Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Missende lak op veel plaaten Model3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam dit artikel/filmpje tegen.

Impressed By The Finnish Tesla Model 3 Paint Problems? Hold My Beer

Nu ging ik bij mijn eigen Model3 eens kijken en, inderdaad, op veel plekken is er gewoon NIET gelakt
Zoals onderkant van deuren en ook in de deuren bij scharnieren etc
Bij alle 4 de deuren ontbreken echt op flink grote plekken de lak.
Ben benieuwd hoe erg dat dat gaat roesten allemaal.

Tesla kwaliteitje weer. Ik neem aan dat dit bij meer mensen zo is.... Auto al paar maanden in bezit, was me nooit opgevallen maar als je gaat echt goed gaat kijken, man man man.

lak1.png

Screenshot 2019-08-06 at 22.46.21.png
 
Echt nog nooit meegemaakt bij Audi/Volvo dit soort grappen.

De waslijst van oplevergebreken is echt *bizar* . Kwaliteitscontrole 0,0000 bij Tesla.
Geweldige auto, maar afwerking is DIEP triest. Dit in combinatie met de 'service' van tegenwoordig raad ik aktief iedereen die enthousiast is over Tesla het af om eraan te beginnen.
 
Echt nog nooit meegemaakt bij Audi/Volvo dit soort grappen.

De waslijst van oplevergebreken is echt *bizar* . Kwaliteitscontrole 0,0000 bij Tesla.
Geweldige auto, maar afwerking is DIEP triest. Dit in combinatie met de 'service' van tegenwoordig raad ik aktief iedereen die enthousiast is over Tesla het af om eraan te beginnen.

Ik denk niet dat dit oplevergebreken zijn, het is namelijk bij elke auto zo dus is gewoon hoe ze afgeleverd worden.
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Ik denk niet dat dit oplevergebreken zijn, het is namelijk bij elke auto zo dus is gewoon hoe ze afgeleverd worden.

Nee klopt, dit is gewoon een fout in produktie-proces. Maar ik zal de oplevergebrekenlijst je besparen.
4 SeC bezoeken verder, het lijstje is bijna afgewerkt (na 4 maanden).
Toevallig viel het (originele) deurruber van bestuurdersportier er vandaag gewoon spontaan vanaf.
Maarja, ik lijm het wel weer vast hoor, auto kost toch maar bijna 70K, wat verwacht je dan....
 
Nee klopt, dit is gewoon een fout in produktie-proces. Maar ik zal de oplevergebrekenlijst je besparen.
4 SeC bezoeken verder, het lijstje is bijna afgewerkt (na 4 maanden).
Toevallig viel het (originele) deurruber van bestuurdersportier er vandaag gewoon spontaan vanaf.
Maarja, ik lijm het wel weer vast hoor, auto kost toch maar bijna 70K, wat verwacht je dan....

Ik kan mij voorstellen dat je dit een nare nasmaak geeft en een hoop plezier van de auto weg neemt.
Het is mij allemaal bespaard gebleven gelukkig, mijn auto is perfect afgeleverd.

Wat je echter niet kan stellen is, ik geef 70k uit dús de auto mag geen gebreken hebben.
Begrijp me goed ik vind dat elke auto (of welk product wat je koopt dan ook) geen of nihil gebreken mag hebben maar dat heeft dus niets te maken met de prijs.
 
Last edited:
Nee klopt, dit is gewoon een fout in produktie-proces. Maar ik zal de oplevergebrekenlijst je besparen.
4 SeC bezoeken verder, het lijstje is bijna afgewerkt (na 4 maanden).
Toevallig viel het (originele) deurruber van bestuurdersportier er vandaag gewoon spontaan vanaf.
Maarja, ik lijm het wel weer vast hoor, auto kost toch maar bijna 70K, wat verwacht je dan....

Ik denk dat ze voor die 70K (wat een hoop geld is) gewoon niet (goedkoper) te maken zijn.
Het bedrijf maakt al geen/nauwelijks winst en dus kun je stellen dat wat ze verkopen op de bodem van (of zelfs onder..) de kostprijs zit.
Als je alles zou toevoegen wat je zou mogen/willen verwachten wordt de auto waarschijnlijk gewoon te duur om nog te kunnen verkopen.
Zou me niks verbazen als er tzt bedrijfjes ontstaan die dit soort 'flaws' wel willen wegwerken voor degenen die daar behoefte en geld voor over hebben..
Mocht je het zelf willen bij-/wegwerken dan kun je overwegen om bijvoorbeeld ML overspuitbare tectyl/bodyschutz te gebruiken of een wasachtige bescherming aanbrengen/opspuiten.
Een beetje auto van de VAG group zit tjokvol met die rommel in de deuren en holle ruimtes.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Wat je echter niet kan stellen is, ik geeft 70k uit dús de auto mag geen gebreken hebben.
Begrijp me goed ik vind dat elke auto (of welk product wat je koopt dan ook) geen of nihil gebreken mag hebben maar dat heeft dus niets te maken met de prijs.

