Die begrijp ik niet zo goed.Even terug op topic:
Of mijn volgende auto een Tesla wordt hangt voor mij van FSD af. Ik heb nu FSD op mijn MS. Die heeft nog niet echt gewerkt en gaat dat de komende jaren ook nog niet doen. Geen probleem, het is lastig, ik weet het. Echter, als Tesla voor mijn volgende auto FSD echt opnieuw in rekening wil brengen, wat het plan schijnt te zijn, dan is dat een zware reden om veel breder dan Tesla te kijken. Hoe leuk ik de FSD features ook vind, ik ga er niet opnieuw voor betalen. Fijn in ieder geval dat de keuze reuze gaat worden de komende jaren, met dank aan Tesla.
Als je een nieuwe auto koopt, en je wil daar ook FSD op, zal je er toch voor moeten betalen. Het is nu niet alsof de FSD op je huidige auto verdwijnt als je 'm doorverkoopt aan iemand anders.
Stel dat je in 2022 een andere auto koopt, en met jouw logica met een Audi e-tron ofzo gaat rijden, wat heb je dan gewonnen, wetende dat andere Tesla-eigenaars wel elke maand een update krijgen en de auto ruw geschat op FSD-niveau elk jaar extra functionaliteit krijgen? Vorig jaar was het auto lane change en navigate on autopilot. Dit jaar is het verkeersborden en verkeerslichten detecteren. Geen idee wat het de komende jaren gaat zijn, maar het lijkt me wel dat we nu op een niveau komen dat FSD al heel goed wordt. Zelfs nu al vind ik het erg luxe om met een fractie van actieve aandacht op de snelweg te kunnen rijden.