Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Unfortunately Tesla VINs are assigned in blocks, and jump around, with some later manufacturing dates having having lower VINs. So you cannot determine the build date from that. You can contact your delivery advisor for the actual build date.

Also sometimes a car will come in with some minor delivery damage, or be rejected by the original purchaser, and go out for repairs. When done, it can go into inventory. I would not personally have any hesitation in taking one of these, subject to the standard inspection at delivery time.
 
Oke vraagje.
Je hebt besteld en een vin in source
wanneer krijg je je kenteken? hoeveel dagen voor aflevering?
Na je eind factuur of hoe zit het?

Zelfs Elon en God weten dat niet o_O
dat is bij iedereen anders lijkt wel. Wat bij mij was:
toen ik eenmaal een vin in broncode vond, kreeg ik binnen een week een afleverafspraak en de vin zichtbaar.
factuur kreeg ik gisterochtend, de afspraak stond voor maandag a.s.
Kenteken kreeg ik gisteravond
Afspraak is verzet naar woensdag.

maar dit is bij iedereen anders.
 
  • Like
Reactions: BooN-R010
Oke vraagje.
Je hebt besteld en een vin in source
wanneer krijg je je kenteken? hoeveel dagen voor aflevering?
Na je eind factuur of hoe zit het?

Zelfs Elon en God weten dat niet o_O
dat is bij iedereen anders lijkt wel.
Ter illustratie: vond de eerste eindfactuur ruim twee weken geleden in mijn account. Met VIN. Inmiddels twee weken, twee VIN's en drie eindfacturen verder. VIN nog steeds alleen in de source-code zichtbaar. Geen e-mails of andere signalen van aflevering ontvangen. Bestel- en afleverproces is een chaos. Ze doen maar wat. Lijkt een beetje op hoe de customer interface is georganiseerd. En de productie
 
  • Funny
Reactions: BooN-R010
Oke vraagje.
Je hebt besteld en een vin in source
wanneer krijg je je kenteken? hoeveel dagen voor aflevering?
Na je eind factuur of hoe zit het?

Heb je ooit een VIN opgezocht in de source code voor een ander merk ? Ik vind dit gewoon onzinnig, het zorgt voor nog meer ongeduld/onbegrip en het zorgt voor een overbelasting van de Tesla service waardoor mensen met echte problemen niet tijdig geholpen worden.

Bij de bestelling is er vermeld in welke maand je de wagen kan verwachten. Van zodra jouw bestelling gekoppeld is aan een wagen, en ze beter kunnen inschatten in welke week de wagen zal beschikbaar zijn, word je gecontacteerd door Tesla. Zo eenvoudig is het. Pas indien je merkt dat je nog niet gecontacteerd bent op het einde van de maand waarin je de auto mocht verwachten, dan zou ik Tesla proberen te contacteren of eens in een SeC binnenspringen.

En komt de wagen wat vroeger dan verwacht, dan is het een leuke extra. Je zal er dan in ieder geven een beter gevoel aan overhouden dan nu weken/maanden gefrustreerd rond te lopen omdat je een VIN gevonden hebt maar geen exacte leveringsdatum.
 
Nu al 4 keer te horen gekregen via sms dat de levering niet doorgaat, drie weken wordt ik aan het lijntje gehouden, krijg geen medewerker te spreken. (Na een uur in de wacht te hebben gestaan ) heeft iedereen hier last van of ben ik een uitzondering, mijn enthousiasme begint aardig op de proef te worden gesteld namelijk ?
 
Heb je ooit een VIN opgezocht in de source code voor een ander merk ? Ik vind dit gewoon onzinnig, het zorgt voor nog meer ongeduld/onbegrip en het zorgt voor een overbelasting van de Tesla service waardoor mensen met echte problemen niet tijdig geholpen worden.

Bij de bestelling is er vermeld in welke maand je de wagen kan verwachten. Van zodra jouw bestelling gekoppeld is aan een wagen, en ze beter kunnen inschatten in welke week de wagen zal beschikbaar zijn, word je gecontacteerd door Tesla. Zo eenvoudig is het. Pas indien je merkt dat je nog niet gecontacteerd bent op het einde van de maand waarin je de auto mocht verwachten, dan zou ik Tesla proberen te contacteren of eens in een SeC binnenspringen.

En komt de wagen wat vroeger dan verwacht, dan is het een leuke extra. Je zal er dan in ieder geven een beter gevoel aan overhouden dan nu weken/maanden gefrustreerd rond te lopen omdat je een VIN gevonden hebt maar geen exacte leveringsdatum.
Het opzoeken van een VIN kost Tesla geen tijd of energie. We doen dit alleen omdat Telsa een drama maakt van het koopproces. Dit is niet de eerste dure auto waarin ik investeer. Bij andere merken krijg je na de bestelling direct al te horen wat de productiedatum is en wordt je netjes op de hoogte gehouden en kan je gewoon de dealer bellen of bezoeken. En dan krijg je nog antwoord ook.

Op dit forum wordt ook vaak de vergelijking gemaakt met de Kona of andere EV's met fatsoenlijke range. Ja, daar moet je een jaar op wachten. Maar dat wordt je keurig verteld als je de auto bestelt. Toen ik mijn auto bestelde werd mij augustus voorgespiegeld als leverdatum. In grote letters op de site en ook bij Tesla Duiven. Niet alleen gaat dat niet gehaald worden, er is geen enkele vorm van communicatie over wat het wel wordt mogelijk. Dus gaan we zelf zoeken, gaan we bellen, bezoeken, klagen. En dát kost tijd en geld. Het gaat allemaal om het managen van verwachtingen.
 
Heb je ooit een VIN opgezocht in de source code voor een ander merk ? Ik vind dit gewoon onzinnig, het zorgt voor nog meer ongeduld/onbegrip en het zorgt voor een overbelasting van de Tesla service waardoor mensen met echte problemen niet tijdig geholpen worden.

Bij de bestelling is er vermeld in welke maand je de wagen kan verwachten. Van zodra jouw bestelling gekoppeld is aan een wagen, en ze beter kunnen inschatten in welke week de wagen zal beschikbaar zijn, word je gecontacteerd door Tesla. Zo eenvoudig is het. Pas indien je merkt dat je nog niet gecontacteerd bent op het einde van de maand waarin je de auto mocht verwachten, dan zou ik Tesla proberen te contacteren of eens in een SeC binnenspringen.

En komt de wagen wat vroeger dan verwacht, dan is het een leuke extra. Je zal er dan in ieder geven een beter gevoel aan overhouden dan nu weken/maanden gefrustreerd rond te lopen omdat je een VIN gevonden hebt maar geen exacte leveringsdatum.
Hoi Paco,

Je hebt helemaal gelijk met wat je zegt geen stress en bellen heeft ook geen zin.
Maar het wachten en hoe iedereen erop reageert maakt het wel grappig en apart.
Ik vind het bijzonder dat iedereen zich zo laat meenemen door het Tesla virus
 
  • Like
Reactions: Paco