Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Al mijn BMW's, Audi's en andere merken die ik al gekocht heb daarvan heb ik nog nooit een vin van gekregen.
Levertijd was altijd minstens 3 maanden en ze belden zelf wel als de papieren binnen waren.
Dit is echt een Tesla fenomeen, ik begrijp die mensen wel dat ze de telefoon ernaast leggen.
Je auto zal heus niet sneller geleverd worden door ze constant lastig te vallen met telefoontjes.
Laat ze gewoon hun werk doen.
Hun werk is om klanten tijdig te informeren over wanneer een auto geleverd wordt en om tijdig de gegevens beschikbaar te stellen die klanten nodig hebben om hun nieuwe auto te verzekeren. Als je dat proces niet op orde hebt (zoals de meeste andere leveranciers dat wel hebben) dan roep je de ellende zelf over je af. De oplossing is fatsoenlijk verwachtingsmanagement en heldere communicatie, niet de stekker van de telefoon er uit trekken. Dat is echt een belachelijke 'oplossing'.

Ik had een afspraak voor afleveren op zaterdag. Een week van te voren kreeg ik per SMS te horen dat mijn afspraak was verzet naar woensdag avond. Zonder enige vorm van overleg met mij dus. Vervolgens ben ik zo'n beetje de hele maandag en dinsdag bezig geweest met proberen te achterhalen wat mijn kenteken en meldocde waren. Want zonder dat geen verzekering. Maar Tesla is gewoon niet bereikbaar. Erg frustrerend. En vervolgens wordt ik dinsdag aan het eind van de middag vrolijk gebeld dat het toch niet doorgaat. Hier wordt zoiets dan als volgt uitgelegd:
Gewoon ongeduldige kleine kinderen die wachten op sinterklaas lijkt me
Lekker is dat.

Vergeet niet: de mensen die nu Tesla's kopen zijn dezelfde mensen die al jaren lang auto's van andere merken hebben gekocht. Dus dezelfde klanten, maar een andere leverancier. Waar zou het probleem dan liggen? Bij de klanten of bij de leverancier?
 
Last edited:
Helemaal eens met DutchTM3.

Heeft niets met ongeduld te maken maar alles met gewoon goed communiceren. Het is ronduit belachelijk dat het mensen zoveel moeite kosten om zulke basale informatie in het bestel/aankoop proces van een auto te krijgen.
Ik sla mijzelf voor mijn hoofd een Tesla te hebben besteld - met de informatie van nu was ik voor een auto van een 'traditionele' autofabrikant gegaan. De manier waarop Tesla met haar klanten omgaat is amateuristisch en bij vlagen ronduit onbeschoft.
 
Hun werk is om klanten tijdig te informeren over wanneer een auto geleverd wordt en om tijdig de gegevens beschikbaar te stellen die klanten nodig hebben om hun nieuwe auto te verzekeren. Als je dat proces niet op orde hebt (zoals de meeste andere leveranciers dat wel hebben) dan roep je de ellende zelf over je af. De oplossing is fatsoenlijk verwachtingsmanagement en heldere communicatie, niet de stekker van de telefoon er uit trekken. Dat is echt een belachelijke 'oplossing'.

Ik had een afspraak voor afleveren op zaterdag. Een week van te voren kreeg ik per SMS te horen dat mijn afspraak was verzet naar woensdag avond. Zonder enige vorm van overleg met mij dus. Vervolgens ben ik zo'n beetje de hele maandag en dinsdag bezig geweest met proberen te achterhalen wat mijn kenteken en meldocde waren. Want zonder dat geen verzekering. Maar Tesla is gewoon niet bereikbaar. Erg frustrerend. En vervolgens wordt ik dinsdag aan het eind van de middag vrolijk gebeld dat het toch niet doorgaat. Hier wordt zoiets dan als volgt uitgelegd:

Lekker is dat.

Vergeet niet: de mensen die nu Tesla's kopen zijn dezelfde mensen die al jaren lang auto's van andere merken hebben gekocht. Dus dezelfde klanten, maar een andere leverancier. Waar zou het probleem dan liggen? Bij de klanten of bij de leverancier?
Via de telefoon is vrijwel onmogelijk en enorm frustrerend. Ik heb wel altijd goed en snel kunnen communiceren via de mail met een medewerker van Tesla in A'dam. Vlak voor de aflevering kreeg ik ook een mail met voertuig gegevens. Ik hoop dat het een beetje soepel voor je gaat verlopen
 
Helemaal eens met DutchTM3.

