Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook stil (ook al wacht ik nog geen week, het kan voor mij niet snel genoeg gaan).

Normaal gesproken bel ik graag achter zaken aan. Heeft iemand ervaring met een versneld proces als je nabelt? Of heeft ieder die het hier heeft over een ontvangen eindfactuur netjes het hele proces gevolgd zonder ook maar één belletje?
 
Hier ook stil (ook al wacht ik nog geen week, het kan voor mij niet snel genoeg gaan).

Normaal gesproken bel ik graag achter zaken aan. Heeft iemand ervaring met een versneld proces als je nabelt? Of heeft ieder die het hier heeft over een ontvangen eindfactuur netjes het hele proces gevolgd zonder ook maar één belletje?

Wekelijks gebeld, maar dat versnelt het proces niet. Het geeft enkel een illusie van controle voor de controlebehoeftigen onder ons. Tja, je moet wat, hahaha
 
Als ik nu een auto zou bestellen die niet tussen de direct beschikbaar staat, moet ik dan enkele maanden wachten tot de volgende boot?
Nee hoor ze brengen met boot hele batches die in Europa pas verdeeld worden en als boot bijna aangekomen is aan bestelling matchen rest gaat parkeerterreinen op om later gematched te worden... Kan zijn dat jouw configuratie gewoon zelfs al in NL staat of op overschot op een van de boten....Levertijd is random van paar maanden tot paar dagen, gewoon kwestie van geluk hebben
 
  • Like
Reactions: basdej
Nee hoor ze brengen met boot hele batches die in Europa pas verdeeld worden en als boot bijna aangekomen is aan bestelling matchen rest gaat parkeerterreinen op om later gematched te worden... Kan zijn dat jouw configuratie gewoon zelfs al in NL staat of op overschot op een van de boten....Levertijd is random van paar maanden tot paar dagen, gewoon kwestie van geluk hebben

Hangt wel een beetje af van de configuratie. Als je een 'unicorn' (dit is in deze thread nu een officiële term geworden?) bestelt, dan kan het langer duren. Ik krijg de indruk als je een gangbare kleur (zwart, grijs en blauw) en interieur (zwart) met aero-velgen bestelt, dat deze in bakken aan boord zijn. Meer exotische varianten (wit en rood, 19inch) lijkt beperkter op de boot gezet te worden, zodat je meer geluk moet hebben.
 
ik moet zeggen dat ik wel schrik van het ongeduld van veel mensen hier. ik heb zelf 10 mei besteld, ben uiteraard ook heel ongeduldig, maar heb mooi een week geleden telefoon gekregen dat ze gingen proberen in juni te leveren. Voor de rest geen vin of geen verdere info in mijn account, maar om nu zo wekelijks of nog frequenter te gaan bellen... lijkt me echt onbeleefd. Alsof ze sowieso niet hun best gaan doen om zo snel mogelijk te leveren! Als ik zo meermaals telefoon kreeg met dezelfde vraag opnieuw en opnieuw, ik zou zelf die persoon naar onderaan de lijst verplaatsen als ik kon.
 
  • Like
Reactions: Tozz
ik moet zeggen dat ik wel schrik van het ongeduld van veel mensen hier. ik heb zelf 10 mei besteld, ben uiteraard ook heel ongeduldig, maar heb mooi een week geleden telefoon gekregen dat ze gingen proberen in juni te leveren. Voor de rest geen vin of geen verdere info in mijn account, maar om nu zo wekelijks of nog frequenter te gaan bellen... lijkt me echt onbeleefd. Alsof ze sowieso niet hun best gaan doen om zo snel mogelijk te leveren! Als ik zo meermaals telefoon kreeg met dezelfde vraag opnieuw en opnieuw, ik zou zelf die persoon naar onderaan de lijst verplaatsen als ik kon.

Er zijn vast uiteenlopende redenen waarom mensen bellen....ieder zijn eigen coping ;-) En zoals Tesla zelf zegt, daar zijn we voor en worden we ook voor betaald.
 
Zaterdag 8 juni mijn LR RWD opgehaald. Half april besteld, begin juni opgehaald. Ik vind dat heel redelijk. Ga maar eens een Kona of eNiro bestellen. Levering door mij nog een keer uitgesteld omdat er gedoe was over de aanschaf/fiscale waarde. Bestelovereenkomst verschilde van de eindfactuur, welke van de credit nota verschilde. Fiscale waarde leek weer op geen van de 3 voorgenoemde bedragen. Uiteindelijk aanschafwaarde niet geheel naar mijn zin, maar ik was er zat van en wilde de M3 graag ophalen. De rijervaring is echt ongelofelijk.

