Je kunt het beoordelen hoe je wil, maar Tesla verkoopt meer en meer auto's. En ook in Nederland, net als in Noorwegen, zijn er in 2019 maar enkele honderden S en X verkocht tegen meer dan 30.000 stuks Model 3.
Tesla verbetert zijn service, zeker in Noorwegen. Dat zal zeker ook hier gaan gebeuren.
De focus heeft de afgelopen jaren gelegen op omzet en winst maken. Nu dit is gelukt snapt ook Musk wel dat als je dit wil voortzetten de service moet verbeteren.
Ik ken nu meerdere eigenaren met Model 3 auto's. Daar zijn, op heel kleine probleempjes na, geen serieuze problemen mee.
Het gras bij de buren is altijd groener. Wel wapen ik me tegen unfaire behandeling door Tesla. Ik ben daar zover in gegaan dat ik mijn velgen tot in detail heb gefotografeerd voor de auto in service ging. Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen. Ik heb zelfs het vochtigheidspercentage van mijn remolie laten controleren. Dat bleek nihil en heeft Tesla dus vervangen.
Ik geef graag toe dat dit allemaal niet nodig moet zijn. Is later door Tesla wel correct afgehandeld maar niet zonder een flinke dosis assertiviteit mijnerzijds.
Gelukkig heb ik een verder volkomen probleemloze Model S die ik dan ook deze week privé heb overgenomen van mijn BV. Mijn volgende auto zal zeker weer een Tesla worden, een Model Y.
Misschien wil dat oude mannetje waar ik de Tesla van kocht hem dan wel weer terugkopen voor zijn bedrijf