Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik herken precies wat he zegt. Ik reed ook een golf gte en die kuipstoeltjes waren heerlijk :) de stoelen in de tesla zijn zeker comfortabel maar missen net dat beetje grip.

Hoe ervaar je de kwaliteit van het leer? Dat is iets wat ook wel wat beter voor elkaar was in de vw. K heb nu al krassen op de achterbank waar de gordel overheen loopt. Nog geen 1000km gereden :/

Ik had geen leer in de GTE (was die optie er wel?). Wel in auto daarvoor. Dat was volgens mij echt leer, dat van de Tesla niet. Zit het verschil in denk ik.
 
Afgelopen vrijdag mijn Model 3 SR+ opgehaald. Ik was een kwartier te vroeg. Papierwerk afgehandeld, en toen moest ik even wachten. Een kwartiertje na de oorspronkelijke levertijd werd ik door de baliemedewerker opgezocht en was het zover: ik kon mijn auto gaan zoeken! Duurde dankzij de goede aanwijzing niet lang, ondanks de vele G-XXX-NT platen op het terrein. Auto zag er netjes uit. Geen noemenswaardige zaken. De volgende dag met beter licht ontdekte ik wel een lichte kleurafwijking in de lak, en zag ik wat condensatie in een remlicht. Verder ontbreekt er volgens mij een plastic ‘schroefkapje’ in de achterbak. Ik rij deze week nog even langs het service center in Den Haag om deze zaken te bespreken.

Aangezien ik geen testrit in een SR+ had gemaakt, was het even afwachten of de rijprestaties en audio naar wens waren. Absoluut! Ik kom uit een Golf GTE en hoewel die al vlot was en rijgedrag had van grotere auto’s uit een duurdere klasse (dankzij de accu), is de Model 3 letterlijk van een hele andere klasse. Ook de SR+ dus. Het audiosysteem is ook meer dan goed. Ik heb de indruk dat het iets minder vol klinkt dan in de GTE, maar het verschil is heel klein. De geluidsisolatie is ook dik in orde. Ik was zeer te spreken over de stilte in de GTE, maar heb toch onderschat hoeveel stiller het is als het geluid van een benzinemotor ontbreekt. Het is heerlijk stil tijdens het rijden, en in combinatie met de subtiele adaptive cruisecontrol (veel beter dan die in GTE) of volledige Autopilot is een tochtje maken met de Model 3 een serene, rustgevende ervaring. Enige dat ik mis zijn de sportstoelen, maar omdat de auto veel minder helt in bochten dan de GTE heb je de zijsteun minder nodig.

Kortom, een goede aflever ervaring en een tevreden Model 3 rijder!

Eerder vandaag langs het service center in Den Haag gegaan. Was meteen aan de beurt. De vreemde, lichte plek in de lak is een bezoek aan de detailer waard constateerde de medewerker al vlot. Schroefdopje in achterbak ontbrak ook bij showroom M3, dus dat hoort zo. Ach , kniesoor die er op let. Condens in achterlicht kan voorkomen (achterlicht is geventileerd namelijk, zo zei de medewerker), en zo lang er geen water in komt te staan ook normaal. Ach ja, ik heb bij mijn vorige auto’s nooit naar de achterlichten gekeken dus ik vind het wel best.
 
Mijn neef had al een grijze, zwart vond ik te duur, wit zie je straks te veel en rood vind ik zelf niet mooi ;) Dus dan blijft er maar 1 kleur over haha.

Mooi, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Eerder al zwarte en grijze auto's gereden. Toen ik de M3 bestelde werd wit plots de standaard. Zwart en wit zullen idd wel de meest voorkomende kleuren zijn, heb wel een P besteld dus toch net weer iets anders...
 
Gisteren in Amsterdam mijn M3 LR AWD opgehaald. Was een kwartiertjes te vroeg, maar dat was geen probleem. Stonden wat mensen te wachten, maar niet bij de balie dus binnen 3 minuten kon ik naar buiten om mijn auto op te zoeken.

Even kritisch alles geinspecteerd, maar alles helemaal in orde (zat nog 1 plakkertje op een raam en wat lijmresten maar die kon ik zo wegvegen). Binnen 30 minuten was ik dus op weg. Wel met maar 35% lading, maar dat was meer dan genoeg om naar huis te rijden met wat sprintjes.

Software zat nog op V9, maar vanmorgen kon ik de update bevestigen en ik zit nu dus gewoon op de laatste versie.

Helemaal tevreden dus.

Wat me nog wel opviel, een vriend van me heeft zijn m3 nu een maand of 6 en hij had een frunk mat, 7,5m laadkabel en telefoonlaadkabeltje, dat zat er bij mij allemaal niet bij. Kabel van 4meter (best wel aan de korte kant). Moet ik die nog ergens opvragen of zit dat er uberhaupt niet meer bij?
 
M3 op 4 okt besteld. In mijn account zie ik wel RN maar nog geen VIN.

Gisteren met Tesla gebeld VIN en kenteken waren al bekend. Ze verwachten 22/11 af te leveren. Ik heb echter nog geen afspraak via sms of email ontvangen. Is dat normaal, de 22ste is al volgende week
 
Gisteren in Amsterdam mijn M3 LR AWD opgehaald. Was een kwartiertjes te vroeg, maar dat was geen probleem. Stonden wat mensen te wachten, maar niet bij de balie dus binnen 3 minuten kon ik naar buiten om mijn auto op te zoeken.

Even kritisch alles geinspecteerd, maar alles helemaal in orde (zat nog 1 plakkertje op een raam en wat lijmresten maar die kon ik zo wegvegen). Binnen 30 minuten was ik dus op weg. Wel met maar 35% lading, maar dat was meer dan genoeg om naar huis te rijden met wat sprintjes.

Software zat nog op V9, maar vanmorgen kon ik de update bevestigen en ik zit nu dus gewoon op de laatste versie.

Helemaal tevreden dus.

Wat me nog wel opviel, een vriend van me heeft zijn m3 nu een maand of 6 en hij had een frunk mat, 7,5m laadkabel en telefoonlaadkabeltje, dat zat er bij mij allemaal niet bij. Kabel van 4meter (best wel aan de korte kant). Moet ik die nog ergens opvragen of zit dat er uberhaupt niet meer bij?
Dit is wat het is helaas!

Je zou nog kunnen proberen de case te maken dat ten tijde van jouw (en mijn) bestelling in het hoofdstuk Opladen op de Tesla-website stond dat een 7,5m kabel werd meegeleverd maar daar verwacht ik niet al te veel van. Ik heb er helaas destijds geen screenshot van gemaakt.