Mijn auto stond er dus al even (VIN 318xxx). Dan wel teleurstellend dat er nog wel wat zaken moeten worden aangepakt. Ik had gerekend op swirls en oppervlakkige krassen. Die zitten idd op alle (zwarte) panelen. Detailer was al geregeld. Jammer is dat de voorruit, linker portier, rechter dorpel en het stuur beschadigd zijn. De dorpel en voorruit (lijmresten?) zijn misschien nog wel te polijsten. Anders een lakstiftje voor de dorpel. Voor de deur zal echt wat verf nodig zijn. Het stuur zal opnieuw bekleed of vervangen moeten worden. Kan meteen het linker portier gesteld worden. Die moet met Arnold Schwarzenegger kracht gesloten worden. Allemaal te verhelpen, vertrouw erop dat SeC aan de slag gaat.

Als de auto al een paar weken klaar staat, is het dan echt teveel gevraagd dat de auto van te voren even wordt nagelopen? De beschadiging bij het portier is echt door de lak heen, niet te missen dus.

Na 2 dagen wil ik al echt geen andere auto meer. Wat een geweldige auto verder. Het zou echter zoveel gedoe schelen als de administratie op orde was en alle auto's ordentelijk worden afgeleverd..
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Zaterdag 8 juni mijn LR RWD opgehaald. Half april besteld, begin juni opgehaald. Ik vind dat heel redelijk. Ga maar eens een Kona of eNiro bestellen. Levering door mij nog een keer uitgesteld omdat er gedoe was over de aanschaf/fiscale waarde. Bestelovereenkomst verschilde van de eindfactuur, welke van de credit nota verschilde. Fiscale waarde leek weer op geen van de 3 voorgenoemde bedragen. Uiteindelijk aanschafwaarde niet geheel naar mijn zin, maar ik was er zat van en wilde de M3 graag ophalen. De rijervaring is echt ongelofelijk.

Mijn auto stond er dus al even (VIN 318xxx). Dan wel teleurstellend dat er nog wel wat zaken moeten worden aangepakt. Ik had gerekend op swirls en oppervlakkige krassen. Die zitten idd op alle (zwarte) panelen. Detailer was al geregeld. Jammer is dat de voorruit, linker portier, rechter dorpel en het stuur beschadigd zijn. De dorpel en voorruit (lijmresten?) zijn misschien nog wel te polijsten. Anders een lakstiftje voor de dorpel. Voor de deur zal echt wat verf nodig zijn. Het stuur zal opnieuw bekleed of vervangen moeten worden. Kan meteen het linker portier gesteld worden. Die moet met Arnold Schwarzenegger kracht gesloten worden. Allemaal te verhelpen, vertrouw erop dat SeC aan de slag gaat.

Als de auto al een paar weken klaar staat, is het dan echt teveel gevraagd dat de auto van te voren even wordt nagelopen? De beschadiging bij het portier is echt door de lak heen, niet te missen dus.

Na 2 dagen wil ik al echt geen andere auto meer. Wat een geweldige auto verder. Het zou echter zoveel gedoe schelen als de administratie op orde was en alle auto's ordentelijk worden afgeleverd..
Dat zijn best wat punten. Serieuze vraag, waarom toch de auto meegenomen? Kon je gewoon niet langer wachten? Kan ik mee voorstellen hoor!
 
Ik heb mijn huidige, c.q. vorige auto nog niet verkocht. Kon dus prima wachten. Maar ja, de M3 staat al op mijn naam, verzekering loopt al. Sta je dan in Tilburg (een beetje met de mond vol tanden) Ik had natuurlijk SeC Tilburg alles kunnen laten oplossen en dan later de auto weer halen. Moet ik wel weer naar Tilburg. Ik hoop dat SeC Rotterdam de problemen oplost.

Carroseriepanelen zijn netjes geplaatst. Interieur ziet er netjes uit.
 