Je mag van een auto van die prijsklasse in ieder geval een grondige kwaliteitscontrole verwachten.
Ik heb bij traditionele merken echt NOOIT dit soort dingen meegemaakt.

Loszittende panelen, afgebroken nokjes in interieur, bodemplaten die los klapperen, wielkastbekleding die eraf valt, deurrubbers die eraf vallen, deuren die alleen met mach-10 dicht te gooien zijn en vervolgens van binnenuit niet open te krijgen zijn, stuur dat scheef staat bij rechtuitrijden, bobbelende deur en raamrubbers, afwerkdoppen missen van ruitenwissers, chroomlijsten schots en scheef, deur steekt 2 cm uit carrosserie, hoedenplank kraakt als een gek, allerlei lak-defecten druipers in lak, pitjes onder blanke lak, en GA zo maar door. Zwarte klauwen in hemelbekleding, nouja ik heb het lijstje niet bij de hand maar even een kleine greep uit de 'collectie'.

Ik vind dat *niet* normaal bij een auto van bijna 70K, als jij dat wel normaal vind, prima. Maar ik ben in die prijs-categorie toch echt andere kwaliteit gewend.

SeC Tilburg reageert nergens op (telefoon/mail/terugbelverzoeken) en na vele maanden blijkt alle het bovenstaande wat men tijdens aflevering had opgeschreven en 'zeer zeker in orde gemaakt ging worden' ineens allemaal 'binnen de marges' te vallen. Jammer meneer, veel succes ermee verder, doei.

Vervelende blijft dat het zo'n super gave auto is, dat je op een of andere manier het toch allemaal maar weer pikt.
Maar in mijn omgeving verklaard men mij voor gek.
 
  • Like
Reactions: arne-nl and horta
ff advocaat/jurist in de arm nemen? zou het niet pikken.

Achja, na 4 maanden is het meeste wel zo'n beetje opgelost. En ik ben wel beetje moe gestreden.
Wil van de auto gaan genieten. Gewoon wat lijm, ducttape en eerste-hulp gereedschap mee in de auto. Zijn allemaal cosmetische/afwerking dingen.
Zolang het technisch allemaal maar blijft werken....

Maar als mensen informeren omdat ze ook een Tesla overwegen, geef ik ze mee dat je het ECHT wel *heel* graag moet willen.... En dat is jammer..
 
Loszittende panelen, afgebroken nokjes in interieur, bodemplaten die los klapperen, wielkastbekleding die eraf valt, deurrubbers die eraf vallen, deuren die alleen met mach-10 dicht te gooien zijn en vervolgens van binnenuit niet open te krijgen zijn, stuur dat scheef staat bij rechtuitrijden, bobbelende deur en raamrubbers, afwerkdoppen missen van ruitenwissers, chroomlijsten schots en scheef, deur steekt 2 cm uit carrosserie, hoedenplank kraakt als een gek, allerlei lak-defecten druipers in lak, pitjes onder blanke lak, en GA zo maar door.
Dit lijkt me dus een erg ongeloofwaardige lijst. Zoiets laat je toch gewoon staan in de showroom als dat echt is?
 
  • Like
Reactions: Jobster
Waar ze misbruik van maken is dat je al betaald heb en eerder geneigd bent hem mee te nemen. Ik heb wat issues voornamelijk met de lak. ik zou al 3 weken worden gebeld voor afspraak voor diagnose... Zo te zien moet ik er zelf achteraan. Had ik dit eerder geweten dan had ik hem laten staan, ondanks dat het niet veel issues zijn. Dus de bovenstaande lijst zou zo maar kunnen. Voorlopig is de auto top, maar de service organisatie waardeloos.
 
Dit lijkt me dus een erg ongeloofwaardige lijst. Zoiets laat je toch gewoon staan in de showroom als dat echt is?

Dus ik ben een leugenaar volgens jou? Ook prima joh, dan denk je dat.
Niet alles is meteen zichtbaar in de showroom he, plus wat ik al zei, ze noteren alles en beloven het op te gaan lossen. Maar als je dan daarvoor terugkomt krijg je ineens allerlei smoesjes dat 'het binnen de marges valt'. Maargoed, dat zal je vast ook niet geloven.
 
Dit lijkt me dus een erg ongeloofwaardige lijst. Zoiets laat je toch gewoon staan in de showroom als dat echt is?

Sorry, maar misschien moet je je roze Tesla bril even iets vaker afzetten. To much Fanboy!

Mensen gaan hier toch niet lopen liegen over de problemen die je hebt met een auto?

Veel van deze punten komen pas aan het licht wanneer je de auto langer in je bezit hebt. Sowieso mag je er vanuit gaan dat een nieuwe auto adequaat wordt geleverd, en je daar niet zelf nog met een checklist van 10 kantjes langs de auto moet gaan.

En overal zullen fouten gemaakt worden, maar het gaat erom hoe ze opgelost worden. Wanneer dit erg lang duurt, snap ik best dat mensen hier hun gal overspuiten.
 
