Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, vanmiddag de 3 opgehaald. Ik denk dat de levering een minuut of 15 duurde, maar hij vertelde niks dat ik nog niet wist. Haha.

Jammer genoeg wel een hoop lakschades geconstateerd, lichte krasjes die blijkbaar binnen toleranties zitten. Wat ze wel oplossen is een soort luchtbel in de lak, doe was te groot volgens hem maar er zitten er echt veel meer. Zonneklep had een vieze plek, maar die is keurig schoongemaakt met interieur spray. Accu zat mooi vol, rond de 450km. 14km op de teller.

Autopilot zit er nog niet op, de instellingen ontbreken en Tesla weet niet wanneer het komt. Meer mensen last van? Ik heb het over de "gratis AP".

Is er nog iemand die iets wil weten?
 
IMG_20190308_141649.jpg
Blauw :)
 
  • Like
Reactions: Baco and jorisee
BDBDE401-91DA-4A76-8A06-E2046E7765EF.jpeg
Gisteren mijn model opgehaald in Tilburg. Heenreis met hindernissen (NS had vertraging 2x trein gemist) net op tijd. Even telefoon stoel en spiegels instellen en gaan. Zat maar voor 300km in de accu dus Superchargen in Zwolle. Dat ging heel snel, nauwlijks genoeg tijd voor een schnitzel. Auto is verder prima. Lak, passing etc ziet er goed uit. Alleen staat het stuur een beetje scheef bij rechtuit rijden. Tesla Groningen gebeld en auto wordt binnenkort opnieuw uitgelijnd, hij rijdt er prima om. Tot nu toe heel tevreden.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Jammer genoeg wel een hoop lakschades geconstateerd, lichte krasjes die blijkbaar binnen toleranties zitten.

Ik snap dat het lastig is, maar als het echt te erg is volgens jou eigen toleranties kun je die auto natuurlijk gewoon weigeren.
Toleranties in schade vind ik zo'n onzin. Het is pvd een nieuwe auto, die hoort gewoon perfect te zijn.

Zat maar voor 300km in de accu dus Superchargen in Zwolle.

Dat moet toch makkelijk lukken? Tilburg Roden is 244km.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Auto maandag opgehaald, nadat de een eerder delivery-moment een uur van tevoren ongepland was geannuleerd. Lak zit vol schades, krassen, putjes tot in het metaal, etc.

Delivery geeft aan dat een deel 'binnen de marges' zitten en dat ze daar dus niks mee doen. Ik heb toch echt een ander beeld bij waar deze marges acceptabel zijn. Zeker bij een deze categorie auto. Ze reageren niet op mails, herhalen dezelfde: "dit is de marge, we doen er niks aan"... hoe ga je hier mee om?

Al met al een zeer nare ervaring... ik ga mij dit weekend beraden om de auto terug te brengen en de koop ongedaan te maken. Zo wil ik niet behandeld worden. Jammer, want de auto zelf rijdt echt fantastisch.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik snap dat het lastig is, maar als het echt te erg is volgens jou eigen toleranties kun je die auto natuurlijk gewoon weigeren.
Toleranties in schade vind ik zo'n onzin. Het is pvd een nieuwe auto, die hoort gewoon perfect te zijn.
Totaal mee eens, krassen mogen er niet op zitten ook al zijn ze klein, dat behoren ze op te lossen, hoeveel heb je extra nog moeten betalen voor deze lak?
Auto van 60k en dan ben je een zeur als je lak niet goed opgeleverd wordt en er opmerkingen over maakt?


Dat moet toch makkelijk lukken? Tilburg Roden is 244km.
 
Auto maandag opgehaald, nadat de een eerder delivery-moment een uur van tevoren ongepland was geannuleerd. Lak zit vol schades, krassen, putjes tot in het metaal, etc.

Delivery geeft aan dat een deel 'binnen de marges' zitten en dat ze daar dus niks mee doen. Ik heb toch echt een ander beeld bij waar deze marges acceptabel zijn. Zeker bij een deze categorie auto. Ze reageren niet op mails, herhalen dezelfde: "dit is de marge, we doen er niks aan"... hoe ga je hier mee om?

Al met al een zeer nare ervaring... ik ga mij dit weekend beraden om de auto terug te brengen en de koop ongedaan te maken. Zo wil ik niet behandeld worden. Jammer, want de auto zelf rijdt echt fantastisch.
Welke kleur heb je? Vin?
Vind dit echt niet kunnen.
Hoe moeten Leaserijders hier mee omgaan?? Moeten Leaserijders uit naam van de lease de auto niet accepteren?
 
