thimo
Model S driver
Ik zou de kabel ('s: ik heb er 2) onder die code Laadpaal F 2041 opvoeren
Klopt, ik heb mijn kabel opgevoerd bij de MIA/VAMIL voor mijn kabel-loze Keba (plus de aanlegkosten).
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou de kabel ('s: ik heb er 2) onder die code Laadpaal F 2041 opvoeren
Ja, het lijkt me niet zo moeilijk te verdedigen dat de laadkabel noodzakelijk is en uitsluitend bedoeld is voor de Tesla. Tenzij je prive bijvoorbeeld nog een Renault Zoe hebt en bij controle blijkt dat die kabel in de Renault ligt...
En hetzelfde vind ik van een extra set wielen met winterbanden. Die zijn in Nederland nog niet verplicht, maar in Duitsland wel. En als je dus regelmatig in Duitsland komt voldoen die winterbanden m.i. ook aan dat criterium.
Misschien kan ik iets verduidelijken. Ten aanzien van de MIA/VAMIL zijn specifieke richtlijnen opgesteld. Een laadstation is daarbij genoemd. Hierbij moet het gaan om een op zichzelfstaand bedrijfsmiddel. Een laadstation met vaste kabel is dat in zijn geheel, een laadstation met losse kabel bestaat uit twee zelfstandige zaken. In het laatste geval is dus alleen het laadstation met de aansluitingen -i.c. de aansluiting op het lichtnet- mee te nemen voor de MIA-VAMIL. Niet helemaal getreurd, de losse kabel komt mogelijk wel in aanmerking voor de KIA, de kleinschaligheidsinvesyeringsaftrek. De aanschaf moet minimaal 450 euro bedragen én op jaarbasis min. 2300 euro.
Overigens wordt het nog lastig om een kabel te vinden met een prijs > 450 Euro excl. BTW. De duurste bij Loek is 420 incl. BTW.
Misschien kan ik iets verduidelijken. Ten aanzien van de MIA/VAMIL zijn specifieke richtlijnen opgesteld. Een laadstation is daarbij genoemd. Hierbij moet het gaan om een op zichzelfstaand bedrijfsmiddel. Een laadstation met vaste kabel is dat in zijn geheel, een laadstation met losse kabel bestaat uit twee zelfstandige zaken. In het laatste geval is dus alleen het laadstation met de aansluitingen -i.c. de aansluiting op het lichtnet- mee te nemen voor de MIA-VAMIL. Niet helemaal getreurd, de losse kabel komt mogelijk wel in aanmerking voor de KIA, de kleinschaligheidsinvesyeringsaftrek. De aanschaf moet minimaal 450 euro bedragen én op jaarbasis min. 2300 euro.
Als de kabel in hetzelfde jaar aanschaft als de Tesla, dan zal de Tesla alleen er al voor zorgen dat de KIA tegen zijn plafond aanloopt (max. 28% van € 55.250 = 15470). Investeer je meer dan € 110.500 ex. BTW in één jaar, dan gaat de KIA zelfs weer met een percentage terug naar 0. Aangezien de goedkoopste Tesla al hoger dan € 55250 uitkomt, zal de kabel geen KIA-voordeel opleveren.
Overigens wordt het nog lastig om een kabel te vinden met een prijs > 450 Euro excl. BTW. De duurste bij Loek is 420 incl. BTW.
Sluit ik mij helemaal bij aan ... Aan het einde van het jaar is het slim om na te denken of je óf nog in 2013 óf in 2014 in een bepaald bedrijfsmiddel gaat investeren. Daarom komt ons laadstation begin januari in plaats van december.
Nou het staat in de staatscourant:
"Elektrisch rijden blijft gestimuleerd worden via de MIA. Uitsluitend elektrisch aangedreven voertuigen zijn onder de nieuwe code G 3110 opgenomen in de Milieulijst 2014. De investeringen in deze bedrijfsmiddelen komen voor 36% van het investeringsbedrag in aanmerking voor MIA."
En:
"Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 50.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor de milieu-investeringsaftrek."
Niet slecht denk ik, daarmee heb je toch nog een fors deel dat van de koopprijs dat MIA geniet, naast volledig KIA. Met de bijtelling van 4% blijft het nog steeds behoorlijk aantrekkelijk om een model S aan te schaffen. Ik neem aan dat dit Ex BTW is trouwens, dus 60K - circa 2/3 - van de auto valt dan onder de MIA.
TENZIJ de nieuwe Tesla koper startende ondernemer is, die mag de eerste jaren alle investeringen flexibel afschrijven (zelfs tot 100% dus nog ruimer dan met VAMIL mocht).Milieulijst 2014 bekendgemaakt
Een nieuwe Tesla koper die 100.000 euro uitgeeft (ex BTW) loopt in 2014 dus 18.000 euro bruto-aftrek MIA mis, naast het vervallen van het voordeel van 75% vrije afschrijving.
Ik zal maar niks zeggen...Dat is volgens mij de droom van iedere startende ondernemer. Binnen 3 jaar een Tesla ...
Dat is volgens mij de droom van iedere startende ondernemer. Binnen 3 jaar een Tesla ...