Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Op kenteken gezet wil nog niet zeggen geleverd, is het raar dat ik die 208 op kenteken gezet heel laag vind?
Ook het aantal afleveringen per dag komt niet eens in de buurt van de doelstelling van 100 die ik eerder las die iemand op dit forum had gehoord in Tilburg; ze haalden gemiddeld 35 stuks per werkdag in maart.
En nog steeds staat op de site dat levering in maart is, bij configuratie van een nieuw model...?

Als je bedenkt dat er inmiddels 5 boten bij Zeebrugge zijn aan gekomen, met (5 x 3.000?) 15.000 auto's lijkt het ziezo wel erg karig als daar nog niet eens 700 voor de Nederlandse en ruim 900 in DL op kenteken zijn gezet.

Waar zijn al die auto's?
 
@SpeedyEddy Mijn lease 3 is gewoon in deze sheet verwerkt hoor!

Wat minder leuke stats. De levertijden lopen steeds verder op, het lijkt er op dat Tesla het niet kan bijbenen in NL/BE.
Hieronder het gemiddeld aantal dagen van bestellen tot leveren per week van uitleveren:

wk 6: 60 dagen
wk 7: 63 dagen
wk 8: 64 dagen
wk 9: 72 dagen
wk 10: 77 dagen
 
@SpeedyEddy Mijn lease 3 is gewoon in deze sheet verwerkt hoor!

Ik denk dat Eddy wil aangeven dat de leasemaatschappij dit soort sheets niet gaat invullen en de gemiddelde leaserijder niet eens op de hoogte is.

Ik zelf heb de sheet ook nooit ingevuld: krijg vandaag pas, na veelvuldig bedelen, mij LeasePlan RN nummer. Ik heb nog steeds geen idee wanneer de auto daadwerkelijk besteld is. Laat staan dat ik enige andere info heb gekregen.

Waarover ik mij blijf verbazen: Tesla verhoogt nu weer de prijzen :confused:, en lijkt de cash keihard te kunnen gebruiken en toch lijken ze al 1.5 maand te worstelen met het uitleveren van de auto's.
 
Het grote “voordeel” (voor de komende 3 weken...) is dat Tesla kwartaalgedreven is, waardoor ze werkelijk alles zullen doen om zo veel mogelijk auto’s voor het einde van de maand uitgeleverd (= betaald) te krijgen.

Volgens de configurator is vandaag bestellen nog steeds levering in maart, ofwel die auto’s zijn al onderweg op de boot (?! oh ja, waarom heb ik dan nog niet eens een VIN?)

Nadeel is dat de chaos bij uitleveren nóg groter zal worden en de kwaliteit van opleveren geen prio zal hebben. Ik voorzie dat de Service Centers het heel vervolgens druk gaan krijgen...
 
Zojuist contact gehad met Tesla. Ze houden geen bootnummers meer bij, gezien alle boten binnen twee weken aankomen en alle leveringen in maart zullen plaats vinden.

Nog even geduld dus!
Is dat een letterlijke quote? Als ze 3 boten in 2 weken willen uitleveren zullen ze de planning wel heel strak moeten krijgen. Dat zou een aardige trendbreuk zijn ten opzichte van de afgelopen 2 maanden.
 
Is dat een letterlijke quote? Als ze 3 boten in 2 weken willen uitleveren zullen ze de planning wel heel strak moeten krijgen. Dat zou een aardige trendbreuk zijn ten opzichte van de afgelopen 2 maanden.
Ja, ik zie het ook nog niet gebeuren. De beste man zei letterlijk: alle boten komen binnen twee weken aan in Zeebrugge en alle auto's worden voor het einde van maart uitgeleverd.
 
Hmmm net het kenteken vab mn Tesla gekregen) auto is vorige week al een keer tenaamgesteld geweest. Heeft ienand dat al eens gehad? Weet niet of ik nou een "tweedehandsje" wil en vraag me dan meteen af waarom eigenaar 1 hem teruggegeven heeft..
 
Is er al iemand in Nederland die een auto geleverd heeft gekregen die op boot 5 (Glovis Courage) stond, die op 6 maart aangekomen is in Zeebrugge?
Ik wou dat ik dat kon zeggen (alhoewel het voor België is, maar kom) ... Ah well, komt goed, maar er komt een tijd dat je te veel filmpjes hebt gezien van die wagen en je er effectief zelf mee wil gaan rijden, lol
 
Ik wou dat ik dat kon zeggen (alhoewel het voor België is, maar kom) ... Ah well, komt goed, maar er komt een tijd dat je te veel filmpjes hebt gezien van die wagen en je er effectief zelf mee wil gaan rijden, lol

Net even met Tesla gebeld, heb nu in ieder geval een kenteken gekregen.
Hij verwacht levering ergens volgende week, dus we wachten weer af!
 
Hmmm net het kenteken vab mn Tesla gekregen) auto is vorige week al een keer tenaamgesteld geweest. Heeft ienand dat al eens gehad? Weet niet of ik nou een "tweedehandsje" wil en vraag me dan meteen af waarom eigenaar 1 hem teruggegeven heeft..

Je kunt dit gewoon zien aan de kilometer stand. Als die nog onder de zeg, 100km zit, dan is de auto nieuw en waarschijnlijk heeft een koper de auto gecancelled vanwege de prijsaanpassing. Boven die 100km is er vermoeddelijk echt mee gereden en is hij ingeruild.

(Mijn Model S had bij levering 14km op de teller, maar de Model 3 leeft al vanaf de US en wordt ook op de boot gereden. Die zal dus meer kilometers hebben bij aflevering dan een Model S. Hoeveel dat precies is weet ik niet, dus mijn 100km is een schatting).
 
Net even met Tesla gebeld, heb nu in ieder geval een kenteken gekregen.
Hij verwacht levering ergens volgende week, dus we wachten weer af!
Mijn M3 stond op boot 4 en zal nu (eindelijk!) geleverd worden op vrijdag a.s. Ik raad je aan om te checken bij Tesla of je M3 daadwerkelijk in Tilburg is aangekomen. De mijne staat nu in Tilburg, dus dan gaat de levering wel goed komen verwacht ik. Maar ze hadden oorspronkelijk aangegeven dat het al 2 weken geleden zou zijn...dus het wordt tijd.
 
  • Helpful
Reactions: Joost1983