Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond tegen twee bijzonderheden van Model 3 aan gelopen. Zat in een lange vergadering waarin ik mijn telefoon als WiFi hub ingezet had.
Toen ik naar de auto liep bleek het geregend te hebben en was mijn telefoon leeg.
  1. Wat was ik blij dat ik het sleutelkaartje in mijn portemonnee had zitten.
  2. Water liep van de achterklep op het glazen dak en zo de kofferbak in.
Neem dus altijd je kaartje mee.
Wie maakt een effectieve oplossing tegen die waterval?

Wanneer je een partner hebt en die heeft ook de app geinstalleerd op zijn /haar telefoon dan kan je hem /haar altijd bellen (met een andere telefoon natuurlijk) om de auto op afstand te openen. Maar inderdaad dat zou dan het 2e vangnet moeten zijn. Sowieso je kaartje altijd in je beurs hebben.
 
Zo, zojuist M3 opgehaald in Tilburg. Ik begrijp nu de term “Tesla-grijns”.
Goed geholpen door onervaren engels sprekende jongeman. Klein krasje, twee lakfoutjes en de bekende niet zo fraaie non-aligment van de chargepoortklep. Verder prachtige auto die heerlijk rijd. Helaas zo goed als leeg meegekregen, dus eerst een stopje gemaakt bij de SuC in Oosterhout. Hij laadt met 600+ hier. Meteen de tijd kunnen nemen om de auto te personaliseren.
 
Ook net opgehaald in Tilburg, netjes en beleefd geholpen door iemand die er niet zoveel van wist en alles moest navragen. Op mijn vraag waarom er geen wielcovers op zaten vroeg hij of ik ze besteld had... Paar minuten daarna waren ze uit het magazijn en zaten ze erop. Buiten goed gekeken en geen lakdefecten, chargepoortklep niet storend, wat rommelige rubbers. 11 km op de teller en 70 % gevuld.
Sos waarschuwing contstant op scherm, maar andere “klanten” vertelden dat Tesla aan een software oplossing werkt.
Na 10 km al autopilot actief en dat rijdt wel bizar .
Bij Oosterhout SuC getest (Breda was volgens scherm vol) en had wat problemen om te ontkoppelen en moest dat via de app doen.
Vandaag waren er 50 afleveringen gepland en verder stond het buiten en binnen best wel vol. ook met net gearriveerde wagens met de bescherm folie erop.
Ziet er puntgaaf uit en rijden : WOW

Krijg je er normaal een papieren handleiding bij?
 
Kwam ik daarnet "toevallig" in het SeC Gent. Staat daar gewoon mijn configuratie klaar om af te leveren aan iemand anders.
Dit is helemaal om een floeren aap te schijten :confused:
De eerste medewerker die me kwam vragen of hij me met iets kon helpen, kreeg de volle laag. De andere medewerkers hadden de indruk dat ik niet echt blij was:D. Iemand die het zag gebeuren en me kende kwam aangelopen en zei dat er een VIN was voor mij sinds gisteren.
Dus er zou een koppeling zijn en hij zou op boot 6 zitten ( de VENUS die nu in het Panama kanaal zit. ) maandag zou ik de VIN moeten kunnen zien in my tesla, en de boot zou op 9 maart kunnen aankomen en dan zouden de papieren nog voor mijn vakantie naar de verzekering kunnen en dan zou ik direct na mijn vakantie ( begin April) hem kunnen ophalen.
We gaan het zien of er maandag beweging komt. ;)
20190302_153037.jpg
 
Kwam ik daarnet "toevallig" in het SeC Gent. Staat daar gewoon mijn configuratie klaar om af te leveren aan iemand anders.
Dit is helemaal om een floeren aap te schijten :confused:
De eerste medewerker die me kwam vragen of hij me met iets kon helpen, kreeg de volle laag. De andere medewerkers hadden de indruk dat ik niet echt blij was:D. Iemand die het zag gebeuren en me kende kwam aangelopen en zei dat er een VIN was voor mij sinds gisteren.
Dus er zou een koppeling zijn en hij zou op boot 6 zitten ( de VENUS die nu in het Panama kanaal zit. ) maandag zou ik de VIN moeten kunnen zien in my tesla, en de boot zou op 9 maart kunnen aankomen en dan zouden de papieren nog voor mijn vakantie naar de verzekering kunnen en dan zou ik direct na mijn vakantie ( begin April) hem kunnen ophalen.
We gaan het zien of er maandag beweging komt. ;)
View attachment 382262
Nou dat zou godnondeju tijd worden! Wat een blamage zeg, jouw verhaal!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Toch nog iets over het hoofd gezien. Het glas van de passagiersdeur lijnt niet uit met de deurstijl, maar steekt minstens een 5 mm uit. Dus als je je vinger van links naar rechts over de deurstijl naar de passagiersruit gaat, gaat je vinger bij de ruit ineens omhoog. Ik ben benieuwd of ze dat nog kunnen stellen tzt.
Ook wacht ik nog met smart op de koppeling met de Tesla app. Ik hoop dat die echt morgen eraan is gekoppeld!
 
Die koppeling was er al bij levering bij mij. Kan je je telefoon dan niet gebruiken als sleutel? Ik geloof dat je in de auto ergens kan zetten dat hij online mag gaan. Staat misschien bij jou nog uit?
Nee, helaas doet dat niet wat je er van verwacht. Je moet eerst met de Tesla app kunnen inloggen en die moet een gekoppeld product hebben. Dat heb ik niet, daarom kan ik ook de app niet pairen met de auto. Komt waarschijnlijk omdat ik de auto lease. Toen ik hem ophaalde stond alles op naam van Mr Green, inclusief zelfs de naam van degene die de auto zogenaamd zou ophalen. Het was wel bekend dat hij voor mij was, maar de auto is dus nog niet gekoppeld aan mij Tesla account. Ik heb ook nooit in mijn account de bestelling kunnen volgen, want die is uiteraard door de leasemij gedaan.
 
Ik zie niet wat er anders is aan het randje in het filmpje. Zo ziet het er bij mij uit:

View attachment 382161

View attachment 382160
Kwam ik daarnet "toevallig" in het SeC Gent. Staat daar gewoon mijn configuratie klaar om af te leveren aan iemand anders.
Dit is helemaal om een floeren aap te schijten :confused:
De eerste medewerker die me kwam vragen of hij me met iets kon helpen, kreeg de volle laag. De andere medewerkers hadden de indruk dat ik niet echt blij was:D. Iemand die het zag gebeuren en me kende kwam aangelopen en zei dat er een VIN was voor mij sinds gisteren.
Dus er zou een koppeling zijn en hij zou op boot 6 zitten ( de VENUS die nu in het Panama kanaal zit. ) maandag zou ik de VIN moeten kunnen zien in my tesla, en de boot zou op 9 maart kunnen aankomen en dan zouden de papieren nog voor mijn vakantie naar de verzekering kunnen en dan zou ik direct na mijn vakantie ( begin April) hem kunnen ophalen.
We gaan het zien of er maandag beweging komt. ;)
View attachment 382262

Jij hebt echt geduld zeg, pfffff respect
 
Nee, helaas doet dat niet wat je er van verwacht. Je moet eerst met de Tesla app kunnen inloggen en die moet een gekoppeld product hebben. Dat heb ik niet, daarom kan ik ook de app niet pairen met de auto. Komt waarschijnlijk omdat ik de auto lease. Toen ik hem ophaalde stond alles op naam van Mr Green, inclusief zelfs de naam van degene die de auto zogenaamd zou ophalen. Het was wel bekend dat hij voor mij was, maar de auto is dus nog niet gekoppeld aan mij Tesla account. Ik heb ook nooit in mijn account de bestelling kunnen volgen, want die is uiteraard door de leasemij gedaan.

Iemand ervaring met hoe dit bij Alphabet Lease geregeld is? Kan je tijdens bestelling van werkgever bij Alphabet je persoonlijke Tesla-account doorgeven? of blijven alle autos op een account van de leasemaatschappij staan en wordt de berijder soort van '2e user' toegevoegd ????

Ik krijg laadpas via TheNewMotion maar begreep dat als je bij Tesla aan de supercharger gaat de kosten op je tesla-account komen (voor betaling met creditkaart gekoppeld aan je account) en dat moet je dan weer bij TheNewMotion declareren ofzo. Maar dan moet je de auto toch op je eigen account hebben/krijgen en niet een account van de leasemaatschappij?
 
los van de huidige configuratie perikelen; hoe is de afhandeling en serivce bij Mr Green bevallen?
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Mr Green was de eerste die zijn administratie richting Tesla op orde had. Zij hadden net als iedereen hier nauwelijks invloed op het deliveryproces, anders dan dat zij zelf geen belemmering daarin waren.
Dit is mijn eerste leaseauto in 15 jaar, voorheen reed ik in auto’s die ik zakelijk had gekocht. De belangrijkste reden om te gaan leasen was de hoop en verwachting dat ik dan relatief snel over de M3 kon beschikken (ik heb pas in sept 2017 besloten voor de M3 te gaan). Als ik kijk naar hoe de delivery hell is gegaan en hoe weinig er is overgebleven van de beloftes dat early reservation holders met voorrang geleverd zouden krijgen, dan had ik hem net zo goed zakelijk kunnen kopen. Prettig is nu wel dat ik dat geld gewoon in mijn BV kan laten zitten en geen afschrijfperikelen heb (zoals die mensen die geconfronteerd zijn met hun enorme waardedaling door de prijsverlaging).

Het contact met Mr Green was erg prettig, het is een kleine club mensen waarvoor je nog echt een belangrijke klant bent en niet een van de duizenden. Bovendien zijn ze compleet Tesla-maf en dat mag ik wel!
 
Iemand ervaring met hoe dit bij Alphabet Lease geregeld is? Kan je tijdens bestelling van werkgever bij Alphabet je persoonlijke Tesla-account doorgeven? of blijven alle autos op een account van de leasemaatschappij staan en wordt de berijder soort van '2e user' toegevoegd ????

Ik krijg laadpas via TheNewMotion maar begreep dat als je bij Tesla aan de supercharger gaat de kosten op je tesla-account komen (voor betaling met creditkaart gekoppeld aan je account) en dat moet je dan weer bij TheNewMotion declareren ofzo. Maar dan moet je de auto toch op je eigen account hebben/krijgen en niet een account van de leasemaatschappij?

Initieel maken ze gewoon een account aan op basis van je zakelijke mail adres die bekend is bij Alphabet. Of het doorgeven van een eigen account mogelijk is weet ik dan weer niet, je zou er even een belletje aan kunnen wagen. :)

W.b.t. je laatste vraag zou ik hiervoor ook even contact opnemen met AlphaBet. Wellicht moet je gewoon een declaratie formulier bij hun indienen (lijkt me logischer dan TheNewMotion?) net als dat je dat nu kan met het tanken van fossiele brandstof.
 
Initieel maken ze gewoon een account aan op basis van je zakelijke mail adres die bekend is bij Alphabet. Of het doorgeven van een eigen account mogelijk is weet ik dan weer niet, je zou er even een belletje aan kunnen wagen. :)

W.b.t. je laatste vraag zou ik hiervoor ook even contact opnemen met AlphaBet. Wellicht moet je gewoon een declaratie formulier bij hun indienen (lijkt me logischer dan TheNewMotion?) net als dat je dat nu kan met het tanken van fossiele brandstof.

Okay zal ik idd doen. Omdat ik hierboven een mede-forummer problemen las hebben omdat auto een MrGreen account gekoppeld was.
Ik vroeg me af of leasemaatschappij per definitie een account op de auto had/bleef hebben. lijkt me irritant als je van je hele wagenpark notifications krijgt ;-) Ik neem aan dat de auto gewoon op je eigen account (aangemaakt op zakelijk emailadres of niet) krijgt, als ik mijn eigen creditcard eraan moet koppelen (voor de superchargerskosten) zou ik dat wel zo relaxed vinden als de leasemaatschappij niet ook in zelfde account zit ;)
 
Kwam ik daarnet "toevallig" in het SeC Gent. Staat daar gewoon mijn configuratie klaar om af te leveren aan iemand anders.
Dit is helemaal om een floeren aap te schijten :confused:
De eerste medewerker die me kwam vragen of hij me met iets kon helpen, kreeg de volle laag. De andere medewerkers hadden de indruk dat ik niet echt blij was:D. Iemand die het zag gebeuren en me kende kwam aangelopen en zei dat er een VIN was voor mij sinds gisteren.
Dus er zou een koppeling zijn en hij zou op boot 6 zitten ( de VENUS die nu in het Panama kanaal zit. ) maandag zou ik de VIN moeten kunnen zien in my tesla, en de boot zou op 9 maart kunnen aankomen en dan zouden de papieren nog voor mijn vakantie naar de verzekering kunnen en dan zou ik direct na mijn vakantie ( begin April) hem kunnen ophalen.
We gaan het zien of er maandag beweging komt. ;)
View attachment 382262

Hey! Hopelijk komt er nu toch beweging in. De afleveringen in België zijn een lachertje. Tenzij ze het stiller aanvaarden hoor ik toch weinig van onze Nederlandse vrienden klagen over zo'n schrijnende gevallen als bij ons.

Wel zeker dat het er eentje was die klaar stond voor afleveren? Toen ik achter mijn TWC in Gent geweest ben onlangs stond er ook zo'n rode in de showroom, maar het was een US versie met andere laadport enkel voor in de showroom. Als het er eentje was voor afleveren zou ik er ingekropen hebben en klimaatbrossergewijs niet meer uitgekomen geweest zijn tot ze die VIN op jouw naam hadden gezet :D