Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
6ABAB454-8010-47F5-A644-856BFB0CFBD7.jpeg 78D8338F-9539-4E43-9192-A10073A6EF70.jpeg
6B4AAB5B-942D-4D0C-B53F-5324CC4D992B.jpeg

Vorige week donderdag in Amsterdam geweest. Met regen en invallende duisternis, lastig de lak te checken maar gelukkig geen tekortkomingen. Enkel wat punten waar nog lijm zat van de folie. Het kofferbak deksel zit niet helemaal mooi uitgelijnd, is nog bijgesteld maar moet volgens de monteur ‘eerst even werken’ nu. Sommige panelen sluiten niet helemaal top, maar binnen de 4 mm. Enfin, het is natuurlijk ook een Amerikaanse auto qua afwerking, is niet anders! Overigens ook geen mat in de kofferbak.

Het rijden is SUPER! De LR rijdt heerlijk. Heel direct en scherp te sturend, enorm veel mechanische grip voelbaar. Erg sportief! Totaal geen wielspin op nat wegdek. Lekkere stoelen die goed instelbaar zijn. Bediening heel helder en snel onder de knie. Comfort valt me heel erg mee in positieve zin. Geen gerammel of gestuiter, gaat mooi comfortabel over drempels heen.

Tot dusver enkel deze nadelen gemerkt:

- Bandengeluid is echt behoorlijk aanwezig, meer vergeleken met onze plug-ins (C350e en V60 D6 PIH). Die reden ook 100-120 km/u op de elektromotor en hadden minder bandengeruis. Ik denk dat de Tesla significant minder geïsoleerd is. Wij hebben de 19” wielen eronder, mss wordt het beter bij de volgende set banden (anders dan Hankook). Wat zijn jullie ervaringen met het bandengeluid?

- Autopilot inschakelen als je nog niet 100% van baan gewisseld bent gaat erg bruut. Hij duwt je dan in 1x op stuurassistentie naar het midden van de baan. Oplossing is eerst volledig wisselen en dan pas weer AP inschakelen. Buiten dat vindt ik de AP heel betrouwbaar (hebben dus niet FSD).

Al met al zeer tevreden, rijden is een feest!
 
  • Like
Reactions: dannyij
Zaterdagmiddag ook mijn M3 LR AWD in Amsterdam mogen ophalen. Een erg aparte, maar wel soepele ervaring; even bij aankomst m'n rijbewijs laten zien om het RDW-formulier met de overschijvingscode te ontvangen en daarna 'gewoon even uit de rij' de auto pakken. Als er niks is is dat ook het enige contact met een andere mens in het hele orderproces :)

Ik had mijn vrouw meegenomen voor de kritische blik (voor mij is alles al snel 'prima hoor') en die wilde er zeker van zijn dat alles wat we zagen geen kras was, dus toch maar een van de vele bijzonder behulpzame mensen die rondliepen gevraagd. Hij verzekerde ons ervan dat de 'krassen' die we zagen gewoon opgedroogde 'polish' was dat strepen had achtergelaten door de vele regenval en bood aan om de auto ter plekke opnieuw te polishen. Hij bleek (uiteraard) gelijk te hebben, van de krassen was niets meer te bekennen.

Wel bleek tijdens transport een speakertje rechts in de deur losgeraakt, maar die kon er gewoon weer in geklikt worden. Omdat we door dit alles al snel aan de praat raakten met de mensen van Tesla hebben we er uiteindelijk wel een uurtje over gedaan ofzo, maar dit was eerder positief dan negatief.

Al met al hebben we (een beetje opgejut door de negatieve berichtgeving uit het verleden) met een haast onrealistisch kritische blik gekeken naar de auto en het opleverproces en kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat alles super in orde is. Ook de panel gaps zijn alsof deze met de meetlat zijn versteld, zo strak zijn ze niet op m'n Nissan Leaf (waarbij ik er overigens ook pas naar keek toen Tesla er zo over in opspraak was gekomen, daarvoor was het me nooit opgevallen dat ze daar een klein beetje scheef waren)

En nu lekker genieten, beetje jammer dat m'n vrouw hem meteen heeft ingepikt... dat had ik kunnen zien aankomen natuurlijk :D
 
  • Like
Reactions: Nexus
View attachment 460884 View attachment 460886 View attachment 460885


Tot dusver enkel deze nadelen gemerkt:

- Bandengeluid is echt behoorlijk aanwezig, meer vergeleken met onze plug-ins (C350e en V60 D6 PIH). Die reden ook 100-120 km/u op de elektromotor en hadden minder bandengeruis. Ik denk dat de Tesla significant minder geïsoleerd is. Wij hebben de 19” wielen eronder, mss wordt het beter bij de volgende set banden (anders dan Hankook). Wat zijn jullie ervaringen met het bandengeluid?


