Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had een afspraak staan voor aflevering van mijn SR+ voor morgenmiddag 22-08 om 16:00 uur.
Helaas vandaag telefonisch contact gehad met Tesla ( zij belden zelf) dat deze afspraak niet door kon gaan, omdat de auto nog niet aanwezig zou zijn in Tilburg.
Nu een nieuwe afspraak gemaakt voor komende maandag.
Ik heb al wel een kenteken doorgekregen.
Jammer genoeg nog een weekend geduld hebben.
 
Hoezo is het een bende? Als Tesla geen VIN had laten zien dan had je dit niet geweten en was er niets aan de hand geweest.

...

Die auto komt echt wel en die komt doordat Tesla auto's niet op bestelling maakt eerder dan bij welk ander merk dan ook. Geduld! Ik snap wel dat de anticipatie groot is.. Maar 't gaat hier soms wel ver :)

Wat bestel proces betreft vind ik het Tesla proces heel helder. De stappen zijn duidelijk, account status is bijgewerkt, en er staat simpelweg 'Nu moet je even wachten totdat je van ons hoort'.
Dat eerste ben ik het mee eens.. zeker als je bedenkt dat een groot deel van de mensen hun VIN weet door de broncode te bestuderen, wat strikt gezien natuurlijk niet 'de bedoeling' is. Voor hetzelfde geld hebben de developers aldaar gewoon een update gedaan waarbij die VINs uit de bron verdwijnen totdat ze ook daadwerkelijk getoond mogen worden :)

Wat dat tweede betreft.. dat is wel lastig kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Ik wacht sinds april zonder enige vorm van communicatie en heb stiekem best wel stress dat het 2020 wordt (en dat zou erg veel impact hebben).
 
  • Informative
Reactions: Danny n
Voor zover ik begrepen heb, worden er in de laatste maand van het kwartaal altijd een stuk meer auto's afgeleverd omdat er dan meer schepen deze kant op komen. Als ik die Google Docs van Tesla Carriers mag geloven, lijkt dat inderdaad wel te kloppen. Levering in elk geval dit jaar zal dan toch wel haalbaar moeten zijn zou je zeggen, anders gaan ze ook een hoop niet blije klanten krijgen...
 
Voor zover ik begrepen heb, worden er in de laatste maand van het kwartaal altijd een stuk meer auto's afgeleverd omdat er dan meer schepen deze kant op komen. Als ik die Google Docs van Tesla Carriers mag geloven, lijkt dat inderdaad wel te kloppen. Levering in elk geval dit jaar zal dan toch wel haalbaar moeten zijn zou je zeggen, anders gaan ze ook een hoop niet blije klanten krijgen...

Klopt. Je kunt dat hier ook mooi zien: Elektrische auto verkoop statistieken

Onderste grafiekje daar laat zien dat het 2 maanden relatief rustig is, en dan een maand enorme piek in Model 3's. Die cyclus herhaalt zich. September zal dus weer druk gaan worden!
 
Hoezo is het een bende? Als Tesla geen VIN had laten zien dan had je dit niet geweten en was er niets aan de hand geweest.
Waarom maakt een wijziging in de toegewezen auto het bestelproces een bende?

Misschien is er wel een order gecancelled, heeft iemand een upgrade of downgrade gedaan, etc. Dan is het niet meer dan logisch dat er wat veranderd in de toewijzing? Als dit nu betekent dat je 'm eerder krijgt, ben je dan blij of juist niet? Andere optie is dat Tesla angstvallig vasthoud aan eenmaal gekoppelde VINs, en dat jouw oude VIN misschien nog op de boot staat terwijl je nieuwe VIN al in Tilburg is. Als je dan je oude had gehouden had je langer mogen wachten.

Met dit "gezeur" werk je alleen maar in de hand dat Tesla informatie gaat achterhouden. Dat zie je al aan de telefonische bereikbaarheid. Er waren hier op 't forum al tientallen mensen die Tesla 2x per week gingen bellen over een status update. Dat zullen er in werkelijkheid dus waarschijnlijk honderden zijn. Dan vind ik het niet zo raar dat je je telefoonlijn dicht gooit.

Was destijds met alleen de S/X niet anders. Toen gingen ook mensen bellen over 'op welke boot sta ik'.. Uiteindelijk gaf Tesla aan dat ze dat niet meer konden zien (wat natuurlijk onzin is), puur om van de telefoontjes af te komen.

Die auto komt echt wel en die komt doordat Tesla auto's niet op bestelling maakt eerder dan bij welk ander merk dan ook. Geduld! Ik snap wel dat de anticipatie groot is.. Maar 't gaat hier soms wel ver :)

Wat bestel proces betreft vind ik het Tesla proces heel helder. De stappen zijn duidelijk, account status is bijgewerkt, en er staat simpelweg 'Nu moet je even wachten totdat je van ons hoort'.

Het is een bende omdat ze hem ontkoppeld hadden nadat ik had aangegeven een week op vakantie te zijn. In mijn mail vroeg ik of ik alvast ingepland kon worden buiten de vakantie om, of dat ik iemand kan machtigen voor t ophalen. Ik dacht toch maar eens te bellen om te vragen hoe het zit en kreeg bovenstaande bevestigd.