  • Like
Reactions: basdej
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier, nu toch maar een accountje gemaakt om eens wat vragen te stellen.. excuus als vragen al eens gesteld zijn, heb niet alle 179 pagina's gelezen :)

Op 4 april is mijn bestelling geplaatst, LR AWD 19" rood/zwart. Die is 10 april bevestigd, al weet ik niet zeker of dit de officiële bevestiging was (onze leasebemiddelaar kon door een contactpersoon laten bevestigen dat de bestelling was doorgekomen met de juiste, lage fiscale waarde). Geplande leverdatum was toen 1 juni (ingang van mijn leasecontract), maar toen we een week van te voren belden om de bestelling te laten koppelen aan de auto was er niks beschikbaar in mijn configuratie.

Ik vraag me een en ander af:
1. Ik zie veel mensen verwijzen naar hun account waar ze facturen en vin nummers kunnen vinden. Nou heb ik wel een account en een RN nummer, maar daar zie ik niks betreffende mijn bestelling. Is dit omdat bij mij de leasemaatschappij er tussen zit of klopt er iets niet?
2. Hier en daar zie ik het advies voorbij komen om de auto bij levering niet mee te nemen wanneer bijvoorbeeld de fiscale waarde niet klopt of als er gebreken zijn. Waarom is dat?
3. We (nouja, de leasebemiddelaar) bellen er nu regelmatig achteraan maar dat proces van auto's koppelen aan bestellingen is zo vaag dat ik geen idee heb of dat zin heeft?

Hopelijk word ik met jullie wijsheden wat geduldiger ;) alle verhalen van de mensen die hem reeds in ontvangst hebben genomen maken het nog niet makkelijker!
 
Ik heb mijn huidige, c.q. vorige auto nog niet verkocht. Kon dus prima wachten. Maar ja, de M3 staat al op mijn naam, verzekering loopt al. Sta je dan in Tilburg (een beetje met de mond vol tanden) Ik had natuurlijk SeC Tilburg alles kunnen laten oplossen en dan later de auto weer halen. Moet ik wel weer naar Tilburg. Ik hoop dat SeC Rotterdam de problemen oplost.

Carroseriepanelen zijn netjes geplaatst. Interieur ziet er netjes uit.
Ok, prima toch. Als je er zelf maar goed bij voelt. Lijkt mij ook heeeeel moeilijk om de auto te laten staan, ik hoop maar dat 'ie van mij woensdag goed door mijn keuring komt.

Volgens mij wordt het altijd wel ok opgelost.
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier, nu toch maar een accountje gemaakt om eens wat vragen te stellen.. excuus als vragen al eens gesteld zijn, heb niet alle 179 pagina's gelezen :)

Op 4 april is mijn bestelling geplaatst, LR AWD 19" rood/zwart. Die is 10 april bevestigd, al weet ik niet zeker of dit de officiële bevestiging was (onze leasebemiddelaar kon door een contactpersoon laten bevestigen dat de bestelling was doorgekomen met de juiste, lage fiscale waarde). Geplande leverdatum was toen 1 juni (ingang van mijn leasecontract), maar toen we een week van te voren belden om de bestelling te laten koppelen aan de auto was er niks beschikbaar in mijn configuratie.

Ik vraag me een en ander af:
1. Ik zie veel mensen verwijzen naar hun account waar ze facturen en vin nummers kunnen vinden. Nou heb ik wel een account en een RN nummer, maar daar zie ik niks betreffende mijn bestelling. Is dit omdat bij mij de leasemaatschappij er tussen zit of klopt er iets niet?
2. Hier en daar zie ik het advies voorbij komen om de auto bij levering niet mee te nemen wanneer bijvoorbeeld de fiscale waarde niet klopt of als er gebreken zijn. Waarom is dat?
3. We (nouja, de leasebemiddelaar) bellen er nu regelmatig achteraan maar dat proces van auto's koppelen aan bestellingen is zo vaag dat ik geen idee heb of dat zin heeft?

Hopelijk word ik met jullie wijsheden wat geduldiger ;) alle verhalen van de mensen die hem reeds in ontvangst hebben genomen maken het nog niet makkelijker!

1. lease weet ik niet, auto zelf gekocht. Maar mijn factuur was er pas toen VIN bekend was (die stond op de factuur)
2. bijtelling is gerelateerd aan de fiscale waarde
3. heb zelf ook gebeld, maar denk niet dat het zin heeft. VIN's worden niet in nederland gekoppeld.
 