Al met al zeer tevreden, rijden is een feest!

ik vind de hancook 19” ook heel erg aanwezig. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen na bandenwissels
 
Vanmiddag mijn SR+ opgehaald in Tilburg. Afspraak om 14u, maar dat duurde wat lang. Kennelijk was er een printer probleem. Uiteindelijk 1,5 uur gewacht. Toen met de shuttle bus naar het parkeerterrein gebracht. De instructies van de bus chauffeuse waren kort en krachtig. Ze stonden op kleur gesorteerd, dus snel gevonden. Paar kleine dingetjes gevonden, maar niets ernstigs. Afspraak met service afdeling volgt. Moest wel vrij snel aan de supercharger, want maar 36% opgeladen.
allemaal een beetje knullig, maar het is natuurlijk een gekkenhuis. En het is een heerlijke auto.

oh ja: een ding wat ik niet laat fixen: er is een verkeerde kentekenhouder gemonteerd. Staat “all wheel drive” op. Laat ik maar zo ;-)
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
ik vind de hancook 19” ook heel erg aanwezig. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen na bandenwissels
Van 18” met Michelins naar 19”Conti silent was een ruime verbetering, maar een M3 blijft wat rumoerig. Vooral de AWD. Die motor en aandrijving bij je voeten blijf je horen.
Overigens leek het wel of het geluid minder werd na een paar duizend kilometer, of was dat gewoon wennen? :cool:
 
Van 18” met Michelins naar 19”Conti silent was een ruime verbetering, maar een M3 blijft wat rumoerig. Vooral de AWD. Die motor en aandrijving bij je voeten blijf je horen.
Overigens leek het wel of het geluid minder werd na een paar duizend kilometer, of was dat gewoon wennen? :cool:
Blijft toch apart. Rij een AWD met 18” Aero Michelin. Vandaag nog veel gelegenheid gehad om goed te luisteren tijdens wat langere snelwegritten in goed weer met weinig wind of regen. Ik vind mijn auto echt verbluffend stil. Windgeruis is het meest hoorbaar. Daaronder de bastonen van de banden. Maar alles op laag volume. Radio staat op standje babyoortjes en kan het prima volgen. Blijkbaar zijn er grote verschillen tussen de auto’s. En geluid is natuurlijk vreselijk subjectief.
 
Blijft toch apart. Rij een AWD met 18” Aero Michelin. Vandaag nog veel gelegenheid gehad om goed te luisteren tijdens wat langere snelwegritten in goed weer met weinig wind of regen. Ik vind mijn auto echt verbluffend stil. Windgeruis is het meest hoorbaar. Daaronder de bastonen van de banden. Maar alles op laag volume. Radio staat op standje babyoortjes en kan het prima volgen. Blijkbaar zijn er grote verschillen tussen de auto’s. En geluid is natuurlijk vreselijk subjectief.
Wat ik diverse berichten lees op diverse Tesla fora is dat de 19 inch banden/wielen meer rij geluid maken dan 18 inch banden/wielen. Dat was voor mij de reden om voor 18 inch LM velgen te gaan.
 
Gister slechts 259 op naam gezet. Valt me tegen voor de laatste dag.

Totaal in september: 5.778

Ik veronderstel dat het “op naam zetten” niet volledig gelijk loopt met het afleveren van een wagen ?

In België hebben we een ander systeem waarbij de nummerplaat gekoppeld is aan een natuurlijke of rechtspersoon, en niet aan het voertuig. Bij ons is er dus steeds eerst de inschrijving en pas nadat je die documenten -en eventueel de nieuwe nummerplaat- hebt ontvangen, kan je het voertuig gaan ophalen. Daar zitten dus meestal enkele dagen tussen.
 
Ik veronderstel dat het “op naam zetten” niet volledig gelijk loopt met het afleveren van een wagen ?

In België hebben we een ander systeem waarbij de nummerplaat gekoppeld is aan een natuurlijke of rechtspersoon, en niet aan het voertuig. Bij ons is er dus steeds eerst de inschrijving en pas nadat je die documenten -en eventueel de nieuwe nummerplaat- hebt ontvangen, kan je het voertuig gaan ophalen. Daar zitten dus meestal enkele dagen tussen.

Naar wat ik gelezen heb hier, werd de tenaamstelling regelmatig op de afleverdag gedaan, in ieder geval in rustigere periodes (lees eerste 2,5 maanden van kwartaal, max ~100 per dag).

Haalde mijne op op een dag dat er 350 tenaamgesteld werden volgens RDW, maar volgens de medewerker die dag 500+ afleveringen waren. Mijne was ook 4 dagen voor de aflevering tenaamgesteld (lease)