Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 15/07/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.


Dit stond er bij mij
Apart, dan hebben ze dat aangepast. Kreeg jij kort na 15/7 bericht?
 
Op de site ingelogd in je Teslaaccount staat duidelijk dat de persoon de auto moet halen die als geregistreerde in de boeken moet. Dus machtigen is geen optie. Ook staat in de voorwaarden dat een auto die niet binnen 7 dagen van de originele afspraak kan worden opgehaald, wordt doorgeschoven en dan moet je opnieuw gematcht worden.

Je kunt het daar niet mee eens zijn en het onvriendelijk vinden....is wat voor te zeggen. Echter is dit van tevoren aan je gecommuniceerd en dus mag het geen verrassing zijn ;). En als iets volgens standaard procedure verloopt, kan je het moeilijk een zooitje noemen.

Ik ga slechts een week weg als ik niks had gezegd was er mischien niet eens wat aan de hand geweest. En je mag gewoon iemand machtigen. Ze wilden me alvast de formulieren toe sturen indien het bij de volgende poging nodig zou zijn, maarja dan ben ik al lang en breed terug van vakantie.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
LR AWD white pearl, zwart interieur, 18” aero’s, trekhaak, operational lease

16/08 besteld bij wagenparkbeheer
20/08 out of the blue mail van Tesla met RN, vreemd genoeg nog niks van een LM.
RN helaas met verkeerde configuratie, namelijk zonder trekhaak. Wagenparkbeheer gemaild om aan te laten passen.
Huidige lease loopt af op 23/09. In RN geen restrictie te zien.
21/08 bericht van Tesla sales dat ik de 2K aanbetaling bij de RN als niet verzonden hoef te beschouwen. Geven aan dat Tesla account toegankelijk is door simpelweg wachtwoord te resetten en inderdaad. Wagenparkbeheer geeft wijziging aan LM door (nog steeds geen idee wie, niet gevraagd).

Tot nu toe beetje merkwaardige customer journey. Had wel welkomstmail van Tesla verwacht (hier is je account!) en bestelbericht van LM (dit is je configuratie!).
 
Hebben jullie al kentekens ontvangen? Benieuwd naar hoe lang voor de leverdatum deze bekend worden gesteld en of dit nog kentekens uit de oude serie zijn (ivm voormelding bij RDW) of dat het al kentekens uit de nieuwe range zijn?
Worden kentekens uit de nieuwe range. Ik haal mijne as maandag op en heb nog geen kenteken. Was vanmorgen nog niet bekend toen Delivery mij belde, wel gaven ze aan dat het uit de nieuwe reeks zou worden.
 
Weet iemand of je aan de hand van een VIN kunt nagaan of een auto al eens op kenteken is gezet? Er staan namelijk 2 auto's in (op het eerste gezicht) exact mijn configuratie op voorraad, enkel de fiscale waarde komt niet overeen maar ik heb met regelmaat gehoord dat ze die kunnen aanpassen zolang de auto niet op kenteken is gezet.. Ben benieuwd wat mijn bestelling uit maart nu alsnog blokkeert..
 
  • Disagree
Reactions: Lt. J. Dangle
Weet iemand of je aan de hand van een VIN kunt nagaan of een auto al eens op kenteken is gezet? Er staan namelijk 2 auto's in (op het eerste gezicht) exact mijn configuratie op voorraad, enkel de fiscale waarde komt niet overeen maar ik heb met regelmaat gehoord dat ze die kunnen aanpassen zolang de auto niet op kenteken is gezet.. Ben benieuwd wat mijn bestelling uit maart nu alsnog blokkeert..
Voorraad nieuw wordt als nieuw verkocht. Dus met nieuw kenteken en 1e tenaamstelling. Waarom twijfel je hieraan?

En waar zie je de fiscale waarde bij inventory? De prijs is incl afleverkosten en dus ca € 1000 hoger dan de fiscale waarde.
 
Voorraad nieuw wordt als nieuw verkocht. Dus met nieuw kenteken en 1e tenaamstelling. Waarom twijfel je hieraan?

En waar zie je de fiscale waarde bij inventory? De prijs is incl afleverkosten en dus ca € 1000 hoger dan de fiscale waarde.
Omdat de zichtbare opties exact matchen met mijn bestelling maar de waarde iets van 3000 verschilt, hiervan is ongeveer 1000 de afleverkosten ja. Enige wat ik me voor kan stellen is dat deze al op kenteken stonden maar zijn gecancelled ofzo..
 
Vandaag bij het SeC in Groningen langs geweest om te vragen wat de VIN wisseling voor gevolg heeft. Mijn nieuwe VIN staat blijkbaar op de eerstvolgende boot voor Zeebrugge en de auto wordt op 5 september in Groningen afgeleverd. Daarmee is de toezegging in de mail om te leveren tussen 2 en 9 september nog steeds mogelijk.
Ik ben benieuwd of het zo gaat lopen.
Overigens erg tevreden over de mensen van het SeC in Groningen die mij steeds prima informeren.
 
  • Like
Reactions: Marker78