Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig dat het Fake news was... De Cosmos schijnt de 6de om 6.00 uur local time te vertrekken... Beetje gas geven dan haalt hij de Jasper in.... Van de Jasper zijn al VIN nr uitgedeeld... volgens mij vanaf als ze door het Panama kanaal geweest zijn worden er VIN's uitgedeeld... Collega van mij kreeg 29-10 mail met VIN en kreeg eergisteren sms dat hij aanstaande vrijdag mag ophalen in Amsterdam. Die heeft dus op Grand Pioneer gestaan... Bij hem was de VIN mail dus paar dagen voordat de boot in Zeebrugge kwam.
 
Dat is toch al bezig? Er zijn de laatste paar dagen een slordige 1000 wagens uitgeleverd. Daar komen voor dat de Jasper Arrow aankomt volgens mij nog gemakkelijk een paar duizend bij. Wel zijn veel van de afleveringen dit kwartaal voor leasemaatschappijen die dan pas in de loop van volgend jaar 'echte' klanten zoeken voor die wagens. Vandaar dat je dit kwartaal verhoudingsgewijs minder berichten over aflevering zal lezen op het forum.
 
Vandaag die van mij aan de beurt. Franco thuis bezorgd. Leve Arval :D

App is gekoppeld, dus ik kan zien dat hij nog steeds in de haven staat. Waar wachten ze nog op!



Summon... hoe werkt dat..? :cool:
Grappig mijn app werd gisteren pas gekoppeld op het moment van levering, was wat te vroeg dus kon alleen de keycards gebruiken :) en pas toen het levertijdstip gepasseerd was werkte de app.
Er staan een heleboel wagens klaar achter het aflever gebied waar de auto's voor de aflevering van die dag in rijtjes geparkeerd staan. De hele operatie loopt soepeltjes en medewerkers zijn vriendelijk, behulpzaam en staan er ontspannen en vrolijk bij (ondanks de regen van gisteren).
Had zelf totaal geen issues, auto schoon en alles is meegeleverd. Nu alleen wachten op de software update de wagen staat nog op v9
 
  • Like
Reactions: RefleCs
Grappig mijn app werd gisteren pas gekoppeld op het moment van levering, was wat te vroeg dus kon alleen de keycards gebruiken :) en pas toen het levertijdstip gepasseerd was werkte de app.
Er staan een heleboel wagens klaar achter het aflever gebied waar de auto's voor de aflevering van die dag in rijtjes geparkeerd staan. De hele operatie loopt soepeltjes en medewerkers zijn vriendelijk, behulpzaam en staan er ontspannen en vrolijk bij (ondanks de regen van gisteren).
Had zelf totaal geen issues, auto schoon en alles is meegeleverd. Nu alleen wachten op de software update de wagen staat nog op v9
Dat de app pas werkt als je de auto ontvangen hebt is niet zo dom. Anders staat het hele veld te claxonneren voor en tijdens aflevering.
 
even mijn ervaringen / tips delen qua aflevering, of eigenlijk, qua niet-aflevering:

mail gehad voor levering vandaag 11u, lokatie Koopman terminal amsterdam. Ruim op tijd aanwezig (10.30u): openbaar vervoer ging soepeltjes. Rustig aangemeld, geen problemen tot zover. Na een uur toch maar eens weer in de rij gestaan om de status op te vragen: ze waren ermee bezig. Dus hops, weer braaf terug wachten. Dit tafereel heeft zich zo'n 10 keer herhaald .... een bloemlezing aan gemelde redenen waarom het zo lang duurde:

- er zouden krassen op de auto zitten, wordt momenteel gepolijst
- de auto staat in de wasstraat
- de auto moet van het andere veld komen
- ik moet even rustig wachten
- etc

na een paar uur wachten heb ik stelselmatig om het kwartier aan de balie gestaan. Om 15u onverrichter zake naar huis gegaan, werkelijke reden: ze hebben geen kentekenplaten. Dit terwijl ik het kentekenbewijs al thuis heb gekregen van de RDW..... In totaal dus 4,5 uur voor nop daar gestaan, plus reistijd.. Maandag wordt de auto aan huis afgeleverd (eerst zien dan geloven).