Heeft niets met ongeduld te maken maar alles met gewoon goed communiceren. Het is ronduit belachelijk dat het mensen zoveel moeite kosten om zulke basale informatie in het bestel/aankoop proces van een auto te krijgen.
Ik sla mijzelf voor mijn hoofd een Tesla te hebben besteld - met de informatie van nu was ik voor een auto van een 'traditionele' autofabrikant gegaan. De manier waarop Tesla met haar klanten omgaat is amateuristisch en bij vlagen ronduit onbeschoft.
Als je nog niet geleverd hebt gekregen kun je nog afbestellen. Mogelijk kun je wachten op wat rustiger tijden of naar een andere fabrikant gaan. De ellende in communicatie lijkt nog niet over ben ik bang..
 
Via de telefoon is vrijwel onmogelijk en enorm frustrerend. Ik heb wel altijd goed en snel kunnen communiceren via de mail met een medewerker van Tesla in A'dam. Vlak voor de aflevering kreeg ik ook een mail met voertuig gegevens. Ik hoop dat het een beetje soepel voor je gaat verlopen
Ach, ik heb mijn auto al sinds eind maart. En ik rijd er met veel plezier in rond. Maar af en toe kijk ik nog eens terug in dit draadje en verbaas ik me er weer over hoe makkelijk "het probleem bij de klant" wordt gelegd. En soms kan ik me dan niet inhouden :oops:.

Overigens heb ik, ondanks telefoontjes, vele emails en uiteindelijk zelfs dreigen met formele ingebrekestelling drie maanden later nog steeds mijn laadkabel niet nageleverd gekregen. En staat ook nog steeds mijn AP factuur niet op naam van mijn bedrijf, zoals wel zou moeten. Maar ach, ik zal wel te ongeduldig zijn ;)
 
Ach, ik heb mijn auto al sinds eind maart. En ik rijd er met veel plezier in rond. Maar af en toe kijk ik nog eens terug in dit draadje en verbaas ik me er weer over hoe makkelijk "het probleem bij de klant" wordt gelegd. En soms kan ik me dan niet inhouden :oops:.

Overigens heb ik, ondanks telefoontjes, vele emails en uiteindelijk zelfs dreigen met formele ingebrekestelling drie maanden later nog steeds mijn laadkabel niet nageleverd gekregen. En staat ook nog steeds mijn AP factuur niet op naam van mijn bedrijf, zoals wel zou moeten. Maar ach, ik zal wel te ongeduldig zijn ;)
Ik denk niet dat je ongeduldig bent. Het loopt bij tesla nog niet naar behoren. Ben je al een keer langs een Tesla vestiging gereden voor de kabel? Het lijkt mij dat je die dan zo meekrijgt. Ik rij nu ruim 2 weken met mijn M3 en houd mijn hart vast omdat ik voor wat kleine dingen(waaronder een piepend stuur bij parkeren, een tik rechts voor(uit de uitstroom opening van de lucht) wanneer de airco aanstaat en een frequente melding dat de dode hoek detectie mogelijk niet werkt) een afspraak moet gaan maken......
 
Inmiddels is de levering drie keer verzet, vandaag wederom in spanning of de levering wordt afgebeld of morgen echt doorgaat. (Reden is iedere keer dat de auto nog in Zeebrugge staat en er te weinig vervoer richting Tilburg is) Ik lees soms dat de laders er niet bij worden geleverd. Dit is voor mij echt een must omdat ik ben aangewezen op publieke laadpalen en de laadpalen op kantoor. Bij de laatste aflever ervaringen lees ik vooral dat telefoonkabels niet meegeleverd zijn, kan ik er dan vanuit gaan dat jullie de oplaadkabel wel hebben ontvangen?
 
Vergeet niet: de mensen die nu Tesla's kopen zijn dezelfde mensen die al jaren lang auto's van andere merken hebben gekocht. Dus dezelfde klanten, maar een andere leverancier. Waar zou het probleem dan liggen? Bij de klanten of bij de leverancier?
Het ligt ook een beetje aan het moment. Deze maand komen de leveringenvan de Model 3 in Europa echt op gang, is een gekkenhuis. Vergelijk het met de levering van eerste iPhones. In die eerste weken is het dan ook lastig te voorspellen wanneer je een toestel precies krijgt en moet je een beetje geluk hebben en gaat het soms fout. Dus de processen nu vergelijken met de processen bij andere fabrikanten is niet helemaal terecht. Ik ben ervan overtuigd dat het later dit jaar al een stuk soepeler zal lopen.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Dan ben ik benieuwd wat de oorzaak van de chaos in februari en maart was / dan houd ik mijn hart vast voor de mensen die nu hun auto nog geleverd moeten krijgen.
ik ook.... zou vandaag mijn auto geleverd krijgen, maar vrijdag te horen gekregen dat het donderdag of vrijdag gaat worden. Via sms een link gekregen om aflever adres door te geven voor directe delivery. Link werkt echter niet... telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar en via mail reageren ze niet... maar het is nog geen donderdag, dus misschien komt het allemaal op z'n pootjes terecht.
 
