Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bijzonder dat zij nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat je auto NIET op de boten staan die onderweg zijn. Hoezo kan de een dat wel zeggen en de ander niet? Ik zou er niks van geloven en gewoon afwachten, want meer kunnen wij helaas niet.

Inderdaad niks van geloven, ze lullen echt maar wat. Mijn auto 'was er', toen toch weer niet, toen stond ie op een boot die nog onderweg was (Morning Cornelia was dat toen), en voordat die boot er was, was mijn auto toch ineens binnen.

Ze zeggen gewoon wat zodat je niet iedere dag gaat bellen, en laten pas iets echt weten als je auto zo goed als klaar staat voor aflevering.
Wellicht door de chaos in Q1 dat ze wat minder van het 'informeren van de klant' zijn geworden....
 
Zojuist gebeld door Tesla om aflevering te bevestigen voor 24 mei. Het gaat om deze configuratie:

  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
15 mei besteld, 16 mei omgezet van LR AWD naar LR RWD. Ik durf het nog steeds niet echt te geloven :p
Zojuist is de eindfactuur in mijn account verschenen. Ik had verwacht dat hier een kenteken op zou staan maar helaas. Weet iemand of je ergens het kenteken kan zien of kan ik beter weer in de telefoon klimmen?
 
Vandaag maar weer eens gebeld met Tesla, ben geholpen door een keurige jonge man. Hij heeft alles duidelijk nagekeken en zelfs gecheckt ofdat er toevallig er nog een beschikbaar was in Tilburg. Maar helaas...…
Hij vermelde idd dat de boot morgen aankomt en dat 30 % van de vin nummers vooraf wordt gekoppeld, 30% tijdens de rijd en de laatste 40% pas in de haven. Schijnt dat er wel genoeg met trekhaak op voorraad staan in Tilburg (enkele tientallen)….. dus wil je snel rijden, neem er een met trekhaak :)… Hopen dat de mijne nu op de boot staat.... moet uiterlijk donderdagmiddag bekend zijn... dan kan ik hopelijk volgende week rijden. Als je geen vin nummer hebt, staat hij niet perse nog niet op een boot, dus er is nog hoop....
 
  • Like
Reactions: Darth_Roel
Net maar even langs Tesla gereden (welk SEC doet er even niet toe:p). Niets wijzer geworden helaas. "Heeft u een VIN?" "Nee, daarom ben ik hier." "Oh, mijn collega heeft gekeken maar er is nog geen VIN gekoppeld". "Nee, dat zei ik net ook al."

Besteld in maart. levering zou nu juni zijn, maar wanneer in juni, geen idee. Kon ook niets zeggen waarom die volgorde nu anders was.

Hij gaf wel heel obsessief een hand, maar dat was volgens mij alleen maar omdat z'n manager mee keek.
 
Dat neem ik aan van wel. Delivery verwacht een levering eind mei of eerste paar dagen van juni. Levering vindt in mijn geval plaatst bij service center in Groningen.

12-04-2019 sr+ besteld, week later upgrade gedaan naar lr awd en 2 week terug trekhaak toegevoegd.

Nou, dat is grappig. Vanavond zag ik in mijn account een eindfactuur staan :)

24 april besteld: M3, LR AWD, 18inch, Midnight Silver Metallic, met trekhaak (bijbesteld op de dag van bekendmaking)

Aflevering in Groningen!
 
  • Like
Reactions: frankspin
Besteld in januari, kleur gewijzigd in maart. Aangegeven dat ik 'm graag eind mei wil hebben..... Gisteren maar weer eens gebeld, keurig te woord gestaan maar helemaal niets te zien in mijn account. Jongeman aan de telefoon zei dat ik maar rekening moet houden met eind juni... Hij gaf ook aan dat er op de Morning Cornelia heel veel auto's stonden die niet voor NL bestemd waren. Donderdag zag ik inderdaad in België heel veel vrachtwagens met M3's naar het zuiden rijden.
 
hier nog altijd stil omtrent de verwerking van een bestelling... 14 mei heeft Alphabet besteld bij Tesla, daarna nog 3x een reminder gestuurd en tot op heden "silence".. de betreffende afdeling die "lease bestellingen" doet is telefonisch niet bereikbaar (geen nummer van) en de andere afdelingen kunnen niks zeggen over de gang van zaken daar. Vreemd verhaal aan het worden
 
hier nog altijd stil omtrent de verwerking van een bestelling... 14 mei heeft Alphabet besteld bij Tesla, daarna nog 3x een reminder gestuurd en tot op heden "silence".. de betreffende afdeling die "lease bestellingen" doet is telefonisch niet bereikbaar (geen nummer van) en de andere afdelingen kunnen niks zeggen over de gang van zaken daar. Vreemd verhaal aan het worden
14 mei is nog maar 1 week geleden. Dat is toch niet abnormaal dat je nog niets weet. Ik heb 10 mei besteld en maak me nog niet meteen zorgen. Ik ga na 3 weken misschien wel eens horen als er zichtbaar nog niks verandert.

edit: kan wel mijn bestelling niet meer wijzigen, dat kon ik tot een tijdje geleden wel nog
 
14 mei is nog maar 1 week geleden. Dat is toch niet abnormaal dat je nog niets weet. Ik heb 10 mei besteld en maak me nog niet meteen zorgen. Ik ga na 3 weken misschien wel eens horen als er zichtbaar nog niks verandert.

edit: kan wel mijn bestelling niet meer wijzigen, dat kon ik tot een tijdje geleden wel nog

staat er bij jouw account ook nog "aanbetaling voldoen" dan ;) er is nog niks bevestigd vanaf Tesla... ook niet naar de Lease..
 
Besteld op 15 april 2019, FSD op 30 april toegevoegd.
Nog niks gehoord over levertijd stond mei tijdens het bestellen wel gebeld maar gegeven weinig uitsluitsel.
  • Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 19'' Sportvelgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Volledig zelfrijdende besturing
Ik heb wel een creditnota in mijn overzicht staan van de aanbetaling. Weet iemand wat dit betekent? Deze is gemaakt op 23 april.
 
Zojuist is de eindfactuur in mijn account verschenen. Ik had verwacht dat hier een kenteken op zou staan maar helaas. Weet iemand of je ergens het kenteken kan zien of kan ik beter weer in de telefoon klimmen?
Vandaag gebeld voor het kenteken, die hadden ze nog niet want er was een storing in het systeem ofzo. Beetje een vreemd verhaal :/ Hij wist niet of ze helemaal geen kentekens aan konden vragen of dat het specifiek bij mijn auto niet werkte.
Toen ik vroeg of de auto wel al in Tilburg stond zei hij ja. Omdat hij niet wist wanneer het probleem opgelost was wilde hij de aflevering afspraak al een week gaan verplaatsen (nu staat levering op vrijdag ochtend 24-5 gepland). Dus ik aangegeven dat dat echt heel onhandig is want huidige auto lever ik morgen in en dit weekend moet ik wel weer een auto hebben. Dus nu afgesproken dat ze proberen het toch nog te regelen en dat we donderdag contact hebben, als het dan niet rond is kunnen we altijd nog de aflevering verplaatsen...

Het is pas dinsdag dus heb nog hoop dat ze het de komende dagen kunnen regelen. Want zou wel onhandig zijn als ik dit weekend zonder auto zit. (en ja ik ben mij er van bewust dat veel mensen hier veel langer moeten wachten, maar als de auto zelf er al staat dan lijkt mij dat de moeilijkste drempel al genomen is :p)