Tips derhalve:
- vertrouw de baliemedewerkers niet blindelings, uiteindelijk is mij een hoop lariekoek voorgehouden
- durf rustig te escaleren, als je dit niet doet kan je volgens mij daar écht de hele dag zitten (vanaf volgende week 500+ leveringen per dag)
- vermoed je een probleem, doorschakelen naar de leidinggevende
- neem wat te eten mee....
- je bent echt een nummer als je moet wachten: elk half uur zie je weer een nieuwe lichting binnengekomen, dan gebeurt er dus niets met jouw casus.
- en bovenal: vragen, vragen, vragen en nog eens vragen.
 
even mijn ervaringen / tips delen qua aflevering, of eigenlijk, qua niet-aflevering:

mail gehad voor levering vandaag 11u, lokatie Koopman terminal amsterdam. Ruim op tijd aanwezig (10.30u): openbaar vervoer ging soepeltjes. Rustig aangemeld, geen problemen tot zover. Na een uur toch maar eens weer in de rij gestaan om de status op te vragen: ze waren ermee bezig. Dus hops, weer braaf terug wachten. Dit tafereel heeft zich zo'n 10 keer herhaald .... een bloemlezing aan gemelde redenen waarom het zo lang duurde:

- er zouden krassen op de auto zitten, wordt momenteel gepolijst
- de auto staat in de wasstraat
- de auto moet van het andere veld komen
- ik moet even rustig wachten
- etc

na een paar uur wachten heb ik stelselmatig om het kwartier aan de balie gestaan. Om 15u onverrichter zake naar huis gegaan, werkelijke reden: ze hebben geen kentekenplaten. Dit terwijl ik het kentekenbewijs al thuis heb gekregen van de RDW..... In totaal dus 4,5 uur voor nop daar gestaan, plus reistijd.. Maandag wordt de auto aan huis afgeleverd (eerst zien dan geloven).

Tips derhalve:
- vertrouw de baliemedewerkers niet blindelings, uiteindelijk is mij een hoop lariekoek voorgehouden
- durf rustig te escaleren, als je dit niet doet kan je volgens mij daar écht de hele dag zitten (vanaf volgende week 500+ leveringen per dag)
- vermoed je een probleem, doorschakelen naar de leidinggevende
- neem wat te eten mee....
- je bent echt een nummer als je moet wachten: elk half uur zie je weer een nieuwe lichting binnengekomen, dan gebeurt er dus niets met jouw casus.
- en bovenal: vragen, vragen, vragen en nog eens vragen.

Bizar proces. Zorg dat je de Model 3 ontvangst checklist gereed hebt en zorgvuldig naloopt, ook al leveren ze aan huis. Sterkte met de levering!
 
even mijn ervaringen / tips delen qua aflevering, of eigenlijk, qua niet-aflevering:

mail gehad voor levering vandaag 11u, lokatie Koopman terminal amsterdam. Ruim op tijd aanwezig (10.30u): openbaar vervoer ging soepeltjes. Rustig aangemeld, geen problemen tot zover. Na een uur toch maar eens weer in de rij gestaan om de status op te vragen: ze waren ermee bezig. Dus hops, weer braaf terug wachten. Dit tafereel heeft zich zo'n 10 keer herhaald .... een bloemlezing aan gemelde redenen waarom het zo lang duurde:

- er zouden krassen op de auto zitten, wordt momenteel gepolijst
- de auto staat in de wasstraat
- de auto moet van het andere veld komen
- ik moet even rustig wachten
- etc

na een paar uur wachten heb ik stelselmatig om het kwartier aan de balie gestaan. Om 15u onverrichter zake naar huis gegaan, werkelijke reden: ze hebben geen kentekenplaten. Dit terwijl ik het kentekenbewijs al thuis heb gekregen van de RDW..... In totaal dus 4,5 uur voor nop daar gestaan, plus reistijd.. Maandag wordt de auto aan huis afgeleverd (eerst zien dan geloven).

Tips derhalve:
- vertrouw de baliemedewerkers niet blindelings, uiteindelijk is mij een hoop lariekoek voorgehouden
- durf rustig te escaleren, als je dit niet doet kan je volgens mij daar écht de hele dag zitten (vanaf volgende week 500+ leveringen per dag)
- vermoed je een probleem, doorschakelen naar de leidinggevende
- neem wat te eten mee....
- je bent echt een nummer als je moet wachten: elk half uur zie je weer een nieuwe lichting binnengekomen, dan gebeurt er dus niets met jouw casus.
- en bovenal: vragen, vragen, vragen en nog eens vragen.
Blijkt weer waarom ze de mobile app niet activeren voor afleveren. Je kunt dan je auto terugvinden en je hebt dan snel helder wat het probleem is waarom ze niet kunnen leveren. Bij schade is dan de vraag of je hem nog wel wilt laten afleveren.