Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog niemand ervaringen bij amsterdam? Waren toch al wat auto's gepland?

Vandaag opgehaald, geheel volgens de planning. Heb vorige week mijn sms gekregen en uiteindelijk mijn timeslot verplaatst met 3 uurtjes (op mijn verzoek.

Aankomst
Vanaf Amsterdam Sloterdijk schijnen er shuttles te rijden naar de terminal. Ik moest echter mijn lease inleveren en heb dat gedaan bij ASN in de buurt en vandaar een Uber besteld.
Dan kom je aan bij de maltaweg 3 en kon ik direct doorlopen naar de check-in.

Check-in
Je laat hier even je rijbewijs zien en daarna is het een kwestie van een krabbel zetten. Daarna geven ze je aan in welke rij je auto zich bevindt en dan mag je er zelf naar toe lopen. Het is allemaal op loop afstand, dus geen shuttles naar je auto oid.

Inspectie
Dan kom je bij je auto. Sleutels liggen er al in en de deuren staan zijn open. Je kan dan alles inspecteren en als er iets is staan er vriendelijke gasten (heb geen dames gezien buiten) die je verder kunnen helpen.
Bij mij zat een lijst van het portier niet goed, lakschade voorop in een hoekje van een kap en lakschade bij de scharnieren van de achterdeur.
De lijst werd direct bijgesteld door een medewerker. Van de lakschade werden foto’s gemaakt en daar moet ik nog een afspraak voor maken.
Voor mij was het dus wel zeker waard om de auto goed te inspecteren.

Check-out
Dan kun je weg rijden en moet je nog even langs een tent en je tenaamstellingsbewijs laten zien (wat je bij de check-in hebt gekregen).
En dan is het genieten maar. MAN, wat een heerlijke bak!

Ik vind het een hele fijne manier en werkte goed voor mij. Ik kan me voorstellen dat als het regent het net wat minder chill is en dat je dan graag een paraplu mee neemt.

Overall ben ik ontzettend tevreden met de hele Tesla service. Je leest voldoende horror verhalen, maar misschien ook goed om te weten dat het ook vlekkeloos kan verlopen.

Thanks Tesla medewerkers die dit forum ook volgen :)
 
When did you guys order? I am also living in The Netherlands, but they are telling me that it's going to take till mid-November :(
I did make the order on mid-September
Also, is there any way to make the order delivery quicker? :) I can't stop thinking about the car heheheh :)

Try to get an inventory car, but ask your sales agent. The 'immediately available' list on the site doesn't mean much. That list also contains cars that are still in the US.
 
Try to get an inventory car, but ask your sales agent. The 'immediately available' list on the site doesn't mean much. That list also contains cars that are still in the US.

Sadly seems like it could be true... I just called them because there was a car that is showing in The Netherlands in the website as inventory car and as the same as the one I ordered, and they told me that they couldn't match me with the car because there is an automatic system that they can't change... :( I hope my car arrives before december...
 
Overall ben ik ontzettend tevreden met de hele Tesla service. Je leest voldoende horror verhalen, maar misschien ook goed om te weten dat het ook vlekkeloos kan verlopen.

Vlekkeloos was het natuurlijk geweest als er niks mis was met je lijst en je lak. Nu moet je toch weer terug om je lak te laten fixen. Als kritische lezer valt het me wel op dat de 'goed nieuws'-opleververhalen toch wel vaak een 'behalve een paar opleverpunten'-opmerking bevatten. Het verbaast me dan een beetje dat dit dus blijkbaar de nieuwe standaard is.

Bij mijn vorige auto's (allemaal nieuw aangeschaft) is het nooit voorgekomen dat de lak niet goed was, lijsten versteld moeten worden, panel gaps onevenredig waren of kofferbakken niet sloten. Hoewel het vast allemaal (eenvoudig) gefixt wordt/kan worden, sta ik er toch wel een beetje versteld van dat men dit allemaal bij een 60k+ auto 'vlekkeloos' noemt.
 
Ben het wel met je eens. Heb er tijdens de oplevering wel wat over gezegd, redelijk genuanceerd, maar kreeg de opmerking terug dat ze voor mij wel 10 anderen hadden. Had ook anders geformuleerd kunnen worden denk ik zo.

Bij mij is de linker buitenspiegel niet helemaal afgelakt. Cannot be unseen als je het eenmaal in de gaten hebt. Verder ook nog wat kleine lak issues. Het meest vervelende vind ik eigenlijk dat er misschien nog potentiele dingen zijn die ik *nu* over het hoofd heb gezien, en misschien later alsnog tegen kom.
 
Ben het wel met je eens. Heb er tijdens de oplevering wel wat over gezegd, redelijk genuanceerd, maar kreeg de opmerking terug dat ze voor mij wel 10 anderen hadden. Had ook anders geformuleerd kunnen worden denk ik zo.

Bij mij is de linker buitenspiegel niet helemaal afgelakt. Cannot be unseen als je het eenmaal in de gaten hebt. Verder ook nog wat kleine lak issues. Het meest vervelende vind ik eigenlijk dat er misschien nog potentiele dingen zijn die ik *nu* over het hoofd heb gezien, en misschien later alsnog tegen kom.
Kreeg als reactie van Tesla op probleem die ik de dag na levering zag en meldde dat melden van beschadigde delen binnen 160 km of 7 dagen na levering moet plaatsvinden.
En dat SC dit niet accepteert zonder melding door Delivery (doordat die overbelast is gaat dit niet altijd goed).

Dit is in strijd met het BW art. 7.17. Een non-conformiteit moet binnen ‘bekwame tijd’ na ontdekking gemeld worden. Letterlijk staat er in de wet dat een melding binnen 2 maanden na ontdekking tijdig is.
De bewijslast ligt bij de verkoper als het product binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont. De wet gaat er dan vanuit dat het gebrek al bij aankoop aanwezig was. Als de verkoper vindt dat het product niet gebrekkig is, moet hij dat bewijzen.
Dit is voor consumenten, niet van toepassing voor B2B en Tesla zou bij lease kunnen beargumenteren dat het B2B is, maar denk niet dat een rechter dit zal volgen omdat eindgebruiker een consument is.
Andere argumentatie van Tesla is dat slecht sluitende deuren, naden, ongespoten delen etc. binnen de toleranties liggen. Dat is lastiger te beargumenteren, alhoewel het statement zelf in de rechtbank mager is zonder onderbouwing wat die toleranties dan zijn en waarom het dan erbuiten ligt. Bewijslast ligt immers bij leverancier/producent.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Ja, maar dat dus. Dat gaat gewoon niet werken als het bewolkt is en regent. Dat 160km / 7 dagen verhaal is natuurlijk maar raar en houdt juridisch geen stand, maar je moet je gelijk maar proberen te halen mocht je nog wat tegen komen. Daar zie ik 't meeste tegen op. Ondertussen nog een hele rits krasjes tegen gekomen op de motorkap. Die heb ik vrijdag, ondanks het stralende zonnetje, gemist. Nu 4 dagen en 1000km verder. Ga toch maar eens contact opnemen.

(verder wel een vette bak hoor :))
 
Ja als het regent kun je je lak nooit goed inspecteren en als je een einde dag delivery hebt de komende maanden helemaal niet... Of er zou een mooie bouwlamp erop moeten staan dan lukt het wel
Ik ga het zo goed en kwaad mogelijk doen t.z.t. maar daarnaast gaat hij zo snel mogelijk naar een detailer om er ook een glascoating op aan te laten brengen. Als er dan imperfecties op zitten worden die er eerst uitgehaald