heb er 2) onder die code Laadpaal F 2041 opvoeren

Share This Page