Je mag van een auto van die prijsklasse in ieder geval een grondige kwaliteitscontrole verwachten.
Ik heb bij traditionele merken echt NOOIT dit soort dingen meegemaakt.

Loszittende panelen, afgebroken nokjes in interieur, bodemplaten die los klapperen, wielkastbekleding die eraf valt, deurrubbers die eraf vallen, deuren die alleen met mach-10 dicht te gooien zijn en vervolgens van binnenuit niet open te krijgen zijn, stuur dat scheef staat bij rechtuitrijden, bobbelende deur en raamrubbers, afwerkdoppen missen van ruitenwissers, chroomlijsten schots en scheef, deur steekt 2 cm uit carrosserie, hoedenplank kraakt als een gek, allerlei lak-defecten druipers in lak, pitjes onder blanke lak, en GA zo maar door. Zwarte klauwen in hemelbekleding, nouja ik heb het lijstje niet bij de hand maar even een kleine greep uit de 'collectie'.

Ik vind dat *niet* normaal bij een auto van bijna 70K, als jij dat wel normaal vind, prima. Maar ik ben in die prijs-categorie toch echt andere kwaliteit gewend.

Nee ik vind dat ook niet normaal. Ik denk dat je mijn post nog eens goed moet lezen, dan hoop ik dat je begrijpt wat ik bedoel.

Het is wel echt een waslijst waar Tesla zich voor moet schamen. Ik denk idd dat je hem had moeten laten staan maar ik kan me ook wel voorstellen dat je zoiets niet zo snel doet in je enthousiasme.
 
Het is wel echt een waslijst waar Tesla zich voor moet schamen. Ik denk idd dat je hem had moeten laten staan maar ik kan me ook wel voorstellen dat je zoiets niet zo snel doet in je enthousiasme.

Ik denk dat we allemaal een beetje positief prettig gestoord zijn om als een van de eersten in deze autos te willen rijden.

Let wel: dit alles was nog geen 10 jaar geleden totaal onmogelijk geweest dus een 'beetje' credit heeft Tesla wel verdiend.

Als ik kijk naar de pre-Tesla EV's zoals Citroen Saxo Electrique of de Think PIV4 en later de Think City:
Dat waren 40K (euro) kostende autootjes waar ook alles aan mankeerde en afkomstig van veel langer bestaande fabrikanten.
De Tesla is met zn 50K (SR+ uitvoering) superieur aan deze modellen en zoals ik al zei denk ik veel te goedkoop op de markt gezet. Dat moet ten koste gaan van iets en dan is afwerking/nazorg het makkelijkste denk ik.
Natuurlijk allemaal zeer vervelend als je net een 'maandag-ochtend' Tesla hebt maar ik geloof zeker dat het opgelost gaat worden ook al duurt dat langer dan men zelf wil.
 
Je mag van een auto van die prijsklasse in ieder geval een grondige kwaliteitscontrole verwachten.
Ik heb bij traditionele merken echt NOOIT dit soort dingen meegemaakt.

Loszittende panelen, afgebroken nokjes in interieur, bodemplaten die los klapperen, wielkastbekleding die eraf valt, deurrubbers die eraf vallen, deuren die alleen met mach-10 dicht te gooien zijn en vervolgens van binnenuit niet open te krijgen zijn, stuur dat scheef staat bij rechtuitrijden, bobbelende deur en raamrubbers, afwerkdoppen missen van ruitenwissers, chroomlijsten schots en scheef, deur steekt 2 cm uit carrosserie, hoedenplank kraakt als een gek, allerlei lak-defecten druipers in lak, pitjes onder blanke lak, en GA zo maar door. Zwarte klauwen in hemelbekleding, nouja ik heb het lijstje niet bij de hand maar even een kleine greep uit de 'collectie'.

Ik vind dat *niet* normaal bij een auto van bijna 70K, als jij dat wel normaal vind, prima. Maar ik ben in die prijs-categorie toch echt andere kwaliteit gewend.

SeC Tilburg reageert nergens op (telefoon/mail/terugbelverzoeken) en na vele maanden blijkt alle het bovenstaande wat men tijdens aflevering had opgeschreven en 'zeer zeker in orde gemaakt ging worden' ineens allemaal 'binnen de marges' te vallen. Jammer meneer, veel succes ermee verder, doei.

Vervelende blijft dat het zo'n super gave auto is, dat je op een of andere manier het toch allemaal maar weer pikt.
Maar in mijn omgeving verklaard men mij voor gek.

Als ik jou was zou ik de M3 verkopen. Je beleeft er duidelijk geen plezier aan. Ik heb ook enkele hele kleine opleverpuntjes gevonden bij mijn M3 maar niets waar ik mij druk in maak. Het is de beste auto waar ik ooit in gereden heb en misschien wel zal in rijden. Ik geniet er elke seconde van en telkens de garagepoort openzwaait en ik die prachtige verschijning zie smelt mijn hart.