1. lease weet ik niet, auto zelf gekocht. Maar mijn factuur was er pas toen VIN bekend was (die stond op de factuur)
2. bijtelling is gerelateerd aan de fiscale waarde
3. heb zelf ook gebeld, maar denk niet dat het zin heeft. VIN's worden niet in nederland gekoppeld.

Dank voor je reactie.. ik zie je ook vragen waarom iemand hem bij fikse gebreken niet heeft laten staan, vroeg me af wat dat voor nut heeft? Verwacht je dat het achteraf fixen van gebreken nog langer duurt dan de initiele levering ofzo?
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier, nu toch maar een accountje gemaakt om eens wat vragen te stellen.. excuus als vragen al eens gesteld zijn, heb niet alle 179 pagina's gelezen :)

Op 4 april is mijn bestelling geplaatst, LR AWD 19" rood/zwart. Die is 10 april bevestigd, al weet ik niet zeker of dit de officiële bevestiging was (onze leasebemiddelaar kon door een contactpersoon laten bevestigen dat de bestelling was doorgekomen met de juiste, lage fiscale waarde). Geplande leverdatum was toen 1 juni (ingang van mijn leasecontract), maar toen we een week van te voren belden om de bestelling te laten koppelen aan de auto was er niks beschikbaar in mijn configuratie.

Ik vraag me een en ander af:
1. Ik zie veel mensen verwijzen naar hun account waar ze facturen en vin nummers kunnen vinden. Nou heb ik wel een account en een RN nummer, maar daar zie ik niks betreffende mijn bestelling. Is dit omdat bij mij de leasemaatschappij er tussen zit of klopt er iets niet?
2. Hier en daar zie ik het advies voorbij komen om de auto bij levering niet mee te nemen wanneer bijvoorbeeld de fiscale waarde niet klopt of als er gebreken zijn. Waarom is dat?
3. We (nouja, de leasebemiddelaar) bellen er nu regelmatig achteraan maar dat proces van auto's koppelen aan bestellingen is zo vaag dat ik geen idee heb of dat zin heeft?

Hopelijk word ik met jullie wijsheden wat geduldiger ;) alle verhalen van de mensen die hem reeds in ontvangst hebben genomen maken het nog niet makkelijker!

1. Zelf ook Lease. Ik zie geen Factuur etc (denk dat ik die ook nooit ga zien). Collega van mij heeft al een afleverdatum in zijn account en ziet ook geen factuur (wel een VIN).

VIN kun je evt opzoeken in de sourcecode van je accountpagina (rechtermuisknop show sourcecode) en zoek naar 5Y
 
1. Zelf ook Lease. Ik zie geen Factuur etc (denk dat ik die ook nooit ga zien). Collega van mij heeft al een afleverdatum in zijn account en ziet ook geen factuur (wel een VIN).

VIN kun je evt opzoeken in de sourcecode van je accountpagina (rechtermuisknop show sourcecode) en zoek naar 5Y
De source code trick werkt bij mij niet.. ik zie helemaal niks in mijn account wat over 'mijn' auto gaat, alleen een willekeurige Model S, X en Powerwall. Volgens mij betekend dit dat Tesla mijn bestelling niet gekoppeld heeft aan mijn account.

En dat kan.. want het is niet helemaal op gebruikelijke wijze gegaan. 10 dagen voordat ik mijn proefrit had kregen we door dat de fiscale waardes zouden gaan stijgen, we kregen de tip om snel een bestelling te plaatsen en die eventueel later (mits binnen 2 weken) nog aan te passen naar wens. Direct gedaan, standaard 18" zwart/zwart, aanbetaling erbij. Ik krijg direct een RN nummer en account waarin deze auto te zien was. Toen ging het 'mis', paar dagen later kreeg ik al een auto toegewezen en een afspraak om hem eind maart op te halen. Wij Tesla contacten en uitleggen dat ik onder voorbehoud van de proefrit een bestelling heb geplaatst en dat daarna de leasemaatschappij de reservering zou overnemen (dit schijnt opzich niet ongebruikelijk te zijn). Helaas begreep Tesla dit ook weer verkeerd en annuleerden ze de volledige reservering :( Na de proefrit hebben we de echte bestelling geplaatst (19" rood/zwart) en Tesla doorgegeven dat dit aan mijn oorspronkelijke RN gekoppeld moest worden ivm fiscale waarde. Dat hebben ze wel gedaan maar ik vermoed dat ze hem niet opnieuw hebben gekoppeld aan m'n account..

tldr; sorry, gedoe ;)