Een auto doorschuiven naar de volgende op de lijst is minder werk dan even antwoorden op de mail en iets afspreken met de klant. Dit is waarom ik van mening ben dat het een grote bende is.
 
Last edited:
Het is een bende omdat ze hem ontkoppeld hadden nadat ik had aangegeven een week op vakantie te zijn. In mijn mail vroeg ik of ik alvast ingepland kon worden buiten de vakantie om, of dat ik iemand kan machtigen voor t ophalen.

Een auto doorschuiven naar de volgende op de lijst is minder werk dan even antwoorden op de mail en iets afspreken met de klant. Dit is waarom ik van mening ben dat het een grote bende is.
Op de site ingelogd in je Teslaaccount staat duidelijk dat de persoon de auto moet halen die als geregistreerde in de boeken moet. Dus machtigen is geen optie. Ook staat in de voorwaarden dat een auto die niet binnen 7 dagen van de originele afspraak kan worden opgehaald, wordt doorgeschoven en dan moet je opnieuw gematcht worden.

Je kunt het daar niet mee eens zijn en het onvriendelijk vinden....is wat voor te zeggen. Echter is dit van tevoren aan je gecommuniceerd en dus mag het geen verrassing zijn ;). En als iets volgens standaard procedure verloopt, kan je het moeilijk een zooitje noemen.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Op de site ingelogd in je Teslaaccount staat duidelijk dat de persoon de auto moet halen die als geregistreerde in de boeken moet. Dus machtigen is geen optie. Ook staat in de voorwaarden dat een auto die niet binnen 7 dagen van de originele afspraak kan worden opgehaald, wordt doorgeschoven en dan moet je opnieuw gematcht worden.

Je kunt het daar niet mee eens zijn en het onvriendelijk vinden....is wat voor te zeggen. Echter is dit van tevoren aan je gecommuniceerd en dus mag het geen verrassing zijn ;). En als iets volgens standaard procedure verloopt, kan je het moeilijk een zooitje noemen.
Eens. Maar machtigen kan wel. Ze sturen standaard een dergelijk formulier mee bij de mail met kenteken etc.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Op de site ingelogd in je Teslaaccount staat duidelijk dat de persoon de auto moet halen die als geregistreerde in de boeken moet. Dus machtigen is geen optie.
DIT IS ABSOLUUT ONJUIST. Het is wel degelijk mogelijk om de auto door iemand anders op te laten halen. Je moet dan een machtigingsformulier opsturen. Tesla raadt dat zelfs aan. Of je het wilt is natuurlijk weer wat anders, maar het is je eigen keuze. NB ik heb de auto ook door een vriend laten ophalen.
Edit, gelijk geantwoord met Laurens.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Op de site ingelogd in je Teslaaccount staat duidelijk dat de persoon de auto moet halen die als geregistreerde in de boeken moet. Dus machtigen is geen optie. Ook staat in de voorwaarden dat een auto die niet binnen 7 dagen van de originele afspraak kan worden opgehaald, wordt doorgeschoven en dan moet je opnieuw gematcht worden.

Je kunt het daar niet mee eens zijn en het onvriendelijk vinden....is wat voor te zeggen. Echter is dit van tevoren aan je gecommuniceerd en dus mag het geen verrassing zijn ;). En als iets volgens standaard procedure verloopt, kan je het moeilijk een zooitje noemen.

Dat is inderdaad van tevoren gecommuniceerd. Het alternatief is dus dat je niet op vakantie kunt en een zeer flexibele baan moet hebben, want je wordt soms 4, 5 dagen voor afspraak gebeld / ge-smst. Terwijl zij een uur voor afspraak mogen afzeggen. Dat is toch vreemd?
 
Net 2 vrachtwagens met voornamelijk Tesla 3 modellen tussen Amersfoort en Apeldoorn gezien. De vrachtwagens hadden wel Poolse kentekens. Dus ik heb geen idee waar deze wagens naartoe gaan...
 

Attachments

  • IMG-20190821-WA0022.jpg
    IMG-20190821-WA0022.jpg
    98.8 KB · Views: 60
Mijn ervaringen:
Via LM medio Mei een Long Range RWD besteld in de kleur wit.
In Juni wordt mijn bestelling geannuleerd en de keuze voorgelegd voor een AWD kleur zwart met korting of een SR+.
Ik ben er niet op ingegaan.
Het bleek een goede keuze te zijn; ik heb vandaag een Long Range RWD in mijn voorkeur kleur wit op kunnen halen.
Afwikkeling ging prima. Vorige week werd afspraak ingepland voor vandaag.
Auto rijdt prima alleen aan de afwerking kun je wel zien dat het kwalitatief beter kan.
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Leverestrictie houdt in dat ze pas na 2-9 gaan kijken of er een auto beschikbaar is.

Dat is wel apart; in de email van Tesla van een tijd terug stond dit:

"Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 02/09/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.
"