Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier eind maart een blauwe M3 besteld en aanbetaald. Eerstvolgende afleverdatum is paar keer verschoven (zonder communicatie) naar 29 mei. Na telefonisch contact staat nu definitief eerstvolgende levering 6 juni gepland.... hoop dat t wachten waard is.... aan de andere kant: de inruiler rij ik door, noodgedwongen door Tesla’s flex plannen.
 
Zijn hier nog mensen die hem in maart besteld hebben maar nog altijd niets gehoord hebben? Ik heb half maart een AWD besteld, maar wordt nu toch een beetje frustrerend als een aantal mensen met april-bestellingen al wel langs mogen komen. Gun het jullie wel hoor, maar snap het niet... ;-)

Same here, 21 maart besteld... AWDs lijken nog een beetje achter te blijven op de RWDs.
 
Zijn hier nog mensen die hem in maart besteld hebben maar nog altijd niets gehoord hebben? Ik heb half maart een AWD besteld, maar wordt nu toch een beetje frustrerend als een aantal mensen met april-bestellingen al wel langs mogen komen. Gun het jullie wel hoor, maar snap het niet... ;-)
Begin April een AWD besteld, order is compleet, verder nog niks gehoord over levering. Ik heb het idee dat er op de vorige boot erg weinig auto's voor Nederland stonden. Ook lijkt het er op dat er vooral RWD's geleverd worden. Blijft dus nog even afwachten.
 
Zijn hier nog mensen die hem in maart besteld hebben maar nog altijd niets gehoord hebben? Ik heb half maart een AWD besteld, maar wordt nu toch een beetje frustrerend als een aantal mensen met april-bestellingen al wel langs mogen komen. Gun het jullie wel hoor, maar snap het niet... ;-)
Ja, 12 februari besteld: AWD, midnight silver met 19" velgen. Heb wel al 15 april een leverafspraak gehad, maar die is gecancelled omdat de auto niet in Tilburg is aangekomen.

In mijn geval is de oorzaak voor de langere levertijd dat Tesla meent dat mij LM geen levering voor eind mei zou toestaan. Heb dat al 2x gecorrigeerd (eenmaal heeft dat geresulteerd in de afleverafspraak in april), maar is blijkbaar niet blijven plakken. Vorige week zou die restrictie wederom zijn verwijdert... Inmiddels is het al eind mei dus doet het er ook niet meer toe.
 
Zijn hier nog mensen die hem in maart besteld hebben maar nog altijd niets gehoord hebben? Ik heb half maart een AWD besteld, maar wordt nu toch een beetje frustrerend als een aantal mensen met april-bestellingen al wel langs mogen komen. Gun het jullie wel hoor, maar snap het niet... ;-)
26 maart besteld nog steeds helemaal niets alleen RN nummer geen VIN. Meermaals gebeld met Delivery, ze zeggen tussen het laatst nu tussen half juni en eind augustus (wit/wit/18inch/ap LR AWD)
 
Klopt, bij Fleetagent van Alphabet krijg je een verwachte leverdatum. In de App & website van Tesla zie ik ook niks ;)
Toch maar net even gebeld met zowel Leasemaatschappij als Delivery van Tesla.
Leasemaatschappij: Tesla heeft ons vorige week aangegeven dat levering zal plaatshebben op 28-6. Dan ben ik echter op vakantie en dat heb ik zowel de leasemaatschappij als Tesla gemeld eind maart direct nadat ik de bevestiging had ontvangen dat de auto was besteld. Apart.

Tesla Delivery: Alle papierwerk is 100% in orde incl. betaling. Auto staat echter niet op een van de boten die onderweg is en staat ook niet in Tilrbug of nog in Zeebrugge. Ja, idd wel vreemd gezien besteldatum van maart, maar waarom dat is weten we ook niet. U ontvangt geen belletje, maar een sms met een voorgesteld aflevermoment. Mocht dat niet uitkomen, want ja inderdaad de sms houdt geen rekening met afspraken zoals vakantie die wel bij Tesla bekend zijn (niet gekoppeld), dan moet u bellen en maken we een nieuwe afspraak. Nieuwe afspraak moet wel liggen binnen 7 (werk?) dagen na oorspronkelijke afspraak, anders loop je kans dat de auto naar de volgende gaat......Dat is vooral gedaan om mensen die bijvoorbeeld zeggen eh lever maar over 2 maanden heb nu ff het geld niet, de wind uit de zeilen te nemen, zou in praktijk flexibel kunnen en niet altijd keihard 7 dagen, zeker niet bij leaseauto's.
 
Toch maar net even gebeld met zowel Leasemaatschappij als Delivery van Tesla.
Leasemaatschappij: Tesla heeft ons vorige week aangegeven dat levering zal plaatshebben op 28-6. Dan ben ik echter op vakantie en dat heb ik zowel de leasemaatschappij als Tesla gemeld eind maart direct nadat ik de bevestiging had ontvangen dat de auto was besteld. Apart.

Tesla Delivery: Alle papierwerk is 100% in orde incl. betaling. Auto staat echter niet op een van de boten die onderweg is en staat ook niet in Tilrbug of nog in Zeebrugge. Ja, idd wel vreemd gezien besteldatum van maart, maar waarom dat is weten we ook niet. U ontvangt geen belletje, maar een sms met een voorgesteld aflevermoment. Mocht dat niet uitkomen, want ja inderdaad de sms houdt geen rekening met afspraken zoals vakantie die wel bij Tesla bekend zijn (niet gekoppeld), dan moet u bellen en maken we een nieuwe afspraak. Nieuwe afspraak moet wel liggen binnen 7 (werk?) dagen na oorspronkelijke afspraak, anders loop je kans dat de auto naar de volgende gaat......Dat is vooral gedaan om mensen die bijvoorbeeld zeggen eh lever maar over 2 maanden heb nu ff het geld niet, de wind uit de zeilen te nemen, zou in praktijk flexibel kunnen en niet altijd keihard 7 dagen, zeker niet bij leaseauto's.

Bijzonder dat zij nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat je auto NIET op de boten staan die onderweg zijn. Hoezo kan de een dat wel zeggen en de ander niet? Ik zou er niks van geloven en gewoon afwachten, want meer kunnen wij helaas niet.
 
28/6 ruikt toch meer naar Grand Phoenix, als je 't mij vraagt. Ik denk dat "boten die onderweg zijn", dat Delivery daarmee de Morning Cornelia en NOCC Oceanic bedoelt, omdat ze daar effectief al mee te maken hebben.

Van wat er op de Grand Pḧoenix staat heeft denk ik nog niemand een VIN, dus enkel de ingewanden van het programma in Fremont heeft wellicht een idee over welke bestellingen ermee gekoppeld gaan worden (of zelfs nog niet -- voor de Morning Cornelia gebeurde dat toekennen van VINs ook maar iets meer dan een week voor aankomst).
 
Last edited:
Telkens ander schepen. Je weet pas dat die naar Europa gaan als die van Pier 80 vertrekken en blijken naar het Panama-kanaal te gaan (Balboa).

Zie bijvoorbeeld:
Compare daily satellite images of Tesla production locations

Je kunt onderaan klikken op de boten.

Let wel: bij de Grand Phoenix staat nu nog de ETA voor Balboa. Dan moet-ie nog de Atlantische oceaan over. Reken op 21-25 dagen van SFO naar Zeebrugge.

Bij mij kwam de Morning Cornelia aan op 8 mei en de leveringen beginnen 20 mei.

Reken dus 21->25+12=33 dagen van SFO tot leveringen, m.a.w. 26-30 juni. QED.
 
Last edited: