Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het zou juist voor Tesla een unique selling point kunnen zijn wanneer de FSD op eigenaar wordt gezet als een los product.

Bij kopen is FSD gewoon op de auto. Bij leasen bij Tesla kan Tesla natuurlijk zelf bepalen wat te doen zodra de auto retour komt.

Laatste wintersportvakantie (maart 2020, net voor alles dicht ging) 13u15 gedaan over een rit van 950km, die we enkele jaren ervoor met een ICE in 10u hadden gedaan. Zelfde weg, zelfde aantal mensen, en ook met een tankstop en "pause pipi".

Ik ook in 13 uur i.p.v. 10. In de nacht gereden en 2x 1.5 geslapen, dat waren overigens de 2 enige stops. Ik ben nog nooit zo heerlijk op m'n skibestemming aangekomen. De enige betere manier is als je kunt switchen van bestuurder en je met een diesel rijdt waarbij diesels in de sneeuw echt ontzettend ranzig zijn. Daarnaast, je rijdt ook een klap goedkoper heen en weer!

Daarom, nooit nooit nooit meer een ICE.

Mijn volgende EV, geen idee. Ik vermoed dat tegen die tijd de Duitse Model Y met HW4 wel bestaat of anders wel iets moois van de concurrentie want ik moet zeggen de luxe van goede stoelen, goed licht en geluidsisolatie is natuurlijk sterk ondermaats voor een S/X.
 
Last edited:
Daarom, nooit nooit nooit meer een ICE.

Amen to that! Hier ook nooit meer een ICE. En voorlopig opnieuw een Tesla. Mijn leasing loopt nog 2 jaar; je hebt gelijk dat we tegen dan waarschijnlijk al in een compleet andere EV-markt leven. Maar de aanpak, manier van rijden, en het design van Tesla wint voor mij voorlopig nog steeds tgo de andere mogelijkheden, zelfs al zijn er wel wat minpuntjes (maar die heb ik zelf ook zegt mijn vrouw, dus).
 
Amen to that! Hier ook nooit meer een ICE. En voorlopig opnieuw een Tesla. Mijn leasing loopt nog 2 jaar; je hebt gelijk dat we tegen dan waarschijnlijk al in een compleet andere EV-markt leven. Maar de aanpak, manier van rijden, en het design van Tesla wint voor mij voorlopig nog steeds tgo de andere mogelijkheden, zelfs al zijn er wel wat minpuntjes (maar die heb ik zelf ook zegt mijn vrouw, dus).
Mijn vrouw zegt altijd dat ik perfect ben, zoals ik ben.... maja wat dat precies betekent ;)
 
  • Funny
Reactions: jsopreis and Koifim
Het mooie aan een Tesla is, is dat er software en hardware upgrade zijn. Telkens krijg je dus weer een "andere" auto. Ik heb mijn auto nu 1 maand en ik weet al niet meer hoeveel software updates in de tussentijd zijn uitgevoerd. En dan heb ik nog niet eens over de hardware upgrade die gisteren ook was gedaan. Alleen al voor dit, zal mijn volgende auto weer een Tesla worden. Welke automerk heeft dit nou?
 
  • Like
Reactions: Niek and Maurice1
Hoera! Zelf sturen kan ik 10x beter(objectief gemeten) dan AP.
Wanneer je de aandacht er bij houdt, rij je inderdaad met iets meer finesse zolang er geen onverwachte dingen gebeuren, ja. Maar dat kost je heel wat cognitieve bandbreedte. En net die lange cognitieve belasting zorgt ervoor dat je aandacht net verzwakt kan geraken op momenten dat er onverwachte dingen gebeuren. Tenslotte zegt iedereen dat ze goeie chauffeurs zijn, en toch gebeuren er elke dag zoveel ongevallen dat er hele bedrijven voor opgericht zijn om de schades af te slepen, op te lossen en te vergoeden, en elk brandweerkorps één of meerdere voertuigen speciaal heeft om goede chauffeurs en hun passagiers te redden.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Niek
Nou Wooter, ik weet niet wat veiliger is. Iemand die zelf rijdt en vermoeit raakt of iemand die om 4 uur s'ochtends na al een lange rit op autopilot 3 piepjes hoort. Ik ben bang dat die laatste eerst zijn bijrijder op zijn neus slaat omdat hij zijn wekker uit wil doen.:)
 
Status
Not open for further replies.