ik ook.... zou vandaag mijn auto geleverd krijgen, maar vrijdag te horen gekregen dat het donderdag of vrijdag gaat worden. Via sms een link gekregen om aflever adres door te geven voor directe delivery. Link werkt echter niet... telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar en via mail reageren ze niet... maar het is nog geen donderdag, dus misschien komt het allemaal op z'n pootjes terecht.

Bij mij is de aflevering drie keer verzet... benieuwd of die morgen echt doorgaat. De vorige keer heb ik per sms gereageerd op de afspraak wijziging en ik werd toen snel gebeld.
 
Maar heb je ook gezien op welke opmerking ik reageerde?
Natuurlijk, ik ben het op dat punt eens met jou.

Wat ik wel zie is dat er personeel wordt aangeworven en getraind maar door de groei in leveringen is het elk einde kwartaal wéér chaos. Dit kwartaal zijn er een pak schepen naar Europa vrij laat toegestroomd en dat verklaart ook voor een deel de gekte.

Je kunt beter in het midden van een kwartaal geleverd worden, ook al omdat Tesla er niet alles toe doet om alles snel over de schutting te gooien (incluis wagens die net niet de geschikte configuratie hebben om voor bestaande orders nuttig te zijn) voor de "fatale" datum van het einde van het kwartaal.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Je kunt beter in het midden van een kwartaal geleverd worden.
Oh, dat had ik heel graag gewild. Maar de auto die ik, na 2 jaar lang een reservering te hebben aangehouden, op 8 december 2018 had besteld ging eind februari naar iemand die, zonder ooit te hebben gereserveerd, op 1 februari toevallig dezelfde configuratie had besteld. Dus dat ging niet :D

En ja, ik ben een ongeduldig kind, dus ook dat resulteerde weer in telefoontjes naar Tesla ;)
 
Afgelopen zaterdag mijn Model 3 in Tilburg opgehaald. Ik was ruim een half uur te vroeg omdat ik wat extra tijd ivm. werkzaamheden op het spoor had ingecalculeerd. Ik was echter redelijk snel aan de beurt voor uitlevering en heb dus nauwelijks hoeven wachten. Korte en vriendelijke uitleg waarbij vooral mijn vragen werden beantwoord. Op enkele vragen wist de vriendelijke dame geen antwoord en werd de vraag doorgespeeld aan een collega. Geen telefoonkabeltjes en ook geen 7.5 meter type-2 laadkabel, voor beiden is een verzoek tot levering/omruil gemaakt voor het service center Eindhoven. Daarna auto naar buiten en in daglicht gecontroleerd, op wat lijmresten en een paar kleine vlekjes op de bekleding na, geen rare dingen kunnen ontdekken. Eenmaal thuis nog wel gezien dat de aansluiting van de voorruit en het glazen dak niet overal even goed uitgelijnd is maar ook weer niet zo dat het heel erg storend is. Al met al, waarschijnlijk ook mede door sommige minder positieve ervaring die hier via het forum gedeeld zijn, was ik heel tevreden en positief verrast met de aflevering. Op weg naar huis nog even aan bij de supercharger in Eindhoven en daar met ruim 110 KWh even bijgeladen en daarna met een grote grijns doorgereden naar huis. Inmiddels ook de eerste aanpassing; aero wieldoppen eraf gehaald en naafdoppen en wielmoer covers gemonteerd. Nu nog afspraken maken voor een lak-behandeling, waarschijnlijk een ceramische coating, en het tinten van in ieder geval de achterruiten. En dan wat kleinere dingen toevoegen (pedalen, voetsteun en wrap voor de middenconsole).

Eigenlijk dus zeer tevreden, 11 Juni besteld en 22 Juni geleverd, het betreft wel een auto uit de voorraad lijst. Communicatie kan absoluut (veel) beter, met name kenteken en meldcode werden erg laat doorgegeven. Ook de facturatie was een beetje vaag met 2 credit nota's, 2 final invoices en 2 facturen voor de aanbetaling en 2 bestel bevestigingen maar uiteindelijk is alles goed gegaan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah