even mijn ervaringen / tips delen qua aflevering, of eigenlijk, qua niet-aflevering:
mail gehad voor levering vandaag 11u, lokatie Koopman terminal amsterdam. Ruim op tijd aanwezig (10.30u): openbaar vervoer ging soepeltjes. Rustig aangemeld, geen problemen tot zover. Na een uur toch maar eens weer in de rij gestaan om de status op te vragen: ze waren ermee bezig. Dus hops, weer braaf terug wachten. Dit tafereel heeft zich zo'n 10 keer herhaald .... een bloemlezing aan gemelde redenen waarom het zo lang duurde:
- er zouden krassen op de auto zitten, wordt momenteel gepolijst
- de auto staat in de wasstraat
- de auto moet van het andere veld komen
- ik moet even rustig wachten
- etc
na een paar uur wachten heb ik stelselmatig om het kwartier aan de balie gestaan. Om 15u onverrichter zake naar huis gegaan, werkelijke reden: ze hebben geen kentekenplaten. Dit terwijl ik het kentekenbewijs al thuis heb gekregen van de RDW..... In totaal dus 4,5 uur voor nop daar gestaan, plus reistijd.. Maandag wordt de auto aan huis afgeleverd (eerst zien dan geloven).
Tips derhalve:
- vertrouw de baliemedewerkers niet blindelings, uiteindelijk is mij een hoop lariekoek voorgehouden
- durf rustig te escaleren, als je dit niet doet kan je volgens mij daar écht de hele dag zitten (vanaf volgende week 500+ leveringen per dag)
- vermoed je een probleem, doorschakelen naar de leidinggevende
- neem wat te eten mee....
- je bent echt een nummer als je moet wachten: elk half uur zie je weer een nieuwe lichting binnengekomen, dan gebeurt er dus niets met jouw casus.
- en bovenal: vragen, vragen, vragen en nog eens vragen.