Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zou goed zijn als Tesla een back-up voor Zeebrugge zou hebben. Maakt niet uit of het Hamburg, Le Havre of Rotterdam is, maar dat gedoe in Zeebrugge is een blok aan het been.

Bij de eerste levering dacht ik ook aan inloopproblemen tussen Tesla, ICO en eventueel de Belgische douane (cfr China:rolleyes:)
En de dag staking in de haven heeft uiteraard bijgedragen aan de chaos.
Nu ???





ICO is wereldleider op vak van autotransport en handling.
In Zeebrugge en Antwerpen alleen al doen ze zowat 2 miljoen auto's per jaar, dan zijn er pakweg 40.000 per week.
40.000 per week....

Zeebrugge is wereldleider op vlak van autotransport met roro.
Bijna 3 miljoen per jaar. Dan zijn er bijna 60.000 per week.
60.000 per week...

Denken we nu echt dat ze die 3.000 Tesla's per week niet zouden kunnen verwerken ?

De chaos bij het afleveren met toekennen van de auto's, weer annuleren, dossiers die volledig zijn, en dan plots weer niet, het out-of-stock zijn van laadkabels, etc. etc... hebben echt niets met ICO of Zeebrugge te maken.
 
@Johan4444 Precies wat @PaulusdB aangeeft: iemand laten kijken naar de lakschade met een deskundig oog. Als die zegt: dat is echt puin dan heeft @AlexT ook een onafhankelijke partij richting Tesla die met hem heeft meegekeken. En misschien zegt die: och, een paar dingen moeten ze echt repareren, maar die andere zitten alleen in de blanke lak en laten zich er wel uit polijsten. Zo kan AlexT een afgewogen beslissing nemen of hij wel of niet de auto retourneert.

En ja: het is bizar dat dit moet met een auto van 60K. Hoewel... er gaf een detailer aan in de VS dat hij ook wel problemen ziet bij hele dure auto's. Ik snap Tesla overigens niet: dit zijn de dure reparaties in post-aflevertijd en leidt tot ontevredenheid bij klanten en doet je reputatie geen goed. Hoe lang blijven klanten dit accepteren en met de Tesla mantel der liefde toedekken? Daar komt een keer een eind aan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
@Johan4444 Precies wat @PaulusdB aangeeft: iemand laten kijken naar de lakschade met een deskundig oog. Als die zegt: dat is echt puin dan heeft @AlexT ook een onafhankelijke partij richting Tesla die met hem heeft meegekeken. En misschien zegt die: och, een paar dingen moeten ze echt repareren, maar die andere zitten alleen in de blanke lak en laten zich er wel uit polijsten. Zo kan AlexT een afgewogen beslissing nemen of hij wel of niet de auto retourneert.

ik begrijp wat je bedoelt.

Maar het woord 'onafhankelijke" is evenwel fout.
Als jij naar een detailer gaat, die op jouw eenvoudig verzoek naar jouw auto kijkt, dan is dat bezwaarlijk een onafhankelijke partij.
Los van de semantiek : als het erg is, is dit idd de betere manier om tot een oplossing te komen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ik begrijp wat je bedoelt.

Maar het woord 'onafhankelijke" is evenwel fout.
Als jij naar een detailer gaat, die op jouw eenvoudig verzoek naar jouw auto kijkt, dan is dat bezwaarlijk een onafhankelijke partij.
Los van de semantiek : als het erg is, is dit idd de betere manier om tot een oplossing te komen.
Uiteraard is een detailer/spuiter niet onbevooroordeeld.
Zonder naar de specifieke auto te kijken , zal zo'n bedrijf (bijvoorbeeld de relevante NL TMC sponsor) voor een showroom shine al gauw een halve tot een hele dag werk hebben. Dat is dan een vakman die op zijn resultaat afgerekend kan worden.
Is natuurlijk niet te vergelijken met wat er standaard bij Tesla gebeurt.

Door een professionele behandeling door vaklieden als uiterste positie te benoemen creëer je volgens mij maximale onderhandelingsruimte.
 
ik begrijp wat je bedoelt.

Maar het woord 'onafhankelijke" is evenwel fout.
Als jij naar een detailer gaat, die op jouw eenvoudig verzoek naar jouw auto kijkt, dan is dat bezwaarlijk een onafhankelijke partij.
Los van de semantiek : als het erg is, is dit idd de betere manier om tot een oplossing te komen.
In mijn geval van lease zit er eigenlijk nog een eigenaar tussen waarvoor je een auto moet accepteren, wellicht een idee dat als Leaseplan in een batch de auto's laat opleveren dat er iemand van Leaseplan bij de acceptatie aanwezig is om te bemiddelen indien nodig.
En ja, die laadkabel is echt een les 1 fout dat dat nog niet op orde is nutuurlijk erg fout.
 
Het zit hem inderdaad bij de logistiek van Tesla. Ik zit al een week te wachten op een nieuwe eindfactuur voor een wagen die in principe nu vrijdag moet geleverd worden. Een "simpele" aanpassing: een bedrag dat er op staat zonder BTW moet met BTW zijn. Sinds vrijdagavond heb ik een creditnota voor de originele foutieve factuur, maar een nieuwe....ho maar. Ofwel doen ze dat soort werk manueel en dan is het absurd dat dezelfde persoon die de CN maakt niet onmiddellijk een nieuwe maakt terwijl de info met de aanpassing nog vers in zijn hoofd zit. Ofwel gebeurd het allemaal geautomatiseerd (wat het meest waarschijnlijk is) en dan kunnen ze gewoon voor geen zak programmeren. Zelfde laken een broek voor alle auto's die ge-annuleerd zijn en toch nog om een bizarre reden het proces doorlopen en gevraagd worden om afgehaald te worden. Het is gewoon één chaos. Jammer, maar helaas.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Het zit hem inderdaad bij de logistiek van Tesla. Ik zit al een week te wachten op een nieuwe eindfactuur voor een wagen die in principe nu vrijdag moet geleverd worden. Een "simpele" aanpassing: een bedrag dat er op staat zonder BTW moet met BTW zijn. Sinds vrijdagavond heb ik een creditnota voor de originele foutieve factuur, maar een nieuwe....ho maar. Ofwel doen ze dat soort werk manueel en dan is het absurd dat dezelfde persoon die de CN maakt niet onmiddellijk een nieuwe maakt terwijl de info met de aanpassing nog vers in zijn hoofd zit. Ofwel gebeurd het allemaal geautomatiseerd (wat het meest waarschijnlijk is) en dan kunnen ze gewoon voor geen zak programmeren. Zelfde laken een broek voor alle auto's die ge-annuleerd zijn en toch nog om een bizarre reden het proces doorlopen en gevraagd worden om afgehaald te worden. Het is gewoon één chaos. Jammer, maar helaas.
Jij vermoedt een of ander geïntegreerd systeem, ik denk eerder aan excelsheets op laptops...