Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed was het drie graden celcius.
Regeneratie was nul. Na een kilometer was het wijzertje naar vijf geschoven.
Toen ben ik wat pittiger gaan rijden dan standaard in de hoop de batterij wat warm te maken.
Op mijn werk aangekomen, een rit van zes kilometer was de regeneratie naar tussen de 10 en 15 gegaan.
Dit geeft nog steeds nauwelijks motorrem, niet genoeg om de remlichten aan te laten gaan.
Nu weet ik dat hij bij koud weer altijd even opwarmtijd nodig heeft, maar echt koud is het nog niet, en ik kan me niet herinneren dat de auto eigenlijk helemaal niet op de motor remde vorig jaar op mijn werkritten.
Het is wel net na de software update 2019.40.2.1, zou het kunnen zijn dat Tesla voor de zoveelste keer de auto een stukje verder stuk gemaakt heeft, zoals bij bijna elke software update? Ik accepteer de updates altijd, maar ik moet het niet meer doen. Een jaar geleden had ik normale laadsnelheden, had ik een min of meer werkende browser, kon ik nog knopjes om mijn energiescherm bedienen, had ik nog een werkend TPMS systeem, had ik een veel grotere actieradius en sinds een paar updates is dat allemaal weg of stuk.
Hoe is jullie regeneratie op het moment, merken jullie verschil, of zouden ze het alleen bij ouwe 60's hebben toegepast om onder batterij garantie uit te komen, want dit is ook gewoon weer een laadbeperking... Of is er gewoon iets stuk bij mij? Contact opnemen met Tesla heeft vast geen zin, die zeggen toch, 'alles is uitstekend in orde meneer', 160 euro graag...
Regeneratie was nul. Na een kilometer was het wijzertje naar vijf geschoven.
Toen ben ik wat pittiger gaan rijden dan standaard in de hoop de batterij wat warm te maken.
Op mijn werk aangekomen, een rit van zes kilometer was de regeneratie naar tussen de 10 en 15 gegaan.
Dit geeft nog steeds nauwelijks motorrem, niet genoeg om de remlichten aan te laten gaan.
Nu weet ik dat hij bij koud weer altijd even opwarmtijd nodig heeft, maar echt koud is het nog niet, en ik kan me niet herinneren dat de auto eigenlijk helemaal niet op de motor remde vorig jaar op mijn werkritten.
Het is wel net na de software update 2019.40.2.1, zou het kunnen zijn dat Tesla voor de zoveelste keer de auto een stukje verder stuk gemaakt heeft, zoals bij bijna elke software update? Ik accepteer de updates altijd, maar ik moet het niet meer doen. Een jaar geleden had ik normale laadsnelheden, had ik een min of meer werkende browser, kon ik nog knopjes om mijn energiescherm bedienen, had ik nog een werkend TPMS systeem, had ik een veel grotere actieradius en sinds een paar updates is dat allemaal weg of stuk.
Hoe is jullie regeneratie op het moment, merken jullie verschil, of zouden ze het alleen bij ouwe 60's hebben toegepast om onder batterij garantie uit te komen, want dit is ook gewoon weer een laadbeperking... Of is er gewoon iets stuk bij mij? Contact opnemen met Tesla heeft vast geen zin, die zeggen toch, 'alles is uitstekend in orde meneer', 160 euro graag...