Auto maandag opgehaald, nadat de een eerder delivery-moment een uur van tevoren ongepland was geannuleerd. Lak zit vol schades, krassen, putjes tot in het metaal, etc.

Delivery geeft aan dat een deel 'binnen de marges' zitten en dat ze daar dus niks mee doen. Ik heb toch echt een ander beeld bij waar deze marges acceptabel zijn. Zeker bij een deze categorie auto. Ze reageren niet op mails, herhalen dezelfde: "dit is de marge, we doen er niks aan"... hoe ga je hier mee om?

Al met al een zeer nare ervaring... ik ga mij dit weekend beraden om de auto terug te brengen en de koop ongedaan te maken. Zo wil ik niet behandeld worden. Jammer, want de auto zelf rijdt echt fantastisch.

Ik had een heel andere ervaring. Ik had ook kleine krasjes rondom, maar die hebben ze ter plaatse nog weg gepoetst.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Binnen de toleranties... Als ik die opmerking hoor dan heeft Tesla toch al veel geleerd van Big-Auto. Kijk lichte krassen kan je nog bij een detailer langs en die kunnen veel laten verdwijnen, maar als er putjes zijn door de lak heen dan is dat andere koek. En eigenlijk met @Tozz je betaalt er toch een deftige som munten voor, dan mag je best wel wat eisen.

@AlexT kijk eens of je morgen bij een detailer langs kan om te kijken wat ze wel en niet kunnen fixen. Dan heb je een onafhankelijk oog dat mee kijkt. Beschadigingen tot op het metaal kan die ook niks mee, maar dat moet Tesla toch fixen, dat is echt niet binnen de marges.
 
Binnen de toleranties... Als ik die opmerking hoor dan heeft Tesla toch al veel geleerd van Big-Auto. Kijk lichte krassen kan je nog bij een detailer langs en die kunnen veel laten verdwijnen, maar als er putjes zijn door de lak heen dan is dat andere koek. En eigenlijk met @Tozz je betaalt er toch een deftige som munten voor, dan mag je best wel wat eisen.

@AlexT kijk eens of je morgen bij een detailer langs kan om te kijken wat ze wel en niet kunnen fixen. Dan heb je een onafhankelijk oog dat mee kijkt. Beschadigingen tot op het metaal kan die ook niks mee, maar dat moet Tesla toch fixen, dat is echt niet binnen de marges.
60k betalen en dan op dag 1 naar de detailer om er een nieuwe auto van te laten maken mmmm krassen mogen er niet in zitten als hij nieuw is, ik heb heel wat nieuwe auto's mogen rijden en dat nog nooit meegemaakt.
 
60k betalen en dan op dag 1 naar de detailer om er een nieuwe auto van te laten maken mmmm krassen mogen er niet in zitten als hij nieuw is, ik heb heel wat nieuwe auto's mogen rijden en dat nog nooit meegemaakt.
De bedoeling lijkt mij om de detailer/spuiter een diagnose en offerte te laten opstellen voor een perfecte showroom shine volgens alle regels van de kunst. Daarmee ga je naar Tesla en dan is het gewoon koehandel/handje klap over het vervolg.
Je zegt: de auto terug of deze factuur betalen. Zij zeggen: daar mag ik niet over beslissen. Jij zegt: dan haal maar iemand die er wel over gaat. Etcetera, Wordt gegarandeerd naar tevredenheid van de klant opgelost.

Enfin, niets voor tere kinderzieltjes, dus,
Gewoon diep ademhalen en over naar de orde van de dag, zoals de meesten doen, kan altijd nog.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Wat ik nog vergat te melden, is dat er dus GEEN Type2 blauwe Mennekes kabel is meegegeven. Deze waren nog steeds niet op voorraad vertelde hij me!! Dit is toch onvoorstelbaar, ik kan momenteel nergens publiekelijk laden met mijn Model 3 (op Superchargers, fastned, etc na) of als ik zelf een kabel koop.

Ik word hierover gecontacteerd door mijn service center zodra ze er zijn, en dan gaan ze ook wat doen aan het meest ernstige stukje lakschade, een soort bubbel onder de lak op de motorkap - te groot en opvallend vond de medewerker ook. Maar wanneer....geen idee.
 
Last edited: